“Το Μετρό της Θεσσαλονίκης,θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024”, δήλωσε με εμφατικό τρόπο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών , Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στην ημερίδα με θέμα «2030- Η νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας» που διοργανώνουν η εφημερίδα «Μακεδονία» και το makthes.gr.
Με την σύντομη ομιλία του κ. Σταϊκούρα, άνοιξε η τρίτη θεματική ενότητα με θέμα:“Υποδομές- Μεταφορές - Αστική Κινητικότητα. Το αποτύπωμα και η επίδραση των μεγάλων έργων Υποδομών - Μεταφορών στον τρόπο ζωής και την οικονομική δραστηριοτητα ( παρελθόν, παρόν και μέλλον)
Ο κ. Υπουργός, στην τοποθέτησή του, αναφέρθηκε στην εξέλιξη τριών έργων υποδομής και μεταφορών, που απασχολούν έντονα τους Θεσσαλονικείς στην καθημερινότητά τους, συγκριμένα αναφέρθηκε στο έργο του Μετρό και την πρόοδό του, στην αναβάθμηση της Ανατολικής Περιφερειακής - Fly Over και στον ΟΑΣΘ και τις αστικές λεωφορειακές συγκοινωνίες.
Το Μετρό στις ράγες
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, είπε ο κ. Σταϊκούρας θα είναι πιο σύγχρονο του Μετρό της Αθήνας και ένα από τα πιο σύγχρονα της Ευρώπης, καθώς διαθέτει τα πιο καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.
Διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής. Μόνη εκκρεμότητα αποτελεί ο Σταθμός Βενιζέλου, στον οποίο εκτελούν εργασίες η Αρχαιολογική Υπηρεσία και ο οποίος αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί ως και πριν το καλοκαίρι.
Να σημειωθεί ότι νωρίτερα σήμερα, ο κ Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, επιθεώρησαν τη διάνοιξη των κλειστών τμημάτων των οδών Βενιζέλου και Εγνατίας, στην περιοχή του Σταθμού Βενιζέλου, οδοί που πλέον αποδίδονται σε όλο τους το πλάτος στην κυκλοφορία.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες εργασίες, έχουν εγκατασταθεί τα περισσότερα η/μ συστήματα και συνεχίζονται οι δοκιμές σε όλα τα συστήματα λογισμικού των σταθμών του μετρό και των συρμών.
Ο κ. Σταϊκούρας πρόσθεσε ότι είναι εύλογη η καχυποψία των Θεσσαλονικέων , μετά από ταλαιπωρία 17 ετών.
Το 2025 σε λειτουργία η Επέκταση προς Καλαμαριά
Ωστόσο, όπως είπε, συνεχίζονται οι εργασίες και στην Επέκταση προς Καλαμαριά, του Μετρό , που θα ολοκληρωθεί σε 6-8 μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής.
Μετρό σε Εύοσμο, Χαριλάου και Τούμπα
“Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε και τις μελέτες προκειμένου να προχωρήσουμε και τις δημοπρατήσεις των επεκτάσεων προς τις περιοχές του Ευόσμου και του Κορδελιού. Επίσης, θα ανακοινωθεί το αναλυτικό πρόγραμμα καθώς και η χάραξη και θέση των σταθμών των επεκτάσεων , συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης προς Τούμπα και Χαριλάου. Προτεραιότητα στην παρούσα φάση, αποτελεί το βορειοδυτικό τμήμα, που έχει μεγαλύτερη ανάγκη από την επέκταση του Μετρό.
Αναγκαίο έργο το Fly Over
Στη συνέχεια ο Υπουργός αναφέρθηκε στο έργο του Fly Over και στα προβλήματα που προκλήθηκαν από τις εργασίες στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, για να τονίσει ότι το έργο είναι αναγκαίο για τη Θεσσαλονίκη, καθώς θα επιτρέψει να διέρχονται 10.000 οχήματα ανά ώρα, σχεδόν διπλάσια απ’ ότι έως τώρα, αυξάνοντας παράλληλα το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
Ο ρόλος της Εγνατίας Οδού Α.Ε.
Μάλιστα ο κ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε για πρώτη φορά , ότι η εποπτεία και συντήρηση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, μεταφέρεται στην Εγνατία Οδό Α.Ε., για όλο το διάστημα κατασκευής του έργου του Fly Over- Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής.
Το έργο του Fly Over θα τελειώσει στην ώρα του , σε τέσσερα χρόνια. Η υλοποίηση ενός μεγάλου έργου αναπόφευκτα επιφέρει αναστατώσεις, αλλά όπως είπε ο υπουργός, επιδιώχθηκε να αντιμετωπιστούν τα προβλεφθέντα προβλήματα, καθώς επιλέχθηκε να καθυστερήσει για ένα εξάμηνο η έναρξη του έργου, προκειμένου μέσα από τακτικές συναντήσεις, να ληφθούν όσες το δυνατόν περισσότερες παρεμβάσεις, για να περιοριστούν οι αρνητικές επιπτώσεις.
Νέα Λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ
Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και σε ένα ακόμη σημαντικό έργο για την Θεσσαλονίκη, στην ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΑΣΘ με 110 ηλεκτρικά λεωφορεία , με ταυτόχρονες προσλήψεις προσωπικού. Μέχρι το Μάϊο θα έχει ενισχυθεί με τα τα 110 λεωφορεία, ενώ πραγματοποιείται επένδυση 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του σταθμού φόρτισης των οχημάτων, έργο για το οποίο έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και το σχέδιο σύμβασης έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται η έγκρισή του τις επόμενες ημέρες.
Πέραν αυτού, ήταν μία “δύσκολη άσκηση” , η πρόσληψη 150 οδηγών, μέσω ΑΣΕΠ, η οποία όμως επιτεύχθηκε με αποτέλεσμα σήμερα να κυκλοφορούν πάνω από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, όταν κυκλοφορούσαν μόλις 245 λεωφορεία του Οργανισμού, πριν δύο μήνες, το Δεκέμβριο του 2023.
Το 2023 έγιναν 3,6 εκατ. επικυρώσεις εισιτηρίων , 69% περισσότερες από το 2022, κάτι που σημαίνει και μεγαλύτερο στόλο και μεγαλύτερο πληρότητα στα λεωφορεία.
Ο σχεδιασμός του ΥΠΟΜΕ
Ο Υπουργός αναφέρθηκε επίσης, στην πολιτική που ακολουθείται από την ηγεσία του ΥΠΟΜΕ: "Είναι αλήθεια ότι στη χώρα έχουν γίνει πάρα πολλά έργα, αλλά υπάρχουν και αρκετά ανοικτά ζητήματα, το οποία επιδιώκουμε να τα αντιμετωπίσουμε κατά τον καλύτερο τρόπο.
"Στον πυρήνα της προσπάθειάς μας είναι η συνέχιση των εν’ εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός πράσινων υποδομών και μεταφορών, η προώθηση της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικότητας όλου του τεχνικού τομέα και, ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη, η τόνωση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος ως προς την έγκαιρη υλοποίηση των αναγκαίων παρεμβάσεων.
"Στη Θεσσαλονίκη, βρίσκουν πλήρη αποτύπωση όλα αυτά τα στοιχεία, πόλη στην οποία καρκινοβατούσαν μεγάλα έργα υποδομών, υπολειτουργούσαν δημόσιες συγκοινωνίες , με αποτέλεσμα να υπάρχει εύλογη καχυποψία της τοπικής κοινωνίας.
"Σήμερα προσπαθούμε, μαζί και με τον ιδιωτικό τομέα, να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης".