Στις 9 Ιουνίου 2024, η Lidl, κλείνει 25 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας στην Ελλάδα. H θυγατρική του Schwarz Group, η μοναδική γερμανική discount αλυσίδα που στέριωσε στη χώρα μας και αναπτύχθηκε σε βαθμό που σήμερα να είναι μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών στο ελληνικό λιανεμπόριο, ξεκίνησε στην Ελλάδα με 10 καταστήματα και 450 εργαζομένους. Σε αυτά τα χρόνια, η Lidl Ηellas επένδυσε 1,4 δις. για να φτάσει σήμερα να διαθέτει δίκτυο 230 καταστημάτων και να απασχολεί περισσότερους από 6.700 εργαζομένους, ενώ ως το 2026 θα υλοποιήσει επιπλέον επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ σε νέα καταστήματα, βελτιώσεις των εγκαταστάσεών της και «πράσινες» δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης.
Για τη φιλοσοφία της Lidl, που θέλει να είναι ένα «δημοκρατικό» brand που πιστεύει στην προσβάσιμη στον καταναλωτή ποιότητα, στη βιώσιμη ανάπτυξη με κοινωνικό πρόσημο , μίλησε στο makthes.gr o κ. Martin Brandenburger, CEO της Lidl Ελλάς και της Lidl Κύπρου. Η Lidl, όπως επισημαίνει, από τη μία πλευρά αποδεικνύει ότι πιστεύει στους Έλληνες παραγωγούς καθώς το 60% του τζίρου της είναι από ελληνικά προϊόντα και, από την άλλη , αποδεικνύει ότι ξέρει να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των καταναλωτών, για προϊοντική γκάμα πολλών και ποιοτικών επιλογών και, σύγχρονους χώρους άνετης εξυπηρέτησης.
O CEO της Lidl Hellas, Martin Brandenburger
Πού και πότε, άνοιξε το πρώτο κατάστημα της Lidl στην Ελλάδα; Γιατί επιλέχθηκε η Θεσσαλονίκη για έδρα της Lidl, από το SwartzGroup;
Δραστηριοποιούμαστε στο ελληνικό λιανεμπόριο από το 1999. Στις 9 Ιουνίου 1999, εγκαινιάσαμε τα 10 πρώτα μας καταστήματα. Μέχρι το τέλος του έτους, τα καταστήματά μας έγιναν 34, φτάνοντας να μετράμε σήμερα 230 καταστήματα πανελλαδικά. Φιλοσοφία της Lidl είναι να επιλέγει παγκοσμίως συμπρωτεύουσες κι όχι πρωτεύουσες για να έχει μια απόσταση από τα πολιτικά κέντρα αποφάσεων και να λειτουργεί απρόσκοπτη βασιζόμενη στις αρχές και στη στρατηγική της. Η Θεσσαλονίκη παραμένει η έδρα μας για όλες τις Υπηρεσίες Υποστήριξης και Διοίκησης στη χώρα και λειτουργεί ως διαμετακομιστικός κόμβος για το εμπόριο και τις μεταφορές των αγαθών.
Πόσο άλλαξε το προφίλ της Lidl Hellas σε αυτά τα 25 χρόνια;
Κατά τη διάρκεια της 25ετούς διαδρομής μας, εξελισσόμαστε συνεχώς σε σχέση με την παροχή υπηρεσιών μας. Διευρύνουμε τις συνεργασίες μας με Έλληνες παραγωγούς και προσφέρουμε μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, φρέσκων φρούτων και λαχανικών.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.
Το 1999 η εταιρεία απασχολούσε 450 εργαζόμενους, είχε συνεργασία με 1.652 Έλληνες προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, 34 καταστήματα, καθώς και 900 προϊόντα στη γκάμα με συνολικές επενδύσεις πάνω από 86.000.000 ευρώ.
Φτάνοντας στο σήμερα, είμαστε πολύ περήφανοι έχοντας χτίσει μία σπουδαία ομάδα με περισσότερους από 6.700 εργαζόμενους, λειτουργώντας 230 καταστήματα πανελλαδικά. Η γκάμα μας αποτελείται από 2.500 προϊόντα με το ύψος των επενδύσεων να έχει ξεπεράσει τα 1,4 δις ευρώ, ενώ περισσότερο από το 60% του τζίρου μας προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων Ελλήνων προμηθευτών.
Καθόλη τη διάρκεια της πορείας μας διαχρονική φιλοσοφία της Lidl Ελλάς είναι να παρέχουμε στους πελάτες μας προϊόντα σύμφωνα με τα υψηλότερα standards ποιότητας, στις χαμηλότερες δυνατές τιμές της αγοράς.
Με τις αλλαγές στο design των καταστημάτων, η Lidl αν και παραμένει αλυσίδα discount, έρχεται πλέον πιο κοντά στην εικόνα των λοιπών αλυσίδων σούπερ μάρκετ;
Η φιλοσοφία του discount δεν σημαίνει συμβιβασμός στην ποιότητα και στην φρεσκάδα, αλλά ούτε και στην ευκολία αγορών. Είμαστε discount αλλά με τη φιλοσοφία και τις δυνατότητες μιας μεγάλης, πολυεθνικής εταιρείας που επενδύει στην προσβάσιμη ποιότητα. Παραμένουμε ένα «δημοκρατικό» brand, που δίνει τη δυνατότητα σε όλες και όλους να απολαύσουν ποιοτικά προϊόντα, σε απολύτως προσιτές τιμές, τις καλύτερες της αγοράς.
