Καλή φώτιση!
Αύριο ανοίγουν τα σχολεία και ελπίζω όλα τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί να περάσουν μία χρονιά που δεν θα έχει ιδιαίτερα προβλήματα. Ο αγιασμός δεν θα μας απαλλάξει από τον κορονοϊό αλλά ας ελπίσουμε ότι θα μας φωτίσει.
Αν ξεκινήσουμε από τα μικρά παιδιά του νηπιαγωγείου (και των παιδικών σταθμών) ασφαλώς το ολοήμερο, που προς τιμής της ενίσχυσε η κυβέρνηση, μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ. Αρκεί να υπάρχουν αίθουσες και να λειτουργήσει! Φοβάμαι ότι θα υπάρχουν πολλά προβλήματα γιατί σε αυτή τη χώρα δεν προγραμματίζουμε έγκαιρα. Η κατάσταση πολλών γονέων σε πολλούς δήμους που αναζητούσαν και ελπίζω να έμαθαν σήμερα που θα πάνε τα παιδιά τους δεν είναι η καλύτερη. Αντίστοιχα τα Δημοτικά Σχολεία και αυτά έχουν προβλήματα αιθουσών και όχι μόνο. Στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση που είναι η βάση της εκπαίδευσης και καλλιεργεί τις δεξιότητες και τις γνώσεις, πέρυσι χάθηκε αν όχι το μισό, σίγουρα το ένα τρίτο. Έτσι πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή και εξειδικευμένη παρέμβαση σε όλες τις τάξεις αλλά κυρίως στην τωρινή Β’ και στην ΣΤ’ Δημοτικού που είναι τάξεις μετάβασης.
Πρέπει να ξεπεραστεί γρήγορα το θέμα «μάσκα». Τα μικρά παιδιά εύκολα μπορεί να συνηθίσουν τη χρήση της και στο φινάλε αν διαπιστωθούν σοβαρά προβλήματα να το ξαναδούμε. Η ανοησία διαφόρων γονέων και μη που αντιτίθενται το μόνο που μπορεί να προκαλέσει είναι την αναστάτωση και την υποταγή της μαθησιακής διαδικασίας, που πρέπει να ενισχυθεί, σε δοξασίες και ανοησίες. Λυπάμαι τα παιδιά με γονείς που νομίζουν ότι η μάσκα έχει τσιπάκι ή βλακεΐνη (ειδική ουσία για την αποβλάκωση) αλλά ας κάνουμε ότι μπορούμε να τα βοηθήσουμε…
Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει επίσης να προσεχτούν ιδιαίτερα οι τάξεις μετάβασης. Η Α’ και Γ’ Γυμνασίου, η Α’ και Γ’ Λυκείου. Αν φέτος συζητάμε τις χαμηλές επιδόσεις στις εισαγωγικές στα ΑΕΙ αν δεν προσεχτούν και κυλίσουν χωρίς επιπλέον προσπάθεια θα το συζητάμε για πολλά χρόνια.
Η «μάσκα» στα Λύκεια ελπίζω λόγω της γνώσης και κοινωνικότητας των μαθητών να μην αντιμετωπίσει θέματα και να ενταχθεί στην καθημερινότητα εύκολα. Προσοχή χρειάζεται στο Γυμνάσιο που η φάση μετάβασης ηλικίας μπορεί να προκαλέσει «αντικοινωνικές» αντιδράσεις. Πάλι δεν πρέπει να φαγωθεί η χρονιά με τις μάσκες, τα τσιπάκια, την βλακεΐνη. Και να καταλάβουν όλοι ότι ούτε διπλάσια κτίρια μπορούμε να χτίσουμε, ούτε διπλάσιους εκπαιδευτικούς να πληρώνουμε. Ας προσπαθήσουμε με τις λιγότερες απώλειες (γνωστικά) να βγάλουμε τη χρονιά. Και να εκμεταλλευτούμε την ασύγχρονη εκπαίδευση εξ αποστάσεως που μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ.
Καλή φώτιση λοιπόν σε όλους μας. Και του χρόνου με καλύτερη κατάσταση!
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 12-13 Σεπτεμβρίου 2020