Πρόσκληση προς τις ελληνικές και κινεζικές επιχειρήσεις να υπάρξουν περισσότερες συνέργειες, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος μεταξύ Ελλάδας-Κίνας, απηύθυναν κινέζοι αξιωματούχοι με αφορμή την επίσημη παρουσίαση της ζώνης ελεύθερου εμπορίου της Κίνας (Lingang Special Area of China) στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ.
Ο κ.Zhao Yihuai αναπληρωτής διευθυντής της οικονομικής ζώνης, κάλεσε τους Ελληνες επιχειρηματίες να επισκεφθούν την Ειδική Περιοχή ελεύθερου εμπορίου της Κίνας Lingang για την ανάπτυξη περαιτέρω διμερών συνεργασιών. Πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε στις 22 Δεκεμβρίου 2022 και το πρώτο απευθείας αεροπορικό δρομολόγιο μεταξύ Σαγκάης και Αθήνας, που δίνει και μεγαλύτερες δυνατότητες.
«Η Ελλάδα είναι η απαρχή του ευρωπαϊκού πολιτισμού με πλούσιους φυσικούς πόρους και ταχεία ανάπτυξη στους τομείς της ναυτιλίας, του εμπορίου και της οικονομίας. Αποδίδουμε μεγάλη σημασία στη διμερή συνεργασία» ανέφερε ο ίδιος. Πρόσθεσε ότι η ανάπτυξη της ειδικής περιοχής Lingang στην Κίνα έχει προκαλέσει παγκόσμια προσοχή και ενδιαφέρον από παγκοσμίου φήμης επιχειρήσεις, όπως η Tesla,η Maersk, η GE Aviation και Novo Nordisk.
Σύμφωνα με Κινέζους αξιωματούχους, η δημιουργία της Ειδικής Περιοχής καλύπτει μία έκταση 119,5 τετραγωνικών χιλ, κατά μήκος του νοτιοανατολικού άκρου της Σαγκάης, ενώ παρέχει διευκολύνσεις για το ελεύθερο εμπόριο τις επενδύσεις και τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος. Τόσο η Κίνα όσο και η Σαγκάη έδωσαν μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της Ειδικής Περιοχής, εισάγοντας έτσι πολλαπλές υποστηρικτικές πολιτικές και μέτρα.
Στην περιοχή έχει συγκεντρωθεί ένα ανοικτό και σύγχρονο βιομηχανικό σύστημα με συσσώρευση βιομηχανιών αιχμής, συμπεριλαμβανομένων των ολοκληρωμένων κυκλωμάτων, της τεχνητής νοημοσύνης, της βιοϊατρικής, της πολιτικής αεροπορίας, της κατασκευής εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας, των ευφυών οχημάτων νέας ενέργειας, της νέας ενέργειας και των νέων υλικών.
Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση των κύριων οικονομικών δεικτών της ειδικής περιοχής Lingang, οι οποίοι κατέγραψαν ετήσια αύξηση 30% το έτος 2022.
Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης που παραβρέθηκε στην εκδήλωση έκανε λόγο για επενδυτικές προκλήσεις και ευκαιρίες στον κλάδο της ναυτιλίας σε διμερή βάση και με αμοιβαία αξία τόσο για τις κυβερνήσεις όσο και για τις ελληνικές και κινεζικές επιχειρήσεις. Πρόσθεσε ότι η τεχνολογία και η καινοτομία στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και της ναυτιλίας αποτελεί υψηλή προτεραιότητα στο πλαίσιο της Εθνικής και Διεθνούς Στρατηγικής της Ελληνικής Δημόσιας Ναυτιλιακής Πολιτικής.
Τόνισε εξάλλου ότι περισσότερες από 1.487 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα και κυρίως στον Πειραιά, κάνοντας το πρώτο λιμάνι της χώρας ναυτιλιακό κέντρο παγκόσμιας κλάσης αλλά και κέντρο "τεχνογνωσίας" όσον αφορά την τεχνική κατάρτιση, την πληρωμή και την εμπορική διαχείριση των πλοίων. Δήλωσε εξάλλου ότι τα πλοία που διαχειρίζονται εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, έχουν φτάσει σήμερα σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, σπάζοντας το ρεκόρ των 5.000 ποντοπόρων πλοίων.
Αναφορικά με τις σχέσεις Ελλάδας-Κίνας ο κ. Κουτουλάκης πρόσθεσε ότι το αμοιβαίο ενδιαφέρον για τη διεύρυνση αυτών των σχέσεων θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, καθώς όπως είπε οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ήδη ένας σημαντικός εταίρος όσον αφορά τις επενδύσεις και στην Κίνα στις κινεζικές ναυπηγικές και τεχνολογικές εταιρείες.
- Κινεζική αντιπροσωπεία από την επαρχία Jiangsu, στο Ε.Β.Ε.Π.
Mε πολυμελή κινεζική αντιπροσωπεία από την επαρχία Jiangsu συναντήθηκε η διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, με κύριο θέμα τη διερεύνηση των διμερών εμπορικών και οικονομικών θεμάτων.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης σε συνέχεια της συνάντησης που είχε το προεδρείο με τον Πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, κ. Xiao Junzheng, αναφέρθηκε στην ευρύτητα του πεδίου ανάπτυξης συνεργασιών, αλλά και συνεργειών, με επιχειρήσεις που βρίσκονται εγκατεστημένες στην επαρχεία Jiangsu, τονίζοντας τη σημασία ανάπτυξης των εξαγωγικών δραστηριοτήτων ελληνικών επιχειρήσεων του ευρύτερου πειραϊκού χώρου προς την συγκεκριμένη επαρχία, αλλά και γενικότερα, στην ευρύτερη αγορά της Κίνας.
Ο κ. Κορκίδης υπενθύμισε ότι ο ελληνικός εφοπλισμός «κτίζει» έναν σημαντικό αριθμό εμπορικών πλοίων στις κινεζικές γυάρδες και αναφέρθηκε στις δυνατότητες συνεργασίας ελληνικών επιχειρήσεων του τομέα των ναυπηγοεπισκευών, και όχι μόνο, με τα κινεζικά ναυπηγεία. Οι ελληνικές επιχειρήσεις του ευρύτερου πειραϊκού χώρου που κατασκευάζουν όλων των τύπων υλικά και εξοπλίζουν τα πλοία, αξίζουν της προσοχής, όχι μόνο των κινεζικών ναυπηγείων, στα οποία Έλληνες εφοπλιστές κτίζουν πλοία τους, αλλά και γενικότερα, των ασιατικών και ευρωπαϊκών ναυπηγείων τόνισε ο ίδιος.
Ο Πειραιάς, είπε ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., ευελπιστεί να διατηρήσει ανοικτή την «πόρτα» συνεργασίας με τις κινεζικές επιχειρήσεις, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, ύστερα και από την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της ΟΛΠ-COSCO, ΥU Zeng Gang, όπου και διαπιστώθηκαν οι εκατέρωθεν καλές προθέσεις για συνεργασία.