Την εμπιστοσύνη του στη νέα γενιά εκφράζει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, ωστόσο όπως λέει δεν είναι «καθαρή» η φωνή της, με αφορμή τις κινητοποιήσεις μαθητών και φοιτητών τις τελευταίες εβδομάδες και την έφοδο ορισμένων εξ' αυτών στο γραφείο του στο υπουργείο.
«Τη νέα γενιά την εμπιστεύομαι. Θέλω όμως να ακούω την καθαρή φωνή της. Φωνή απαλλαγμένη από κομματική καθοδήγηση, φωνή που να μην χειραγωγείται υπηρετώντας -άθελά της κάποιες φορές- έναν ρόλο “λαγού” κομματικών στοχεύσεων. Αυτή η φωνή λείπει», δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γαβρόγλου.
Η ακαταστασία και ο διάλογος
Επίσης, ο υπουργός Παιδείας απαντά σε όσους σχολίασαν την ακαταστασία στο γραφείο του, όπως φάνηκε από τις φωτογραφίες ανήμερα της εφόδου των μαθητών-φοιτητών στο γραφείο του, σημειώνοντας ότι η «ακαταστασία» υπάρχει στις «αποσπασματικές και παραποιημένες πληροφορίες τις οποίες δυστυχώς κάποιοι διοχετεύουν στους μαθητές για τις αλλαγές» που προωθεί το υπουργείο.
Επιπροσθέτως ο ίδιος θεωρεί ότι υπάρχει μία άρνηση για διάλογο και αντίλογο από την πλευρά μαθητών και φοιτητών και προσθέτει ότι αυτή η «ακαταστασία σε συνδυασμό με την άρνηση για διάλογο και αντίλογο, είναι δύο συνθήκες που τους στερούν την ευκαιρία να καταλάβουν τις αλλαγές».
Αλλαγές στο Λύκειο
Ειδικότερα οι μαθητές και οι φοιτητές αδυνατούν, κατά την άποψη του κου Γαβρόγλου, «να δουν ότι με το νέο Λύκειο και με το νέο εξεταστικό αδρανοποιούνται παθογένειες που ταλαιπωρούσαν τους ίδιους και τις οικογένειές τους για χρόνια. Ότι για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο με το απολυτήριο το οποίο αναβαθμίζεται, ότι τα μαθήματα που διδάσκονται είναι πολύ λιγότερα και αυξάνεται ο χρόνος διδασκαλίας τους ώστε να μην χρειάζονται τα ιδιαίτερα και το φροντιστήριο που προκαλεί οικονομική αιμορραγία στους γονείς τους».
Σε ό,τι άπτεται των ενδοσχολικών εξετάσεων, με το σχεδιασμό του υπουργείου «η διαφορά είναι ότι τα θέματα θα τα αποφασίζει ομάδα καθηγητών σχολείων της περιοχής. Θα είναι κοινά για κάθε ομάδα σχολείων και η βαθμολόγηση των γραπτών θα είναι δουλειά καθηγητών ομάδας σχολείων και όχι των καθηγητών του κάθε σχολείου ξεχωριστά. 'Αρα, εξετάσεις αδιάβλητες» πάνω σε τέσσερα μαθήματα, τρία προσανατολισμού και στα Νέα Ελληνικά, τονίζει ο κ. Γαβρόγλου.
Εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
Μάλιστα, ο κ. Γαβρόγλου επιμένει ότι με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο προτείνει το υπουργείο, «δεν υπάρχουν διπλές πανελλαδικές εξετάσεις» και επαναλαμβάνει ότι «το νέο σύστημα απαντά και θεραπεύει τα κακώς κείμενα που είχαν επί χρόνια παγιωθεί».
