Δεν ήταν σίγουρα μια συνηθισμένη σύσκεψη αυτή που έκανε σήμερα το μεσημέρι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητστοάκης στο ΥΜΑΘ. Ο κορονοϊός αλλάζει σιγά σιγά και τις πολιτικές συνήθειες και αυτό φάνηκε κατά την παρουσία του πρωθυπουργού στο Διοικητήριο, όπου παρέμεινε για περίπου 2,5 ώρες.
Κατ’ αρχήν δεν έγινε μια μόνο σύσκεψή, όπως παλιά, αλλά πολλές, μικρές και με ολιγομελή συμμετοχή. Οι σταθεροί ήταν ουσιαστικά τέσσερα άτομα. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο υφυπουργός Ακης Σκέρτσος, ο υφυπουργός Θόδωρος Καράογλου και η επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου Μαρία Αντωνίου. Από εκεί και πέρα έμπαιναν και έβγαιναν οι εκπρόσωποι φορέων και ενίοτε και κάποιοι υπουργοί. Έτσι σε αυτό το διάστημα συζητήθηκαν όλα τα ζητήματα της Θεσσαλονίκης, που αφορούσαν τέσσερις θεματικές ενότητες. Τα ζητήματα των υποδομών και των μεταφορών της πόλης και της περιφέρειας, τα ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως πόλου καινοτομίας αλλά και “πράσινης ανάπτυξης”, της ενίσχυσης των δομών υγείας και πρόνοιας αλλά και στη σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς, της εστίασης, αλλά και της αγοράς του τουρισμού.
Οι συναντήσεις ξεκίνησαν από το Μετρό, με την παρουσία της Διοίκησης του ΜΕΤΡΟ ΑΕ (Νίκος Tαχιαός Νίκος Κουρέτας ), τον ΟΑΣΘ (Γιώργος Σκόρδας, Γιάννης Ρετζεπέρης) και την Εγνατία Οδό (Γιώργος Κωνσταντόπουλος, Κώστας Κουτσούκος ), όπου παρούσης και της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών (Κώστας Καραμανλής, Γιάννης Κεφαλογιάννης και Γιώργος Καραγιάννης) αλλά και του περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα συζητήθηκαν θέματα υποδομών και μεταφορών. Μάλιστα των χωριστών συναντήσεων προηγήθηκε προσύσκεψη που είχε ο κ. Καραμανλής με τους φορείς, στην οποία προσήλθε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός καθώς έφτασε στο Διοικητήριο νωρίτερα.
Έτσι ενημερώθηκε σε δύο φάσεις και ιδιαίτερα αναλυτικά, ενώ δεν έκρυψε και την ικανοποίησή του για την πορεία των σχετικών δράσεων. Αντίστοιχες συσκέψεις έγιναν και για το Μητροπολητικό Πάρκο του δήμου Παύλου Μελά, όπου ήταν παρόντες ο περιφερειάρχης κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο δήμαρχος της περιοχής Δημήτρης Δεμουρτζίδης, αλλά και για το τεχνολογικό πάρκο ΤhesINTEC, αλλά και μια κουβέντα με τους βουλευτής της ΝΔ, ενώ σε μια από τις τελευταίες μίνι συσκέψεις ο πρωθυπουργός συζήτησε με τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo (Tάσος Τζίκας και Κυριάκος Ποζρυκίδης) θέματα που άπτονται της διοργάνωσης του φετινού Σεπτεμβρίου. Εκφράζοντας την άποψη ότι όλα θα προχωρήσουν κανονικά, ότι οι Γερμανοί θα στηρίξουν την έκθεση που θα είναι διαφορετικής υφής.
Η είδηση της ημέρας βγήκε στο τέλος, όταν ο πρωθυπουργός έκανε δεκτή την πρόταση που του έκανε ο κ. Τζιτζικώστας να ξεκινήσουν οι διεθνείς πτήσεις από το αεροδρόμιο Μακεδονία στις 15 Ιουνίου, δηλαδή 15 ημέρες νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά ανακοινωθεί.
«Είναι μια εξαίρεση την οποία κάνουμε μόνο για την Θεσσαλονίκη για λόγους τους οποίους νομίζω ότι αντιλαμβάνεστε, έχουμε τη δυνατότητα και θα χρειαστούμε και τη βοήθεια της Περιφέρειας σε συνεννόηση με την Πολιτική Προστασία και με τον ΕΟΔΥ να κάνουμε όλα τα τεστ, είτε γενικά, είτε δειγματοληπτικά τα οποία απαιτούνται. Θεωρούμε, όμως, ότι με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μια επιπλέον ώθηση στην Θεσσαλονίκη να μπορέσει να λειτουργήσει η τουριστική της αγορά και να μπορεί να δεχθεί πτήσεις, απευθείας πτήσεις, από τις 15 Ιουνίου», σημείωσε.
Στις δηλώσεις του ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι δεν ήταν τυχαίο ότι διάλεξε τη Θεσσαλονίκη για να κάνει την πρώτη του επίσκεψη μετά την πανδημία. «Η βόρεια Ελλάδα είναι στην κορυφή του αναπτυξιακού μας σχεδιασμού σημείωσε μετά το τέλος των συναντήσεων, ενώ υπογράμμισε ότι ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη για να σιγουρευτεί ότι τα χρονοδιαγράμματα των έργων τηρούνται στο ακέραιο, κάτι που όπως είπε συμβαίνει.
«Τα έργα θα παραδοθούν όπως έχουν σχεδιαστεί», σημείωσε. Από εκεί και πέρα διαβεβαίωσε ότι το μετρό θα είναι έτοιμο και σε πλήρη λειτουργία το 2023 ενώ για το σταθμό της Βενιζέλου είπε ότι θα είναι ο πιο ωραίος σε όλο τον κόσμο. Για τον ΟΑΣΘ σημείωσε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε μια πολύ προβληματική κατάσταση.
«Κινηθήκαμε πολύ γρήγορα. 125 καινούργια λεωφορεία των ΚΤΕΛ ήδη εξυπηρετούν, κυρίως, περιφερειακά δρομολόγια. Είχα την ευκαιρία σήμερα να δω τα λεωφορεία αυτά, να συνομιλήσω με τους εργαζόμενους στα ΚΤΕΛ και καταλαβαίνω ότι στο κομμάτι αυτό υπάρχει ήδη ικανοποίηση για το γεγονός ότι υλοποιούμε το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση των Αστικών Συγκοινωνιών. Προφανώς, έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε και το γεγονός ότι υλοποιούμε το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση των Αστικών Συγκοινωνιών. Προφανώς έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε, περιμένουμε τα 50 καινούργια λεωφορεία τα οποία θα αποκτήσει ο Δήμος της Θεσσαλονίκης. Και βέβαια ο ΟΑΣΘ θα προμηθευτεί και με leasing τριετίας 180 καινούργια, μισθωμένα, οχήματα τα οποία εκτιμούμε ότι θα μπορούν να ενταχθούν στο μεταφορικό έργο της πόλης το Φθινόπωρο ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο», σημείωσε, ενώ για τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ είπε ότι είναι μια σύμβαση η οποία δημιούργησε, σχεδόν, 400 καινούργιες θέσεις εργασίας. Για το fly over στην περιφερειακή σημείωσε ότι προχωρά κανονικά και ότι τον επόμενο μήνα θα περάσει από τη διυπουργική, ενώ για το Μητροπολητικό Πάρκο στου Παύλου Μελά διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση θα ενισχύσει με πόρους έτσι ώστε να γίνουν οι απαραίτητες μελέτες.
Για την ανάπλαση της ΔΕΘ είπε ότι προχωρά η ολοκλήρωση του ειδικού χωρικού σχεδίου και ότι σε δύο μήνες θα προκηρυχθεί ο διεθνής διαγωνισμός.
Για τη δημόσια υγεία έκανε ειδική αναφορά στην κατάσταση της κεντρικής Μακεδονίας. «Θέλω να θυμίσω ότι το σύστημα υγείας της Κεντρικής Μακεδονίας έχει ήδη ενισχυθεί με σχεδόν 1.963 για την ακρίβεια στελέχη, 78 γιατρούς, 885 νοσηλευτές, εξοπλίστηκε επίσης με 46 νέες κλίνες ΜΕΘ και μέχρι το Φθινόπωρο υπολογίζουμε να προσθέσουμε ακόμα 34 νέες κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, αλλά και 35 κρεβάτια αυξημένης φροντίδας στα πλαίσια ενός σχεδίου ενίσχυσης των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, το οποίο θα είμαι σε θέση να ανακοινώσω τις επόμενες εβδομάδες», τόνισε.
Κλείνοντας σημείωσε ότι είναι σημαντικό «να ξαναβρούμε πολύ γρήγορα τους αναπτυξιακούς μας βηματισμούς μετά την περιπέτεια της πρώτης φάσης αντιμετώπισης του κορονοϊού».