Το πράσινο φως στα σχέδια για την δημιουργία «καταφυγίου» που θα εξυπηρετεί σκάφη αναψυχής και ναυταθλητισμού κοντά στο Ποσειδώνιο κολυμβητήριο, άναψε η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε στην τελευταία συνεδρίασής της τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Στόχος του μεγάλου έργου είναι να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις ελλιμενισμού σκαφών και να γίνονται εκεί δράσεις ιστιοπλοϊας, ανοίγοντας το δρόμο και για την ανέγερση Ναυταθλητικού κέντρου, μεταξύ του Ποσειδωνίου κολυμβητηρίου και του χώρου της παραλίας δίπλα από το Μέγαρο Μουσικής.
Σε αυτό το χώρο, όπως ανέφεραν, κατά τη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής εκπρόσωποι του Ναυτικού Ομίλου Ανοικτής Θάλασσας σε χερσαία έκταση 8.600 τ.μ. θα αναπτυχθούν λιμενικές και χερσαίες εγκαταστάσεις που θα είναι προσβάσιμες στο κοινό.
Μιλώντας για το έργο η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου τόνισε ότι γίνονται πολλές προσπάθειες τα τελευταία χρόνια προς την κατεύθυνση αυτή, σημειώνοντας ότι το έργο αυτό θα ενσωματωθεί στο ενιαίο παραλιακό μέτωπο που πρόκειται να διαμορφωθεί τα επόμενα χρόνια στη Θεσσαλονίκη.
Η ίδια ανέφερε ακόμη ότι ο σχεδιασμός των εγκαταστάσεων έχει λάβει υπόψη τον χαρακτηρισμένο αρχαιολογικό ενάλιο χώρο και ότι οι εγκαταστάσεις αυτές δεν εμποδίζουν, αντιθέτως υποστηρίζουν, την πρόθεση του δήμου Θεσσαλονίκης για τη χωροθέτηση ενυδρείου στην περιοχή.
Τα έργα που σχεδιάζονται
Ειδικότερα σύμφωνα μα την απόφαση χωροθέτησης τα λιμενκά έργα περιλαμβάνουν:
*Κατασκευή προβλήτα συνολικού μήκους 150m, στο πέρας του οποίου προβλεπόταν η τοποθέτηση πλωτού κυματοθραύστη μήκους 100m, αποτελούμενου από στοιχεία υπερβαρέως τύπου.
*Τοποθέτηση πλωτού προβλήτα κάθετα στο κεντρικό κρηπίδωμα της νηοδόχου συνολικού μήκους 40m, καθώς και τοποθέτηση πλωτής εξέδρας διαστάσεων 20 x 20m, για την προσωρινή προσόρμιση σκαφών.
*Τοποθέτηση πλωτής ράμπας ανέλκυσης - καθέλκυσης σκαφών μήκους 15m κάθετα στον κεντρικό κρηπίδωμα της νηοδόχου.
*Κατασκευή μόνιμου υποθαλάσσιου αγκυροβολίου καθώς και εξοπλισμού/εξαρτισμός για την πρόσδεση και παραβολή των σκαφών. Η δυναμικότητα της εγκατάστασης ανέρχεται, σύμφωνα με την απόφαση Χωροθέτησης, σε 100 σκάφη.
Τα χερσαία έργα αφορούν σε:
*Κατασκευή κτιρίου εμβαδού 250m2 με χρήση αποδυτηρίων.
*Κατασκευή υποστέγου για τη φύλαξη σκαφών
*Κατασκευή - εγκατάσταση των αναγκαίων δικτύων ηλεκτροφωτισμού, πυρόσβεσης, αποχέτευσης, δεξαμενής συλλογής ελαιωδών καταλοίπων και πυργίσκων παροχών νερού και ρεύματος ανά θέση παραβολής.
ΟΧΙ από την αντιπολίτευση
Να σημειωθεί ότι το έργο κατά τη συζήτηση του θέματος καταψήφισε η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης «Κοιτάμε Μπροστά», με επικεφαλής το Χρήστο Γιαννούλη, υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη παρέμβαση είναι προβληματική για κυκλοφοριακούς, περιβαλλοντικούς και σχεδιαστικούς λόγους.
Μάλιστα σε ανακοίνωση της παράταξης επισημαίνεται ότι δεν λαμβάνεται υπόψη ο υποβρύχιος κυματοθραύστης αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, ούτε και το γεγονός ότι όλη εκείνη η έκταση αποτελούσε παλαιότερα τις εκβολές του ρέματος Αλλατίνη, ένα σημαντικό τμήμα της κοίτης του οποίου σώζεται λίγο πιο πάνω, στην οδό Σοφούλη, δίπλα σε σχολεία, αλλά και στη μία πλευρά της έκτασης των αλευρόμυλων Αλλατίνη.
Κατά τη συζήτηση του θέματος, οι εκπρόσωποι της παράταξης υποστήριξαν ακόμη πως η πόλη αναπτύσσεται άναρχα, υιοθετώντας αλλοπρόσαλλα σχέδια από διάφορους φορείς, συχνά ιδιωτικούς, ισοπεδώνοντας και τους τελευταίους ελεύθερους και πράσινους χώρους και υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών, προς όφελος του real estate.