ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2024

Κλιμακώνει την επίθεση ο Κασσελάκης λίγο πριν τη μάχη των ευρωεκλογών

Βαγγέλης Στολάκης02 Ιουνίου 2024

Παίζοντας με φουλ επίθεση και ελάχιστη άμυνα, για να μιλήσουμε με ποδοσφαιρικούς όρους, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Στέφανος Κασσελάκης έχει μπει το τελευταίο διάστημα στο προεκλογικό γήπεδο, επιδιώκοντας να... σκοράρει το βράδυ της 9ης Ιουνίου. Άγνωστο ωστόσο παραμένει ποιο είναι το σκορ εκείνο με το οποίο επιθυμεί η Κουμουνδούρου να λήξει ο αγώνας και θα μπορούσε να σκορπίσει χαμόγελα το βράδυ των ευρωεκλογών στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τα τελευταία εικοσιτετράωρα υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία για το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών καθώς, μελετώντας τις δημοσκοπήσεις που έχουν κυκλοφορήσει αλλά και τα ευρήματα εκείνων που διεξάγονται για λογαριασμό της Κουμουνδούρου, δείχνουν ότι η δεύτερη θέση έχει «κλειδώσει», ενώ τα αποτελέσματα μπορούν να είναι καλύτερα εάν τελικά ο κ. Κασσελάκης καταφέρει να πείσει εκείνους που δηλώνουν «αναποφάσιστοι», η δεξαμενή των οποίων λίγα εικοσιτετράωρα πριν στηθούν οι κάλπες είναι μεγάλη, ή να πείσει να στηρίξουν τις προτάσεις του και να το ξανασκεφτούν όσοι προς ώρας «φλερτάρουν» με την αποχή.

Για τον λόγο αυτό, τόσο ο πρόεδρος του κόμματος όσο και τα κορυφαία στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης το τελευταίο διάστημα στις δημόσιες παρεμβάσεις τους αποφεύγουν να προσδιορίσουν τον πήχη των εκλογών και επιχειρούν να αναπτερώσουν το εσωκομματικό ηθικό άλλοτε μιλώντας για ποσοστό άνω από εκείνο που έλαβε το κόμμα στις τελευταίες εθνικές εκλογές (δηλαδή 17%) και άλλοτε ποσοστό που θα κινείται κοντά στο 20%, πιο κοντά σε εκείνο του ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές του 2019 (23,75%).

Η αλήθεια είναι πάντως, πως ο κ. Κασσελάκης επιθυμεί διακαώς ένα αποτέλεσμα που θα έχει μπροστά «δυάρι» για πολλούς λόγους: και το αφήγημά του περί ανατροπής της κυβέρνησης θα έχει πετύχει και θα μπορέσει να «χτίσει» μελλοντικά σε αυτό ενόψει των επόμενων εθνικών εκλογών (πλάνο με το οποίο πορεύεται), και προσωπική του επιτυχία θα θεωρηθεί το αποτέλεσμα και την επομένη δεν θα αμφισβητηθεί εσωτερικά από στελέχη που τώρα τον περιμένουν στην γωνία, ενώ θα καταφέρει ευκολότερα να επιφέρει τις αλλαγές που επιθυμεί στον ΣΥΡΙΖΑ για να δημιουργηθεί ο νέος ΣΥΡΙΖΑ.

Κεντρικό πρόσωπο ο πρόεδρος

Η προεκλογική εκστρατεία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ακολούθησε ένα προσωποκεντρικό μοντέλο, κομμένη και ραμμένη πάνω στον πρόεδρο του, Στέφανο Κασσελάκη, ο οποίος παρά τον περιορισμένο χρόνο και τις απαιτήσεις μίας μάχης ευρωεκλογών με υποχρεώσεις σε ολόκληρη την επικράτεια ανταποκρίθηκε με επιτυχία και σχεδόν αγόγγυστα στον προγραμματισμό με περιοδείες σε όλη την Ελλάδα, καθημερινές σχεδόν παρεμβάσεις και συνεντεύξεις για τα ζητήματα της επικαιρότητας αλλά και τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και δεκάδες παρεμβάσεις μέσω των social media.

