Η «Καλαμαριά Μητέρα Πόλη» έβαλε στο επίκεντρο της συζήτησης το Μετρό και τη βιώσιμη ανάπτυξη της Καλαμαριάς
Η επόμενη ημέρα της πόλης της Καλαμαριάς είναι συνυφασμένη με την κατασκευή του Μετρό και την έλευσή του στην περιοχή, κάτι που θα αλλάξει δραστικά τις ισορροπίες τόσο περιβαλλοντικά, κοινωνικά αλλά και οικονομικά.
Η παράταξη «Καλαμαριά Μητέρα Πόλη» με επικεφαλής τη Χρύσα Αράπογλου αποδεικνύοντας στην πράξη πώς διαθέτει όραμα και σχέδιο για τα μεγάλα ζητήματα της πόλης, διοργάνωσε χθες μία ξεχωριστή εκδήλωση στο Θέατρο Χηλής «Σταύρος Κουγιουμτζής» για το ζήτημα του Μετρό και πώς αυτό θα επηρεάσει την Καλαμαριά.
Στη συζήτηση, την οποία συντόνισε η δημοσιογράφος Σοφία Χριστοφορίδου και προλόγισε ο πρώην υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Μαγκριώτης και την οποία παρακολούθησαν πλήθος πολιτών και κυρίως επαγγελματιών της Καλαμαριάς που εύλογα αγωνιούν για το αύριο, κατέθεσαν τις επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις τους η ομότιμη καθηγήτρια χωροταξίας του ΑΠΘ, Αθηνά Γιαννακού, ο αναπληρωτής καθηγητής Σχεδιασμού Συστημάτων Μεταφορών του ΑΠΘ, Απόστολος Παπαγιαννάκης καθώς και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς, Σταύρος Κριτσιάνης.
Καλωσορίζοντας τους πολίτες, η υποψήφια δήμαρχος Χρύσα Αράπογλου τόνισε πώς το θέμα του Μετρό στην Καλαμαριά και πώς θα επηρεάσει και την οικονομία και τη ζωή στις γειτονιές και τη χωροταξία της πόλης, ήταν από την πρώτη ημέρα δημιουργίας της παράταξης για τις αυτοδιοικητικές εκλογές στις βασικές προτεραιότητες του υπό κατάρτιση προγράμματος. «Μέχρι τότε και μέχρι σήμερα δεν υπήρχε στο δημόσιο διάλογο της Καλαμαριάς. Το θεωρούμε κάτι αυτονόητο. Το βάλαμε λοιπόν στην αρχική διακήρυξη αρχών και επέμενα και να το επεξεργαστούμε όσο καλύτερα γίνεται και επέμενα να γίνει και αυτή η εκδήλωση προεκλογικά, παρότι δεν ανήκει στα ‘στερεότυπα’ των προεκλογικών εκδηλώσεων. Όμως το ζήτημα είναι τόσο σοβαρό και κρίσιμο που πρέπει να γίνει διάλογος ουσιαστικός και να θέτει τα μεγάλα ερωτήματα για το αύριο της Καλαμαριάς και τις προκλήσεις που έχει μπροστά της».
Παίρνοντας το λόγο ο πρώην υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Μαγκριώτης αναφέρθηκε στο ιστορικό του Μετρό Θεσσαλονίκης και τις περιπέτειες που πέρασε από την ιδέα και τη μελέτη και τη δημοπράτηση μέχρι σήμερα, ενώ τόνισε τη μεγάλη σημασία του Μετρό για την Καλαμαριά και τους ανθρώπους τους, τη ζωή τους και την καθημερινότητά τους. Μάλιστα, επεσήμανε πώς εάν είχε ανοίξει σωστά ο διάλογος από τους υπεύθυνους τα προηγούμενα χρόνια, όλοι θα συνειδητοποιούσαν πώς το Μετρό είναι το πιο σημαντικό ζήτημα της Καλαμαριάς και οι πολίτες θα απαιτούσαν και να ολοκληρωθεί το έργο, αλλά και να ληφθούν υπόψη τους όλες οι παράμετροι που θα εξασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία της πόλης και το μέλλον της.
Στην εισήγησή του ο κ. Παπαγιαννάκης επεσήμανε πώς ο στόχος για τη βιώσιμη κινητικότητα είναι ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός και πώς δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα των πόλεων βλέποντάς τα αποσπασματικά. Μάλιστα τόνισε πώς ο όλος σχεδιασμός γύρω από το Μετρό και πώς θα αναπτυχθούν όλες οι λειτουργίες της πόλης είναι μεγάλο στοίχημα για μία δημοτική αρχή που πάνω απ’ όλα πρέπει να έχει την πολιτική βούληση και το σχέδιο. Ο αν. καθηγητής του ΑΠΘ αφού ευχαρίστησε την κ. Αράπογλου και τον κ. Μαγκριώτη για την πρόσκληση τόνισε πώς είναι πολύ ενθαρρυντικό να βλέπει πολιτικούς να κατανοούν και να αναδεικνύουν τα πραγματικά σοβαρά ζητήματα και να τα θέτουν στο δημόσιο διάλογο.
Ο κ. Παπαγιαννάκης παρουσίασε έρευνες και εργασίες που έχουν γίνει από το ΑΠΘ με συγκεκριμένα παραδείγματα για βιώσιμη κινητικότητα στην Καλαμαριά με άξονα το Μετρό.
Στην εισήγησή της η κ. Γιαννακού τόνισε πώς το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν αφορά μόνο τον σταθμό της Βενιζέλου, αλλά ολόκληρη την πόλη και εν πολλοίς την Καλαμαριά, αναλύοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν εάν δεν σχεδιαστούν σωστά οι χώροι και η λειτουργία τους γύρω από τους σταθμούς του Μετρό.
Την αγωνία των επαγγελματιών της Καλαμαριάς για την επόμενη ημέρα ανέλυσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Σταύρος Κριτσιάνης. Ο κ. Κριτσιάνης επεσήμανε πως το Μετρό όπως όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν τον κόσμο προς το κέντρο και πως το ανάποδο είναι πιο δύσκολο, αλλά και κρίσιμο για την Καλαμαριά. Ο κ. Κριτσιάνης τόνισε πώς οι επαγγελματίες της Καλαμαριάς είναι υποχρεωμένοι να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα και να σχεδιάσουν δράσεις με τη βοήθεια των υπηρεσιών και της δημοτικής αρχής ώστε να κρατήσουν τον κόσμο στην Καλαμαριά.
Κλείνοντας την ενδιαφέρουσα συζήτηση που παρακολούθησαν δεκάδες Καλαμαριώτες, η Χρύσα Αράπογλου τόνισε πώς «το ζήτημα του Μετρό στην Καλαμαριά είναι πολιτικό με κεφαλαία γράμματα».