ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η δημοτική αστυνομία γίνεται high tech και κερδίζει… χρόνο και χρήμα!

Βαγγέλης Στολάκης03 Ιανουαρίου 2022

Στην βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης μέσα από την αξιοποίηση όλων των τελευταίων εργαλείων και διαδικτυακών εφαρμογών που προσφέρει δωρεάν η τεχνολογία, στοχεύει η διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης. Δεδομένων των κενών και της ανάγκης να προστεθούν στο δυναμικό της κι άλλοι δημοτικοί αστυνομικοί, των πολλών υποχρεώσεων των δημοτικών αστυνομικών, οι οποίες πολλαπλασιάστηκαν με την εμφάνιση της πανδημίας του κορονοϊού αλλά και της ανάγκης να δίνονται λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα μέσω στοχευμένων παρεμβάσεων ο σχεδιασμός της υπηρεσίας και η διάθεση του προσωπικού, με σκοπό να μην χαθεί ούτε μια εργατοώρα γίνεται με την αξιοποίηση της τεχνολογίας, όπως εξηγεί στην «ΜτΚ» ο προϊστάμενος της διεύθυνσης δημοτικής αστυνομίας Θεσσαλονίκης, Πέτρος Παπαφίλης.

Παλαιότερη μελέτη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και πιο συγκεκριμένα το 2013, αποτυπώνει το κόστος του… καθημερινού μποτιλιαρίσματος σε κεντρικούς δρόμους της πόλης. Για παράδειγμα, μια ώρα κυκλοφοριακού χάους στα δυο ρεύματα της Εγνατίας κοστίζει στην οικονομία της πόλης από 1520 ευρώ μέχρι και 3040 ευρώ/την ώρα. Στην Τσιμισκή αντίστοιχα, μια ώρα «μποτιλιαρίσματος» έχει κόστος από 1281 ευρώ μέχρι 2562 ευρώ κάθε ώρα, ενώ στην Μητροπόλεως μπορεί να φτάσει τα 180 ευρώ περίπου την ώρα. Εκτιμάται, με βάσει τα στοιχεία της παραπάνω μελέτης που έχει στη διάθεσή της η διεύθυνση της δημοτικής αστυνομίας Θεσσαλονίκης ότι κάθε ώρα κυκλοφοριακού χάους σε κεντρικούς δρόμους η οικονομία της πόλης επιβαρύνεται από 3174 ευρώ μέχρι 6250 ευρώ.

Κινήσεις… μελετημένες

«Αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία που παρέχονται με μηδενικό κόστος, προχωρούμε σε στοχευμένες ενέργειες και προγραμματισμό αφενός για να συμβάλλουμε κι εμείς από την δική μας πλευρά στη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη και της ποιότητας ζωής του και αφετέρου να εξασφαλίσουμε τις συνθήκες εκείνες που είναι ευνοϊκότερες για την κοινωνία και την οικονομία της Θεσσαλονίκης» υποστηρίζει ο προϊστάμενος της δημοτικής αστυνομίας, Πέτρος Παπαφίλης.