Όπως ο ίδιος περιγράφει, «οι πανελλαδικές δίνονται μία φορά, όπως γίνεται και τώρα, και μόνο για τους υποψηφίους που δεν επιθυμούν να εισαχθούν χωρίς εξετάσεις στα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης», οπότε με το νέο σύστημα «θα εισάγονται υποψήφιοι και χωρίς εξετάσεις. 'Αρα, οι μαθητές θα έχουν πλέον δύο επιλογές αντί για μία: Εισαγωγή με πανελλαδικές ή εισαγωγή χωρίς πανελλαδικές».
Αναφερόμενος στον επαναπροσδιορισμό της "αξίας" του απολυτηρίου λυκείου, ο υπουργός Παιδείας σημειώνει ότι με το νέο σύστημα λαμβάνει αξία δεδομένου ότι «θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή με πανελλαδικές κατά 10% την πρώτη χρονιά και θα είναι σταδιακά αυξανόμενο τα επόμενα χρόνια, ενώ για την εισαγωγή χωρίς εξετάσεις στα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης το απολυτήριο θα είναι το μοναδικό προαπαιτούμενο».
Προσλήψεις εκπαιδευτικών
Ακόμη, ο κ. Γαβρόγλου ενημερώνει ότι είναι «θέμα ημερών» να σταλεί στην ΟΛΜΕ και στη ΔΟΕ η τελική πρόταση του υπουργείου για το σύστημα βάσει του οποίου θα δρομολογηθούν «15.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, δίνοντας προτεραιότητα στην ειδική εκπαίδευση με την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών την επόμενη σχολική χρονιά».
Εγκληματικότητα στα ΑΕΙ
Σε σχέση με το ζήτημα της εγκληματικότητας σε διάφορα ΑΕΙ της χώρας και ερωτώμενος πότε θα τεθούν σε εφαρμογή όσα προτείνει η λεγόμενη «Επιτροπή Παρασκευόπουλου», απαντά ότι το υπουργείο περιμένει τις τοποθετήσεις και τις προτάσεις των διοικήσεων των ΑΕΙ, των κομματικών νεολαιών και των φοιτητικών παρατάξεων, και αφήνει αιχμές λέγοντας χαρακτηριστικά «Περιμένουμε να το κάνουν. Μου κάνει βέβαια εντύπωση που δεν έχουν απαντήσει τόσο καιρό».
Εν συνεχεία βάλλει κατά της παράταξης της ΝΔ, τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, καθώς «ζήτησα να απαντήσουν επί της ουσίας και να αποδεσμευτούν ως φοιτητική παράταξη από την κομματική γραμμή της απαξίωσης που δεν βγάζει πουθενά. Αντ' αυτού μου είπαν να μπουν κάμερες στα πανεπιστήμια, μπάρες στις εισόδους τους, και αυτό που τους ζήτησα είναι να διατυπώσουν τις προτάσεις τους ώστε να τοποθετηθεί επ' αυτών η πανεπιστημιακή κοινότητα».
Από το "στόχαστρο" του κου Γαβρόγλου δεν ξέφυγαν και οι πρυτάνεις, αφού «η ακαδημαϊκή κοινότητα έχει τον πρώτο λόγο. Το έχω πει και το ξαναλέω, όσο κι αν κάποιοι -πολύ βολικά για εκείνους- υποστηρίζουν ότι «πετώ την μπάλα» στους πρυτάνεις: Ο σεβασμός του υπουργού, του κάθε υπουργού, στο αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων είναι κάτι που δεν διαπραγματευόμαστε».
Μάλιστα «οι πρυτάνεις έχουν τα θεσμικά εργαλεία, έχουν το νομοθετικό πλαίσιο, έχουν και τη βαθιά γνώση της πραγματικότητας των πανεπιστημίων» λέει ο υπουργός Παιδείας και προειδοποιεί: «αν η "δράση" που επιθυμούν κάποιοι να αναλάβουμε, είναι μέρος του ρόλου τους, ας μας το πουν για να πάρει πλέον ο καθένας την ευθύνη που του αναλογεί».