ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΔΙΕΘΝΗ VIRAL

Influencers τέλος: Η νέα μόδα που σαρώνει στο εξωτερικό απειλεί τις... αυτοκρατορίες που έχτισαν με «κλικ» και προωθήσεις

MakThes Team28 Ιουνίου 2023

Eίναι οι τόσο έξυπνοι ώστε να βγάλουν μία περιουσία από το... τίποτα, ενώ όλος ο υπόλοιπος πληθυσμός του δυτικού, κυρίως, κόσμου συνεχίζει να αναρωτιέται εάν οι influencers είναι κανονικό επάγγελμα. 

Όμως, καθώς πρόκειται για μία ακόμα μόδα, οι μέρες της αφθονίας των influencers φαίνεται πως είναι... μετρημένες. 

Μία νέα τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αρχίσει να τους «απειλεί». Και ακούει στον εύγλωττο τίτλο «Deinfluencing».

Σύμφωνα με το CNN, μετά από μία μακρά περίοδο κατά την οποία χρήστες των social media προωθούσαν προϊόντα ομορφιάς, μόδας, wellbeing ή και υπηρεσίες στους χιλιάδες και εκατομμύρια ακολούθους τους στο TikTok και το Instagram, οι «deinfluencers» έρχονται να αποδομήσουν όλο αυτό το lifestyle που προωθείται.

Οι εκπρόσωποι της νέας αυτής τάσης, σύμφωνα με το CNN, ισχυρίζονται ότι ο υλισμός είναι «υπερτιμημένος» και δεν είναι πλέον «στη μόδα».

Τα μηνύματά τους είναι απλά και ξεκάθαρα: Δεν τα χρειάζεστε. Μερικές φορές αντιπροτείνουν άλλες επιλογές, πιο προσβάσιμες οικονομικά. Μιλούν επίσης για τη βιωσιμότητα και το κόστος των αποβλήτων που σχετίζονται με συγκεκριμένες βιομηχανίες, όπως η ομορφιά και η μόδα.

Πόσο μεγάλη είναι η δημοτικότητα των Deinfluencers; Τους τελευταίους 12 μήνες, το χάσταγκ #deinfluencing προβλήθηκε στο ΤικΤοκ 582 εκατομμύρια φορές από τις 584 εκατομμύρια συνολικές προβολές, σύμφωνα με τα δεδομένα της πλατφόρμα το Μάιο.

Τι είναι το deinfluencing;

«Το deinfluencing είναι μια αναδυόμενη τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αποθαρρύνει τους καταναλωτές από την αγορά ορισμένων προϊόντων που ο deinfluencer έχει διαπιστώσει ότι είναι επιεικώς, αναποτελεσματικά ή δεν αξίζουν τα χρήματά τους», αναφέρει ο Κρις Ράμπαϊ, αναλυτής μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πρόεδρος της Ruby Media, στο CNNi.

Αυτό συμβαίνει καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταστεί ζωτικής σημασίας για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών - ιδίως στους νεότερους καταναλωτές.

Υπ' αυτή την έννοια, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι μάρκες και οι εταιρείες πληρώνουν τους influencers για να προωθήσουν αγαθά, εμπειρίες και υπηρεσίες στους ακολούθους τους.

Εν ολίγοις, η επιρροή τους έγκειται στην προσπάθεια να πειστούν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα.

Παράλληλα, υπάρχουν φωνές που διερωτώνται εάν τελικά το «deinfluencing» είναι απλώς μία άλλη μορφή επιρροής του κοινού των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Ράμπαϊ σημειώνει: «αντί να λένε αγοράστε αυτό (το προϊόν), λένε μην το αγοράσετε. Και τα δύο είναι μορφές επιρροής. Δεν είναι διαφορετικό από το να λες: «Ψηφίστε αυτόν τον υποψήφιο» σε σχέση με το «Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να ψηφίσετε αυτόν τον υποψήφιο».

Ωστόσο, επισημαίνει πως, η αντίδραση κατά της υπερκατανάλωσης αντικατοπτρίζουν μια αυξανόμενη τάση προς τον μινιμαλισμό. Αντί, λοιπόν, να αγοράσει κανείς μία σειρά προϊόντων, που διαφημίζονται από έναν δημοφιλή λογαριασμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η τάση αυτή παροτρύνει τους καταναλωτές να αξιολογούν αν χρειάζονται ένα αντικείμενο πριν ξοδέψουν χρήματα γι' αυτό.



This page might use cookies if your analytics vendor requires them.