ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Λατρευτική Εβδομάδα: Ένας θεσμός με ιστορία επιστρέφει στην πόλη

Κυριακή Τσολάκη23 Απριλίου 2024

Ένας θεσμός με πάνω από δύο δεκαετίες ιστορία αναβιώνει στην πόλη. Πρόκειται για τη Λατρευτική Εβδομάδα που μας εισάγει στο πνεύμα των επερχόμενων αγίων ημερών του Πάσχα. Τη διοργάνωση πραγματοποιεί ο δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού.

Όπως τονίζει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Διαδημοτικής Συνεργασίας Βασίλης Γάκης η διοργάνωση επιστρέφει μετά από 14 χρόνια. «Φέτος τη μετονομάσαμε σε ‘Λατρευτική Εβδομάδα’, από Εβδομάδα Λατρευτικής Μουσικής και διοργανώνουμε μία σειρά εκδηλώσεων που περιλαμβάνουν βυζαντινές χορωδίες ευρωπαϊκής μουσικής, μονωδούς, σολίστες, απαγγελίες, μουσικά σύνολα, τη Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου Θεσσαλονίκης, αλλά και τη γαστρονομία στο πνεύμα των ημερών. Όλα αυτά μαζί θα συμβάλλουν, θέλουμε να πιστεύουμε, στην έκφραση του θρησκευτικού αισθήματος των Θεσσαλονικέων».

Στο φετινό πρόγραμμα συμμετέχουν παρουσία γνωστοί ηθοποιοί. «Με την απαγγελία τους θέτουν τη δύναμη του λόγου στην υπηρεσία του υψηλού αποτελέσματος, που επιδιώκεται. Όμως, δε μένουμε μόνο σε αυτά, εφόσον θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε έκθεση φωτογραφίας με υλικό από το αρχείο της Αγιορειτικής Εστίας, η οποία θα ανοίξει ένα παράθυρο στην ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που αποπνέει η Μ. Εβδομάδα στο ‘Περιβόλι της Παναγιάς’, με θέμα ‘Πάσχα στο Άγιο Όρος’. 

Επίσης, δύο πολυβραβευμένοι ‘καλλιτέχνες’ της γεύσης και chef ambassadors του δήμου Θεσσαλονίκης, ο Σωτήρης Ευαγγέλου και ο Δημήτρης Τσανανάς, θα αξιοποιήσουν το περιβάλλον της Αγοράς Μοδιάνο, για να μας δείξουν νέες προσεγγίσεις σε σαρακοστιανά πιάτα. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω, ότι η συγκεκριμένη εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Δικτύου Δημιουργικών Πόλεων της Unesco, για τη γαστρονομία», επισημαίνει ο αντιδήμαρχος.

Μία φιλόδοξη και απόλυτα εξωστρεφής προσπάθεια

Η Λατρευτική Εβδομάδα αξιοποιεί τη θρησκευτική ταυτότητα της πόλης, με όλα όσα εμπεριέχει αυτή η ταυτότητα. «Τη βαθιά πίστη των Θεσσαλονικέων, τις παραδόσεις, τη βιωματική εμπειρία, τις διαφορετικές μορφές λατρευτικής τέχνης και με αυτόν τον τρόπο και στο πλαίσιο μίας τέτοιας διοργάνωσης, με ξεκάθαρο και σαφή προσανατολισμό, μπαίνουν οι βάσεις μίας φιλόδοξης και απόλυτα εξωστρεφούς προσπάθειας για περαιτέρω προσκυνηματικό τουρισμό, με πολλαπλά οφέλη για την πόλη και τους συμπολίτες μας, αλλά και για όλους τους δήμους της Κεντρικής Μακεδονίας. 

Η ενίσχυση της τοπικής πολιτιστικής ταυτότητας γίνεται η αφορμή, ώστε οι επισκέπτες να μπορούν όχι μόνο να γνωρίσουν, αλλά και να βιώσουν το πλούσιο βυζαντινό παρελθόν του τόπου μας. Κάνουμε, λοιπόν, ένα ακόμη βήμα και επαναφέρουμε τη Λατρευτική Εβδομάδα, σχεδιάζοντας μια ουσιαστικότερη και μεθοδικότερη εξωστρεφή τουριστική πολιτική με συγκεκριμένη στρατηγική που θα αξιοποιήσει και θα αναδείξει τα στοιχεία που συνθέτουν την πολυσχιδή προσωπικότητά της. Αυτό μεταφράζεται στο βυζαντινό παρελθόν της, στον εθνογραφικό πλούτο και στο πλούσιο θρησκευτικό της παρόν», τονίζει η Βασίλης Γάκης.

Η προωθητική καμπάνια για το Πάσχα

Για την επιτυχία του παραπάνω σχεδίου είναι βέβαιοι ο ίδιος αλλά και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης. «Στο πλαίσιο αυτό, με τη συνεργασία του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ και τη σύμφωνη γνώμη της Ένωσης Ξενοδόχων και των Ενώσεων Τουριστικών Πρακτόρων ξεκινήσαμε προωθητική καμπάνια για το Πάσχα στη Θεσσαλονίκη. 

Είμαστε ήδη στη διαδικασία παραγωγής προωθητικού υλικού στην αγγλική, σερβική, ρουμανική και βουλγαρική γλώσσα, που θα διατεθεί στους χώρους φιλοξενίας της Θεσσαλονίκης και με το οποίο θα μπορούν οι επισκέπτες να ενημερώνονται για το τι μπορούν να κάνουν στην πόλη, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας και των Ημερών του Πάσχα, ενώ έχουμε ήδη δημιουργήσει και ένα τηλεοπτικό σποτ στην αγγλική γλώσσα, το οποίο προωθεί την πόλη ως προορισμό για το Πάσχα», λέει ο Βασίλης Γάκης.

Συμπληρώνει ότι με όλα αυτά μπαίνουν οι βάσεις για μια πιο ολοκληρωμένη στρατηγική προβολής για τον επόμενο χρόνο. «Επόμενος στόχος για τον Προσκυνηματικό Τουρισμό στη Θεσσαλονίκη, θα αποτελέσει η γιορτή του Αγίου Δημητρίου τον επόμενο Οκτώβριο. Όλοι μας γνωρίζουμε ότι πολλοί ομόθρησκοί μας Βαλκάνιοι, επισκέπτονται και προσκυνούν τον Άγιο Δημήτριο. 

Σκοπεύουμε με προωθητικές πρωτοβουλίες να ενισχύσουμε την επισκεψιμότητα, την περίοδο εκείνη. Και όπως κατά το μακρινό παρελθόν, ο εορτασμός του Αγίου Δημητρίου συνδεόταν με τα Δημήτρια, θέλουμε να τα συνδυάσουμε και να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας την πολυπολιτισμική και πολιτιστική εμπειρία της Θεσσαλονίκης».

Αρωγός και συμπαραστάτης της διοργάνωσης είναι η Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. «Στάθηκε ουσιαστικά δίπλα μας και έθεσε τη Λατρευτική Εβδομάδα υπό την αιγίδα της. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεο για την ενεργή υποστήριξη του θεσμού, έναν ανοιχτό άνθρωπο με σύγχρονο τρόπο προσέγγισης της κοινωνίας. Τη στήριξή του δε στον θεσμό, την αποδεικνύει και με την ενεργή συμμετοχή του στην εναρκτήρια εκδήλωση της Λατρευτικής Εβδομάδας», καταλήγει ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης και Διαδημοτικής Συνεργασίας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Οι εκδηλώσεις θα διαρκέσουν έως τις 27 Απριλίου.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 21.04.2024

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.