Μάλιστα η κα Αργυριάδου, η οποία απουσιάζει για επαγγελματικούς λόγους στο εξωτερικό, επικαλείται δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών με τίτλο: "Fake απολογισμός του δήμου Θεσσαλονίκης για ευρωπαϊκό πρόγραμμα ένταξης προσφύγων".
Υπό αυτό το πρίσμα, η κα Αργυριάδου ρωτάει τη διοίκηση του δήμου «Πού πήγαν τα λεφτά και γιατί δεν συνεχίστηκε η παραγωγή των εκπομπών εφόσον υπήρχαν εκταμιευμένα κονδύλια;», όπως επίσης και αν θα διορθωθεί ο απολογισμός στην ιστοσελίδα του εν λόγω έργου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Λ. Αργυριάδου:
«Συνάδελφοι & συναδέλφισσες, η ημερήσια διάταξη της αποψινής συνεδρίασης αποδεικνύει για ακόμα μια φορά πόσο πρόχειρος και κοντόφθαλμος είναι ο σχεδιασμός του Τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού, που σε άλλο Δήμο θα αποτελούσε την κορωνίδα των αποφάσεων της Διοίκησης. Για ακόμα μια φορά καλούμαστε να ψηφίσουμε προαποφασισμένες αναδιαμορφώσεις που πολύ αμφιβάλλουμε ότι τελικά θα υλοποιηθούν και πάλι.
Σήμερα, λάβαμε γνώση την καταγγελία έγκριτου δημοσιογράφου της πόλης που δημοσιεύτηκε στην έντυπη ΕΦ. ΣΥΝ. με τίτλο "Fake απολογισμός του δήμου Θεσσαλονίκης για ευρωπαϊκό πρόγραμμα ένταξης προσφύγων" που αφορά την παραγωγή της εκπομπής «Από τους Πρόσφυγες για τους Πρόσφυγες» στον FM100. Σύμφωνα με τη σύμβαση έπρεπε να παραχθούν συνολικά 72 εβδομαδιαίες εκπομπές στις περισσότερο ομιλούμενες γλώσσες των προσφύγων που ζουν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Όπως καταγγέλλει ο δημοσιογράφος "το πρόγραμμα διακόπηκε ξαφνικά τον Ιανουάριο του 2021 από τη διοίκηση της Δημοτικής Εταιρείας Πληροφόρησης Θεάματος και Επικοινωνίας του δήμου Θεσσαλονίκης. Αποτέλεσμα; Αντί για 72 έγιναν μόνο 58 εκπομπές. Μάλιστα, δύο από αυτές έχουν μείνει απλήρωτες και έμειναν στο κενό 14 εκπομπές που δεν έγιναν ποτέ, αν και το κονδύλι έχει εκταμιευτεί από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα." Πέρα από το εξοργιστικό της ίδιας της ακύρωσης της εκπομπής για την οποία υπήρχαν όλα τα κονδύλια, ακόμα περισσότερο μας εξοργίζει το παρακάτω σκέλος της καταγγελίας: "Στην ιστοσελίδα του Δικτύου Πόλεων για την Ένταξη και στην ενότητα «Καλές Πρακτικές» του δήμου Θεσσαλονίκης έχει αναρτηθεί fake απολογισμός (report) του προγράμματος" ο οποίος αναφέρει ρητά ότι υλοποιήθηκαν 72 εκπομπές αντί για 58, επειδή προφανώς θα πρέπει να δικαιολογηθούν τα ποσά στους ευρωπαίους χρηματοδότες. Και θέτουμε δημόσια ερωτήματα προς τη διεύθυνση της ΔΕΠΘΕ αλλά και τον πολιτικό της προϊστάμενο:
Πού πήγαν τα λεφτά και γιατί δεν συνεχίστηκε η παραγωγή των εκπομπών εφόσον υπήρχαν εκταμιευμένα κονδύλια;
Θα διορθωθεί ο απολογισμός στην ιστοσελίδα του αντίστοιχου έργου;
Αυτές είναι οι καλές πρακτικές του Δήμου Θεσσαλονίκης που έχει να επιδείξει όσον αφορά την κοινωνική μέριμνα για την ένταξη των προσφυγισσών & των μεταναστών;
Τέλος, κλείνω με δύο ζητήματα που αφορούν στην πόλη και τους ανθρώπους της:
Ως Πόλη Ανάποδα στέλνουμε τη συμπαράσταση μας στην οικογένεια του Άλκη Καμπανού για την δυσβάσταχτη διαδικασία της δίκης των δολοφόνων του. Ελπίζουμε ότι σε αυτή την περίπτωση η δικαιοσύνη δεν θα αποδειχθεί για ακόμα μια φορά τυφλή και το αποτέλεσμα της δίκης θα επιτρέψει στην οικογένεια αλλά και στην κοινωνία της πόλης να απαλύνουν τα τραύματα τους. Από τη μεριά μας, το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να συμμετάσχουμε στη μεθαυριανή πορεία για τον Άλκη.
Την αμέριστη αλληλεγγύη μας και την απαίτηση για δικαίωση αρθρώνουμε και για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των δραματικών σχολών, το ΣΕΗ και όλα τα αγωνιζόμενα σωματεία του πολιτισμού που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις για την απόσυρση του επαίσχυντου ΠΔ85/2022 που εξυψώνει τις καλλιτεχνικές σπουδές με το απολυτήριο του Λυκείου. Στην Ελλάδα, που αιώνες τώρα χτίζεται το εθνικό της αφήγημα ως "κοιτίδα του πολιτισμού", είναι απαράδεκτο να απαξιώνονται και να υποτιμώνται οι άνθρωποι που με αυταπάρνηση αποφάσισαν να υπηρετήσουν την τέχνη του θεάτρου, του κινηματογράφου, του χορού. Είμαστε μαζί τους. Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις τους και υψώνουμε κι εμείς τη φωνή μας για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών και τη διαβάθμιση των πτυχίων τους.
Με εκτίμηση,
Λουκία Αργυριάδου
Πόλη Ανάποδα - Δύναμη Ανατροπής»