ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η αύξηση στις αεροπορικές αφίξεις δεν έφτασε μέχρι τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης (βίντεο)

Σοφία Χριστοφορίδου27 Σεπτεμβρίου 2023

Μπορεί το αεροδρόμιο "Μακεδονία" να έσπασε φέτος το ρεκόρ του 2019 σε αφίξεις, ωστόσο αυτοί οι επισκέπτες δεν αποτυπώθηκε στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης. Οι ξενοδόχοι επιμένουν ότι χρειάζεται ένα στρατηγικό σχέδιο προβολής της πόλης και καλούν τους υποψήφιους στις αυτοδιοικητικές εκλογές να δεσμευτούν ότι η προώθηση του προορισμού θα γίνεται με επαγγελματικό τρόπο.

Στο περιθώριο εκδήλωσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ξενοδόχων Ελλάδος και της Fraport Greece, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, ο διευθυντής ανάπτυξης Fraport Greece Γιώργος Βήλος, τόνισε ότι το 2023 ήταν μια καλή χρονιά για το αεροδρόμιο Μακεδονία. Με βάση τα στοιχεία για το επτάμηνο, ο αριθμός των αφίξεων όχι μόνο προσέγγισε το 2019, που ήταν χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό αλλά "πλέον μπορούμε να μιλάμε ότι έχουμε μια αύξηση της τάξης του 1% στο τέλος της χρονιάς". Συγκριτικά δε με το 2022, που όμως ήταν χρονιά με την πανδημία σε εξέλιξη, η αύξηση στις αφίξεις είναι πάνω από 20% σε σχέση. "Είναι σημαντικό αυτό, με την έννοια ότι έχουμε πλήρη ανάκαμψη, ενώ απουσιάζουν σημαντικές αγορές όπως είναι της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της Λευκορωσίας. Είδαμε ανάπτυξη από άλλες αγορές όπως από την Ιταλία, από την Ελβετία, από την Πολωνία, από τη Ρουμανία, είδαμε άλλες αγορές να ενισχύονται οι οποίες κάλυψαν το κενό που δημιούργησε η απουσία των αγορών αυτών" τόνισε. Μάλιστα γνωστοποίησε ότι τρεις πτήσεις από το θερινό πρόγραμμα -Τυφλίδα, Βαρκελώνη και Κάιρο- θα συνεχιστούν και φέτος τον χειμώνα, ενώ όπως είπε μπορεί να προκύψουν και άλλες πτήσεις.

Από την πλευρά της η Ελένη Πάπια, μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, διευκρίνισε ότι η αύξηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο σχετίζεται με επισκέπτες που κατευθύνονται σε προορισμούς όπως είναι η Πιερία και η Χαλκιδική και "δεν αποτυπώνεται σε διανυκτερεύσεις στην πόλη της Θεσσαλονίκης" προσθέτοντας ότι ο μέσος όρος πληρότητας στα ξενοδοχεία ήταν 70% με 75%.

Χρειαζόμαστε αποτελεσματική προβολή του προορισμού

Ερωτηθείς για την αμερικανική αγορά, ο κ. Βήλος τόνισε ότι "δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Δεν είναι εύκολο για καμία αγορά, πόσο μάλλον με την αμερικανική. Χρειάζεται προσπάθεια, στρατηγικός σχεδιασμός και αποτελεσματική προώθηση του προορισμού στην αγορά της Αμερικής. Για να βάλεις αεροπλάνα από την Αμερική στη Θεσσαλονίκη πρέπει να προβάλεις τη Θεσσαλονίκη στις πόλεις της Αμερικής. Θεωρούμε ότι είναι στους στόχους μας, αλλά έχουμε δρόμο ακόμα" τόνισε.

"Η πόλη μας χρειάζεται ένα στρατηγικό πλάνο προώθησης της πόλης. Ένα πλάνο στο οποίο θα εμπλακούν επαγγελματίες και όχι πολιτικά πρόσωπα. Αυτό είναι κάτι το οποίο το ζητάμε και ειδικά αυτή τη στιγμή, προεκλογικά, και περιμένουμε οι υποψήφιοι να δεσμευτούν πάνω σ’ αυτό" είπε από την πλευρά της η κ. Πάπια, σε συνέχεια της χθεσινής καυστικής ανακοίνωσης που εξέδωσε η ΕΞΘ.

Όπως είπε η Θεσσαλονίκη ως τουριστικός προορισμός έχει πολλούς επισκέπτες που ταξιδεύουν οδικώς. "Είναι μία πόλη στην οποία γίνονται διελεύσεις, οι επισκέπτες μας είναι κατά 80% Βαλκάνιοι, οι οποίοι οδεύουν Πιερία, Χαλκιδική και αλλού κι αυτό το οποίο θέλουμε είναι προώθηση του προορισμού έτσι ώστε η πόλη να ανοιχτεί και σε άλλες αγορές. Γιατί η πόλη δουλεύει 12 μήνες, δεν δουλεύει μόνο το καλοκαίρι. Τα ξενοδοχεία είναι ανοιχτά 12 μήνες, άρα θέλουμε η πόλη αυτή να γίνει γνωστή με ένα οργανωμένο στρατηγικό σχέδιο".


This page might use cookies if your analytics vendor requires them.