Όποιος παρατήρησε τη δραστηριότητα που είχε ο πρωθυπουργός την Παρασκευή πιθανώς να είδε μπροστά του την εικόνα που θα βλέπουμε συχνά το επόμενο διάστημα και όχι μόνο μέχρι τιε εκλογές. Επισκέψεις σε κυβερνητικές δράσεις και εγκαίνια έργων και στη συνέχεια περιοδείες και βόλτες στις γειτονιές της περιοχής που επισκέπτεται. Αυτό συνέβη και στη Λέσβο όπου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για την παράδοση του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου, στην οποία μίλησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Το έργο είναι σημαντικό γιατί μειώνεται ο χρόνος που θα απαιτείται για τη μετακίνηση από την Καλλονή στο Σίγρι κατά το ήμισυ (από 1 ώρα και 20 λεπτά σε 40 λεπτά) και βελτιώνεται σημαντικά η προσβασιμότητα στο λιμάνι Σιγρίου. Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του ανέφερε ότι ολοκληρώνεται και παραδίδεται ένα έργο που σπάει την απομόνωση.
«To 2019 όταν οι πολίτες μας εμπιστεύθηκαν είχα πει ότι μία από τις κεντρικές μας προτεραιότητες είναι να μετατρέψουμε τη χώρα σε ένα τεράστιο εργοτάξιο. Πέντε χρόνια μετά τα εργοτάξια κλείνουν και δίνουν τη θέση τους σε σημαντικά έργα που αλλάζουν την καθημερινότητα», σημείωσε. Εργοτάξια, λοιπόν παντού και κυβερνητικός οργασμός.
Το μεσημέρι ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε την Καλλονή και το δημαρχείο της Δυτικής Λέσβου και είχε συνάντηση με πολίτες, ενώ στη συνέχεια είδε από κοντά το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου.
Καθόλου τυχαία όλα αυτά. Στο Μέγαρο Μαξίμου μελετούν τις δημοσκοπήσεις, που δείχνουν πολύ μικρές απώλειες της ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ να φαίνεται ότι κλειδώνει τη δεύτερη θέση, καθώς και την ελαφριά ενίσχυση των κομμάτων που τοποθετούνται δεξιά της ΝΔ και ιδιαίτερα της Ελληνικής Λύσης. Αναλύουν τα δεδομένα. αλλά ταυτόχρονα αυτό που βλέπουν ως πιο απαραίτητο είναι η αντιμετώπιση της καθημερινότητας. Και εκεί θα επικεντρωθεί ο πρωθυπουργός, αλλά και όλη η κυβερνητική προσοχή για το επόμενο διάστημα.
Εντατική προεκλογική εκστρατεία
Φυσικά υπάρχουν και οι εκλογές. Στόχος του κ. Μητσοτάκη είναι να βρεθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της χώρας στο πλαίσιο μίας εντατικής προεκλογικής εκστρατείας για την συσπείρωση των ψηφοφόρων της ΝΔ.
Ο πρωθυπουργός έχει πάρει πάνω του τη μάχη των ευρωεκλογών στις οποίες έχει προσδώσει χαρακτήρα εθνικής κάλπης και μαζί με το δίλημμα «σταθερότητα ή αβεβαιότητα» που έχει θέσει προς τους ψηφοφόρους θέλει να προβάλει την υλοποίηση του κυβερνητικού έργου και σε επίπεδο υποδομών και μεγάλων έργων που ολοκληρώνονται κατά τη διάρκεια της δεύτερης τετραετίας της κυβέρνησης του.
Όσο πιο ισχυρή βγει η ΝΔ από τις κάλπες της 9ης Ιουνίου τόσο πιο σταθερή θα είναι η χώρα και «τόσο πιο γρήγορα και τολμηρά θα μπορέσει να συνεχίσει τις μεγάλες αλλαγές που έχει δρομολογήσει» είναι το σταθερό κυβερνητικό μήνυμα εδώ και εβδομάδες.
Τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, όπου βρέθηκε την Παρασκευή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αποτελούν για το Μέγαρο Μαξίμου το απτό παράδειγμα της ορθής διαχείρισης του μεταναστευτικού, καθώς έχουν μειωθεί οι αφίξεις μεταναστών σε αυτά και η λειτουργία των κατάλληλων υποδομών έχει καταστήσει παρελθόν τις εικόνες του παρελθόντος.
