ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Θεσσαλονίκη στο… μικροσκόπιο του Κυριάκου Μητσοτάκη

Νίκος Οικονόμου13 Οκτωβρίου 2019

Με στόχο να τονώσει και να ενισχύσει το κυβερνητικό έργο στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη ανεβαίνει τις επόμενες ημέρες στη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός θα βρίσκεται στην πόλη την Τρίτη 22 Οκτωβρίου και θα έχει σειρά επαφών με τα κυβερνητικά και κρατικά στελέχη στη Βόρεια Ελλάδα, με σκοπό να «τσεκάρει» για πρώτη φορά πώς πηγαίνουν τα πράγματα στον βορρά τρεις μήνες μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τον ίδιο.

Για όσους γνωρίζουν τον τρόπο σκέψης του Κυριάκου Μητσοτάκη, η κίνηση αυτή μόνο έκπληξη δεν προκαλεί, καθώς η αξιολόγηση αλλά και ο έλεγχος θεωρούνται εκ των ουκ άνευ. Όλοι θυμούνται τους μεγάλους μπλε φακέλους με τις οδηγίες και τους στόχους για κάθε υπουργείο, οι οποίοι είχαν μοιραστεί στα μέλη της νέας κυβέρνησης στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο. Φάκελοι που εμπεριείχαν τους στόχους ανά υπουργείο, το πρόγραμμα δράσης έως τον Δεκέμβριο και ένα εξαμηνιαίο σχέδιο πρωτοβουλιών, με τον κ. Μητσοτάκη να διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι η κυβέρνηση θα λειτουργήσει με αυστηρά χρονοδιαγράμματα και διαρκή αξιολόγηση.

Για τη Θεσσαλονίκη ο μπούσουλας πάνω στον οποίο βαδίζει η κυβέρνηση είναι η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην πρώτη του επίσημη ομιλία ως πρωθυπουργός στη φετινή ΔΕΘ. Σε αυτήν ο πρωθυπουργός είχε σκιαγραφήσει με ιδιαίτερη σαφήνεια το έργο που έχει να υλοποιήσει η κυβέρνηση στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη.

«Η Βόρεια Ελλάδα είναι ο χώρος τον οποίο κατεξοχήν αφορά η ανάπτυξη για όλους. Και το τρίπτυχο ‘επενδύσεις-υποδομές-καθημερινότητα’ ορίζει την εφαρμογή του», ήταν η φράση κλειδί που περιγράφει τη στρατηγική της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την ευρύτερη περιοχή.

Ειδικότερα τώρα τα 12 έργα-σημεία, που βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής της κυβέρνησης και θα ελεγχθούν όσον αφορά στην πορεία υλοποίησής τους κατά την άνοδο του Κυριάκου Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκης, είναι τα εξής:

Νο 1 η προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και τη διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά. Με παράλληλες ενέργειες, όπως για παράδειγμα η τόνωση των αγροτικών μεταφορών με την ανάπτυξη αποθηκευτικών, ψυχόμενων χώρων στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης.

Νο 2 το επενδυτικό πρόγραμμα για το νέο ρόλο του λιμανιού της πόλης, που περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της σύνδεσής του με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων.

Νο 3 η ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας οδού. Δηλαδή ο άξονας Δράμας - Αμφίπολης - Εγνατίας και ο δρόμος Θεσσαλονίκης - Έδεσσας.

Νο 4 η αναβάθμιση της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης με την κατασκευή νέας, υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μέσω της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Νο 5 η ανάπλαση της ΔΕΘ, ένα έργο υψηλού συμβολισμού και αναπτυξιακής δυναμικότητας. Ο κ. Μητσοτάκης είχε δεσμευτεί ότι σε λίγες εβδομάδες θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα και ότι στις αρχές του 2020 θα προκηρυχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός.

Νο 6 οι νομοθετικές πράξεις για την παραχώρηση 760 στρεμμάτων του δημοσίου στην περιοχή της Περαίας στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας, για να φιλοξενηθεί το «Thess/Intec», ένα νέο πάρκο καινοτομίας, το οποίο θα χρηματοδοτήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία.

Νο 7 η καθιέρωση της ελεύθερης ζώνης αποκλειστικά για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου» και σε έκταση 670 στρεμμάτων.

Νο 8 η οργάνωση της βιομηχανικής ζώνης στο Καλοχώρι, όπου εντός του 2020 θα συσταθεί ειδική εταιρεία ανάπτυξης, που θα αναλάβει τη μετατροπή της περιοχής σε επιχειρηματικό πάρκο.

Νο 9 η δημιουργία στο κτιριακό απόθεμα του μητροπολιτικού πάρκου Παύλου Μελά χώρων πολιτισμού και ιστορίας με τη φιλοξενία τριών μουσείων. Το πρώτο με ευρήματα από τις ανασκαφές του μετρό, το δεύτερο για την εθνική αντίσταση και το τρίτο για τον προσφυγικό ελληνισμό.

Νο 10 η ανακατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ. Όπως είχε δηλώσει κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ ο κ. Μητσοτάκης, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να τρέξει το σχέδιο ανάπλασης των εγκαταστάσεών του και της γύρω περιοχής.

Νο 11 το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου ο κ. Μητσοτάκης είχε επαναφέρει τη λύση με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων στη στάση της Βενιζέλου. Δεσμευόμενος ότι το μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023.

Νο 12 ο ΟΑΣΘ και η βελτίωση των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών. Θυμίζουμε ότι στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός είχε μιλήσει για 102 επιπλέον λεωφορεία που είχαν μπει σε κυκλοφορία και για άλλα 150 με 200 λεωφορεία που θα εξυπηρετούσαν την πόλη, ενώ είχε προσδιορίσει την έναρξη των νέων δρομολογίων για τον Οκτώβριο.

Όλα αυτά θα βρεθούν στο επίκεντρο πιθανώς πολλαπλών συσκέψεων που θα κάνει ο πρωθυπουργός στο υφυπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, με τη βοήθεια και το συντονισμό του Θόδωρου Καράογλου.

Όλα αυτά λίγες μόνο ημέρες πριν από το διπλό εορτασμό για την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, με το πολιτικό ενδιαφέρον της χώρας να είναι στραμμένο προς το βορρά. Όσο για το πρόγραμμα του κ. Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη, αυτό συμπληρώνεται με την ομιλία που θα πραγματοποιήσει την ίδια ημέρα στο επίσημο δείπνο για το 8ο συμπόσιο Θεσσαλονίκης με θέμα «Ο κόσμος το 2020: Κυβερνώντας στην εποχή της ακυβερνησίας», που διοργανώνεται από την Πολιτιστική Εταιρεία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 13 Οκτωβρίου 2019

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.