ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κ. Μερελής: Θέλουμε το ΕΕΘ ηγέτη και όχι ικέτη (φωτ.)

Σοφία Χριστοφορίδου17 Σεπτεμβρίου 2024

Τους βασικούς άξονες του προγράμματός του παρουσίασε ο υποψήφιος πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Κυριάκος Μερελής που κατεβαίνει στις εκλογές που θα πραγματοποιηθούν 23- 25 Νοεμβρίου, με τον συνδυασμό “ΝΕΟ Επιμελητήριο”.

Αιχμή των προτάσεων του είναι η δημιουργία ενός market place (σ.σ. όπως πχ το skroutz) όπου θα φιλοξενούνται όλες οι ιστοσελίδες των επαγγελματιών της Θεσσαλονίκης, και η υποστήριξη όσων δεν έχουν παρουσία στο διαδίκτυο. Όπως είπε το ΕΕΘ έχει τα χρηματικά διαθέσιμα να δημιουργήσει ένα τέτοιο marketplace και να αναλάβει το το μάρκετινγκ, ώστε να υποστηρίξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν στο πεδίο των διαδικτυακών πωλήσεων.


Μια ακόμα πρόταση της παράταξης, που θα επιδιώξει να προωθήσει στην κυβέρνηση εφόσον αναλάβει τη διοίκηση του ΕΕΘ είναι η μείωση 4 μονάδων στο ΦΠΑ, στους κλάδους της εστίασης και του τουρισμού σε όσους πληρώνουν με κάρτες, με ταυτόχρονη μείωση των τραπεζικών χρεώσεων τραπεζών. Επίσης τόνισε ότι «η αλλαγή φορολογικού καθεστώτος είναι πολύ υψηλά στην ατζέντα μας για την επόμενη ημέρα».

Τέλος στο μοντέλο του «ενός ανδρός αρχή»

«Φιλοδοξούμε να είμαστε η νέα διοίκηση κατά τη συμπλήρωση ενός αιώνα από την ίδρυση του μεγαλύτερου Επιμελητηρίου της πόλης μας. Θέλουμε το επιμελητήριο ηγέτη και όχι ικέτη» τόνισε, προσθέτοντας ότι ως φορέας προστασίας και υποστήριξης των επιτηδευματιών, το ΕΕΘ «οφείλει στα χιλιάδες μέλη του, να μετασχηματισθεί». Σημείωσε ότι η παράταξη της οποίας είναι επικεφαλής έχει διανύσει μια πορεία τα τελευταία χρόνια και ήταν πάντα κοντά στους επαγγελματίες, για αυτό και έχει ανακοινώσει εδώ και μήνες ένα συγκεκριμένο, σαφές και δομημένο πρόγραμμα, σε αντίθεση με άλλες παρατάξεις.

Αναφέρθηκε σε γόνιμες προτάσεις που κατέθεσε τα προηγούμενα χρόνια στο ΔΣ, όπως την πλήρη κάλυψη για συμμετοχή επιχειρήσεων στη ΔΕΘ, την περίοδο του κορονοϊού. Ερωτηθείς για την αποτίμηση της διοίκησης Ζορπίδη, που αισίως συμπληρώνει 18 χρόνια στο ΕΕΘ, σχολίασε ότι «δεν είναι στο πολιτικό μου στυλ να ασκώ ανέξοδη πολιτική. Εκλέγομαι από το 2012, Συμμετείχα στη διοίκηση τα τελευταία επτά χρόνια. Σε επίπεδο δημιουργικής κριτικής έβαλα στη συζήτηση προγραμματικές θέσεις, κάποιες από τις οποίες υιοθετήθηκαν». Πρόσθεσε όμως ότι «το μοντέλο διοίκησης δεν μπορεί να βασίζεται στην ενός ανδρός αρχή, εμείς θελουμε να το αλλάξουμε αυτό. Φιλοδοξούμε να έχουμε ένα πιο συμμετοχικό επιμελητήριο». Είπε ότι ο στόχος του είναι η αυτοδύναμη διοίκηση στο ΕΕΘ, αλλά πρόσθεσε ότι η παράταξη είναι ανοικτή σε συνεργασίες. «Θα επιδιώξουμε συνεργασία και συνεννόηση στο μέγιστο βαθμό, εφόσον υπάρχουν ευρύτερες συναινέσεις, και όχι αδιέξοδες αντιπαραθέσεις, ίντριγκες και αλαζονικές διαδικασίες».

Ο κ. Μερελής τόνισε ότι το συμφέρον των επαγγελματιών «είναι πάνω από όποιο κομματικό», προσθέτοντας ότι ως πρόεδρος του ΕΕΘ σκοπεύει να διαπραγματεύεται με την κυβέρνηση «με καθαρή φωνή και μαχητικότητα, προκειμένου να πετύχουμε το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».