Περιοδείες παντού όλη την Ελλάδα
Οι περιοδείες του κ. Μητσοτάκη και κλιμακίων που θα αποτελούνται από στελέχη του κόμματος, βουλευτές και υπουργούς σε όλη τη χώρα θα ενταθούν το επόμενο διάστημα και θα βασίζονται στα πρότυπα της προεκλογικής εκστρατείας για τις εθνικές εκλογές του 2023. Τώρα η έμφαση θα δοθεί στη Βόρεια Ελλάδα και όποιες άλλες περιοχές καταγράφονται απώλειες για τη ΝΔ προκειμένου να συσπειρώσουν το εκλογικό σώμα που στήριξε τη ΝΔ πριν έναν χρόνο.
Στην κυβερνητική παράταξη βλέπουν τις τελευταίες ημέρες ότι έχουν ανακοπεί οι διαρροές ψηφοφόρων προς τα δεξιά με αποτέλεσμα την ανάκαμψη του ποσοστού της ΝΔ στις μετρήσεις και σε αυτό εκτιμούν ότι έχει συμβάλει και η υποψηφιότητα Μπελέρη με το «γαλάζιο» ευρωψηφοδέλτιο.
Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και η τελευταία έρευνα της Metron Analysis για το Mega, στην οποία η εκτίμηση ψήφου για το κυβερνών κόμμα είναι στο 32,3%, αυξημένο κατά μία μονάδα σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα της εταιρείας. Αντιθέτως, απώλεια μίας μονάδας καταγράφεται για την Ελληνική Λύση (8%) που αποτελεί το τελευταίο διάστημα μία μεγάλη δεξαμενή για δυσαρεστημένους ψηφοφόρους της ΝΔ, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι στη δεύτερη θέση με 15,4%, ενώ το ΠΑΣΟΚ παραμένει τρίτο, διευρύνοντας τις δημοσκοπικές απώλειες και στην εκτίμηση ψήφου έχει 12%.
Στη δημοσκόπηση της εταιρείας «tothepoint» που δημοσιεύει σήμερα η «ΜτΚ» στην πρόθεση ψήφου των πολιτών της Κεντρικής Μακεδονίας καταγράφεται άνετη πρωτιά της ΝΔ και με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο (σελ. 10-11)
Ψηφιοποίηση τη οικονομίας
Στο πλαίσιο του κυβερνητικού έργου και σε ό,τι αφορά στην οικονομία σημαντικό ρόλο θα παίξει η πλήρης ψηφιοποίηση των φορολογικών διαδικασιών, έτσι ώστε αφενός φυσικά και νομικά πρόσωπα να απαλλαγούν από το βραχνά της γραφειοκρατίας, αφετέρου να λειτουργήσουν πρόσθετες ασφαλιστικές δικλείδες στη λειτουργία της αγοράς.
Το φιλόδοξο project έχει ήδη ξεκινήσει, παρά τις δυσκολίες που υπήρξαν για την εγκατάσταση και τη διασύνδεση των POS. Ηλεκτρονικά τιμολόγια, ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικές δαπάνες, ηλεκτρονικά ραντεβού. Το επόμενο στοίχημα, είναι τα ηλεκτρονικά δελτία αποστολής και ο στόχος είναι προφανής: να μπει τέλος στο φαινόμενο όπου άλλα γράφει το χειρόγραφο δελτίο κι άλλα κρύβει το πραγματικό φορτίο.
Το νομοθετικό πλαίσιο θα μπει εκτός απροόπτου σε διαβούλευση πριν από το Πάσχα και η πρόθεση είναι να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό, έτσι ώστε να μπορούν οι αρμόδιες υπηρεσίες να ελέγχουν σε πραγματικό χρόνο, τη διαδρομή των εμπορευμάτων.
Ηλεκτρονικό πελατολόγιο
Πλέον, μιλάμε για Ψηφιακό Πελατολόγιο. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών περιλαμβάνονται στη λίστα των επαγγελματικών κλάδων που θα υποχρεωθούν να τηρούν το Ψηφιακό Πελατολόγιο.
Αποστολή της ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί για τη δημιουργία του είναι:
α) Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν επιτηδευματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα.
β) Η αποτύπωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων που αφορούν χώρους εκδηλώσεων.
γ) Η επιλογή και ο καθορισμός των υπόλοιπων κλάδων δραστηριότητας, καθώς και η σύνταξη επιχειρησιακών απαιτήσεων.
Επί της ουσίας, το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 21.04.2024