Όπως εξηγεί στην «ΜτΚ» ο κ. Παπαφίλης αυτό εξασφαλίζεται με δυο τρόπους: με την σύνθεση δείκτη κυκλοφοριακής συμμόρφωσης αλλά και τις πράξεις γνησίου υπογραφής κατ’ οίκον. «Η καταγραφή και αποτύπωση του κοινωνικού αποτυπώματος των δράσεων της δημοτικής αστυνομίας αποτελεί μια πρόκληση εφόσον αφορά την σύνθεση ενός τεκμηριωμένου και επαληθεύσιμου δείκτη κοινωνικής απόδοσης που δύναται να λάβει ποσοτική και ποιοτική διάσταση» αναφέρει ο κ. Παπαφίλης. «Στην αρμοδιότητα της αστυνόμευσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας το ζητούμενο είναι να αυξηθεί αφενός το ποσοστό συμμόρφωσης των οδηγών στην σήμανση και κανόνες του Κ.Ο.Κ., αφετέρου να καταγραφεί βελτίωση στις κυκλοφοριακές συνθήκες. Πως αξιολογούμε το ποσοστό συμμόρφωσης; Η υπόθεση εργασίας είναι ότι εάν σε συγκεκριμένες χρονικές και χωρικές ζώνες αφιερώνουμε σταθερά έναν συγκεκριμένο αριθμό εργατοωρών για την αστυνόμευση του Κ.Ο.Κ. τότε είμαστε σε θέση να καταγράψουμε με ασφάλεια και υψηλό ποσοστό επαληθευσιμότητας κατά μέγιστο εννέα ομάδες δεδομένων» λέει και συμπληρώνει: «Κάθε εργατοώρα αστυνόμευσης σε μία συγκεκριμένη οδό και χρονική περίοδο μπορεί να αποτιμηθεί με ασφάλεια σε ευρώ (το έχουμε ήδη κάνει αθροίζοντας το σύνολο των δαπανών πάσης φύσεως της Υπηρεσίας το οποίο εν συνεχεία διαιρούμε με το σύνολο των ονομαστικών εργατοωρών για το ένστολο και διοικητικό προσωπικό ) καθώς τηρούμε σχετικά στατιστικά δεδομένα από το 2015 μέχρι και σήμερα με συνεχείς βελτιώσεις στον τομέα της καταγραφής, παρακολούθησης και επαλήθευσης». «Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψην παράγοντες όπως είναι οι καιρικές συνθήκες, οι πορείες, οι εκδηλώσεις, η πτώση της λειτουργίας του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης αλλά και απρόβλεπτά γεγονότα ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορούμε να δώσουμε έμφαση σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης, ώστε να βελτιώσουμε τις συνθήκες που επικρατούν» σχολιάζει ο κ. Παπαφίλης. Φέρνει μάλιστα ως παράδειγμα την αστυνόμευση της λεωφορειολωρίδας στην Μητροπόλεως το 2015 που είχε ως αποτέλεσμα τα οχήματα του ΟΑΣΘ να διανύουν συγκεκριμένη απόσταση ένα λεπτό ταχύτερα. «Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εξασφαλιστούν περίπου 100.000 ευρώ σε καύσιμα για τον ΟΑΣΘ και φυσικά πολλά οφέλη για τον αέρα της πόλης» εξηγεί ο κ. Παπαφίλης.

Γνήσια υπογραφής



Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της διεύθυνσης δημοτικής αστυνομίας Θεσσαλονίκης, μεγάλο είναι το όφελος και από την βεβαίωση γνήσιου υπογραφής κατ’ οίκον. «Σε ημερήσια βάση με δαπάνη 12 εργατοωρών (εσωτερική εργασία 4 ώρες συντονισμός ραντεβού και ψηφιακή απογραφή δράσης και 8ωρη εξωτερική) που μεταφράζεται σε ημερήσιο κόστος (Δευτέρα – Παρασκευή) 151 ευρώ εξυπηρετούνται κατ’ ελάχιστον δέκα περιπτώσεις ατόμων που αδυνατούν να μετακινηθούν από την οικία τους με ίδια μέσα. Άρα η δαπάνη της Δημοτικής Αστυνομίας εκτιμάται σε 15 ευρώ την επίσκεψη» λέει ο κ. Παπαφίλης. «Ο αποδέκτης της υπηρεσίας κερδίζει από 54 έως 130€ ανά επίσκεψη και έτσι προκύπτει όφελος από 3,6 έως 8,6 για κάθε ευρώ που δαπανάται για την συγκεκριμένη αρμοδιότητα. Εάν πολλαπλασιάσουμε τα 4.375 γνήσια κατ’ έτος με τον μέσο όρο της δαπάνης που γλιτώνει ο εξυπηρετούμενος τότε το συνολικό κοινωνικό όφελος ανέρχεται σε 402.500 ευρώ με συνολικό κόστος αρμοδιότητας 37.024 ευρώ» καταλήγει ο κ. Παπαφίλης.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Μακεδονία της Κυριακής" στις 31.12.2021 

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.