Σε ερώτηση σχετικά με την επικείμενη λειτουργία του μετρό, αφού έκανε αναδρομή στο 2012, όταν ως νέος σύμβουλος του ΕΕΘ άκουγε την αγωνία των επαγγελματιών που ζητούσαν ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα φύγουν οι λαμαρίνες, και κάποιοι από αυτούς καταστράφηκαν οικονομικά, είπε ότι οι προσδοκίες όλων είναι ότι το μετρό θα αποδώσει «θα αποδώσει όσα πρέπει» στην κοινωνία και την οικονομία της Θεσσαλονίκης. Πρόσθεσε όμως ότι στο μεταξύ οι επαγγελματίες αντιμετωπίζουν άλλο ένα πρόβλημα: με την ανακοίνωση λειτουργίας του μετρό, τα ενοίκια ανέβηκαν κατακόρυφα.

Οι προτάσεις του ΝΕΟΥ Επιμελητηρίου

Μεταξύ των κεντρικών θέσεων του συνδυασμού είναι:

Η δημιουργία Ψηφιακής Αγοράς (Marketplace) του ΕΕΘ, μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις - μέλη του θα μπορούν να προβάλουν και να πωλούν πανελλαδικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, αποκτώντας τη δική τους Ηλεκτρονική Βιτρίνα και Ηλεκτρονικό Κατάστημα.

Η δωρεάν διαφημιστική προβολή όλων των μελών μέσω της Ψηφιακής Αγοράς (Marketplace) του Επιμελητηρίου.

Τεχνολογικό voucher για τα μέλη του Ε.Ε.Θ. για τη δημιουργία ιστοσελίδας και e-shop.

Δημιουργία ψηφιακού οδηγού εγκατάστασης νέας επιχείρησης με πληροφορίες που θα διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα της επένδυσης, π.χ. πόσοι είναι οι διερχόμενοι καθημερινά, τι τζίρο κάνουν αντίστοιχες επιχειρήσεις στην περιοχή, πόσες ομοειδείς επιχειρήσεις βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή, με ποια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εξυπηρετείται και σε τι συχνότηταε κλπ.

Ενίσχυση της Εκθεσιακής Πολιτικής του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης προς όφελος των μελών του.

Δημιουργία οικοσυστήματος νεοφυών επιχειρήσεων (θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων) με στόχο να υποστηριχτούν οι νεοσύστατες επιχειρήσεις στα πρώτα τους βήματα, με την εξασφάλιση σύγχρονης υποδομής και χαμηλά λειτουργικά έξοδα για την ενίσχυση και ανάπτυξη τους στο νέο οικονομικό περιβάλλον.

Ποιοτική εκπαίδευση για όλα τα μέλη του Ε.Ε.Θ. σε μια σειρά από θέματα που υποστηρίζουν την επιχειρηματικότητα όπως ψηφιακές δεξιότητες, μάνατζμεντ κλπ.

Η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας με στόχο το σχεδιασμό και προγραμματισμό συνεργειών, στο πλαίσιο των δράσεων ενθάρρυνσης και ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας μέσω της καινοτομίας. Κοινό πλαίσιο δράσεων που θα διερευνήσει τις ανάγκες και τα χρηματοδοτικά κενά των επιχειρήσεων – επαγγελματιών.

Ίδρυση Ταμείου Μικροπιστώσεων, για «να δοθούν χρήματα στους επαγγελματίες, για να υποστηρίξουν την αναβάθμιση τους»

Ίδρυση Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης, «για την αξιοπρεπή διαβίωση των επαγγελματιών».

Η συνεχής και επιστάμενη ηλεκτρονική και έντυπη ενημέρωση των μελών για επενδυτικά προγράμματα, καθώς και υποστήριξή τους από εξειδικευμένο τμήμα, προκειμένου να εντάσσονται σε αυτά άμεσα και με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Η καθιέρωση συμμετοχικών διαδικασιών και διαβούλευσης, αξιοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, που θα εξασφαλίζουν την ευρύτερη συμμετοχή των μελών.

Η υπογραφή μνημονίων συνεργασίας με Επιμελητήρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Βαλκανικών χωρών, προκειμένου να ενισχυθεί η εξωστρέφεια, να προωθηθεί η ανταλλαγή καλών πρακτικών μέσω επιχειρηματικών αποστολών και να ενισχυθεί η εξαγωγική δραστηριότητα των τοπικών επιχειρήσεων.

Η κεντρική εκδήλωση της παράταξης θα πραγματοποιηθεί στις 16 Οκτωβρίου, μια εβδομάδα πριν την κατάθεση του ψηφοδελτίου.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.