Η τελευταία εβδομάδα λίγο πριν πέσει η αυλαία της προεκλογικής περιόδου δεν θα διαφέρει από όσα έκανε η ηγεσία του κόμματος όλο το προηγούμενο διάστημα. Ο Στέφανος Κασσελάκης θα είναι και αυτή την εβδομάδα πρωταγωνιστής της καμπάνιας και βασικός πομπός του μηνύματος που στέλνει η Κουμουνδούρου λίγο πριν στηθούν οι κάλπες των ευρωεκλογών, ενώ ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα τρέξει... κατοστάρι στα τελευταία αυτά μέτρα του δρόμου.

Πρόθεση της ηγεσίας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι μέσα από την πολυμέτωπη επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και με την... ολίγον επίθεση στο ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής και το Νίκο Ανδρουλάκη είναι να υπάρξει η μέγιστη δυνατή συσπείρωση των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ και ταυτόχρονα η προσέγγιση κοινού που μέχρι σήμερα δηλώνει αναποφάσιστο ή εκείνου που σχεδιάζει να γυρίσει την πλάτη στην κάλπη. Οι καλά γνωρίζοντες σχολιάζουν πως με αυτό τον τρόπο και με τα δίχτυα απλωμένα παντού η Κουμουνδούρου θα καρπωθεί μόνο κέρδος. Τι τάξεως θα είναι αυτό; Ουδείς ακόμα μπορεί να απαντήσει...

Η ακρίβεια «πρωταγωνίστρια»

Η αντιπολιτευτική λοιπόν ρητορική του Στέφανου Κασσελάκη θα περιλαμβάνει σκληρή κριτική για όλα απέναντι στις κυβερνητικές πολιτικές και αποφάσεις ενώ η μάχη κατά της ακρίβειας θα παραμείνει στην προμετωπίδα της προεκλογικής εκστρατείας του κόμματος. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ η στόχευση της καμπάνιας είναι διττή. «Αφενός να εμπεδώσει ο κόσμος τις κοστολογημένες «θεραπευτικές» προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, προκειμένου η κοινωνία να βγει από το αδιέξοδο και αφετέρου να καταδειχθεί ότι η ακρίβεια είναι πολιτική επιλογή της κυβέρνησης». 

Είναι χαρακτηριστική και η δήλωση του κ. Κασσελάκη «η καλύτερη ζωή τώρα είναι στα χέρια μας. Όλοι συστρατευόμαστε και ψηφίζουμε στις 9 Ιουνίου για τον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία» από την Τρίπολη όπου βρέθηκε, επισκεπτόμενος και την Κερασίτσα τον τόπο που γεννήθηκε ο αγωνιστής της Ειρήνης και της Δημοκρατίας, Γρηγόρης Λαμπράκης.

Στη Θεσσαλονίκη

Αύριο Δευτέρα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θα μιλήσει στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Κασσελάκης επέλεξε την πόλη, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες εθνικές εκλογές κατέγραψε σημαντικές απώλειες και τα ποσοστά της Ελληνικής Λύσης του Κυριάκου Βελόπουλου είναι ενισχυμένα, για να κάνει την έναρξη μίας σειράς κεντρικών ομιλιών σε μεγάλες πόλεις της χώρας. 

Παρά το γεγονός μάλιστα ότι την ίδια ώρα, στις 19:30 ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης θα μιλά στο Λιμάνι, ο Στέφανος Κασσελάκης θα απευθύνει προσκλητήριο στους Θεσσαλονικείς από την πλατεία Λευκού Πύργου. Τους δύο άνδρες που διεκδικούν στις ευρωεκλογές τη δεύτερη θέση θα χωρίζουν αύριο λίγες εκατοντάδες μέτρα με τις εξέδρες να στήνονται σχεδόν... απέναντι σε μία προσπάθεια επίδειξης ισχύος του ενός κόμματος έναντι του άλλου.

Την Τρίτη ο κ. Κασσελάκης θα μιλήσει στο Ηράκλειο, την Πέμπτη στην Αθήνα, ενώ θα ρίξει αυλαία την Παρασκευή 7 Ιουνίου στην Πάτρα. Άγνωστο παραμένει αν ο προκάτοχος του κ. Κασσελάκη, Αλέξης Τσίπρας, θα δώσει το παρών σε κάποια από τις κεντρικές εκδηλώσεις του κόμματος, την ώρα που οι δηλώσεις του σημερινού αρχηγού για τον πρώην πρωθυπουργό προκάλεσαν νέα... σούσουρα εντός Κουμουνδούρου.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 02.06.2024

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.