Το αναπτυξιακό πλάνο της Lidl Ελλάς για τα επόμενα τρία χρόνια, περιλαμβάνει συνολικές επενδύσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης του δικτύου καταστημάτων μέχρι το 2026. Στόχος είναι, η συνεχής βελτίωση του περιβάλλοντος αγορών, ώστε οι πελάτες να απολαμβάνουν μία σύγχρονη και άνετη εμπειρία εξυπηρέτησης. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν επέκταση, αναδιάταξη και εκσυγχρονισμό του χώρου πώλησης, ανακαίνιση των βοηθητικών χώρων, επέκταση των υφιστάμενων ψυγείων, ανανέωση χώρου BakeOff, νέες υπερσύγχρονες ψυκτικές μονάδες, διαμορφώσεις του περιβάλλοντα χώρου, χρήση φωτισμού LED.
Πόσα καταστήματα άνοιξε το 2023-2024 και πόσα ακόμη έχει προγραμματίσει να ανοίξει φέτος ή και το 2025;
Από τα 221 καταστήματα που απαριθμούσε η εταιρεία το 2021,φτάσαμε σήμερα στα 230 καταστήματα πανελλαδικά, απασχολώντας συνολικά περισσότερους από 6.700 εργαζομένους. Στρατηγική μας αρχή είναι να προσφέρουμε στους ανθρώπους μας αμοιβές και επιπρόσθετες παροχές που είναι και ανταγωνιστικές και πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Από την 1η Δεκεμβρίου 2023 καθιερώσαμε τον κατώτατο μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.000 ευρώ μικτά για όλους τους εργαζομένους μας, θέτοντας πραγματικά τα standards στην αγορά, ενώ εφαρμόσαμε νέα μισθολογική πολιτική για τους εργαζόμενους μας στα logistics centres στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, τα Τρίκαλα, την Πάτρα και τη Θήβα, με αυξήσεις έως και 18%, μια ενίσχυση που αγγίζει ετησίως τα 650.000 ευρώ.
Η επέκτασή δικτύου καταστημάτων συνεχίζεται δυναμικά μέχρι το 2026 με συνολικές επενδύσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ. Για το διάστημα 2023-2024 εγκαινιάσαμε νέα και εκσυγχρονισμένα σημεία στην Πλατεία Αττικής, στη Χανιόπορτα Ηρακλείου, στη Λευκάδα και στον Ρέντη.
Τα Lidl άλλοτε, το πρώτο κατάστημα Lidl στις Σέρρες
Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της στη χώρα μας; Τι έκανε η Lidl σε σχέση πχ με άλλες γερμανικές εταιρείες του οργανωμένου λιανεμπορίου ( Plus, Aldi) που δεν τα κατάφεραν;
Η Lidl Ελλάς εδώ και σχεδόν 25 χρόνια μεγαλώνει μαζί με τον τόπο και τους ανθρώπους της. Στα θεμέλια της επιτυχίας μας βρίσκεται ασφαλώς η φιλοσοφία που γίνεται πράξη μέσα από το μοναδικό επιχειρηματικό μας μοντέλο. Αυτό σημαίνει ότι προσφέρουμε στους πελάτες μια εύκολη και γρήγορη αγοραστική εμπειρία με την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής, δίνοντας παράλληλα μεγάλη σημασία στη βιωσιμότητα. Φυσικά, τίποτα δεν θα ήταν εφικτό, χωρίς το πάθος, την αφοσίωση και τον επαγγελματισμό των εργαζομένων μας. Διαχρονικός στόχος μας είναι να αποτελούμε έναν υπεύθυνο και αξιόπιστο συνεργάτη για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μας, ειδικότερα σε συνθήκες και εποχές κρίσης, μέσα από την δραστηριότητα και τις δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας που διατρέχουν όλο το αξιακό μας σύστημα.
Ποια είναι η θέση της Lidl στην ελληνικά αγορά, βάσει πωλήσεων;
Η Lidl έχει καθιερωθεί ανάμεσα στους κορυφαίους στο ελληνικό λιανεμπόριο με όραμα να αποτελεί την πρώτη επιλογή για τους καταναλωτές, τους επιχειρηματικούς εταίρους και τους εργαζομένους της. Και αυτό το όραμα υπηρετούμε με συνέπεια και αποφασιστικότητα τα τελευταία 25 χρόνια βρισκόμενοι στις πρώτες θέσεις του ελληνικού λιανεμπορίου.
Ποιες οι ενέργειες της Lidl για τη διευκόλυνση του καταναλωτή αλλά και την ανταμοιβή των σταθερών πελατών της; Που βρίσκονται τα δημοφιλέστερα καταστήματα;
Με στόχο να προσφέρουμε μία άνετη και ευχάριστη εμπειρία αγορών στους καταναλωτές επενδύουμε στην ανάπτυξη των καταστημάτων μας και την επέκτασή μας στον αστικό ιστό. Αναπτύσσοντας σύγχρονα σημεία αγορών προσφέρουμε μεταξύ άλλων δωρεάν στάθμευση σε όλους τους πελάτες μας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα καταστήματά, στο πλαίσιο μείωσης του ενεργειακού μας αποτυπώματος και της προστασίας του περιβάλλοντος. Σήμερα λειτουργούν σταθμοί σε 28 καταστήματα καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις μας στη Σίνδο, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 9 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Επιπλέον, στηρίζουμε τους καταναλωτές μας και μέσω της εφαρμογής LidlPlus, ώστε να απολαμβάνουν ακόμα περισσότερη εξοικονόμηση με περισσότερες καθημερινές προσφορές και δυνατότητα αποταμίευσης κάθε εβδομάδα.
Τα δημοφιλή καταστήματα ανά περιοχές είναι αρκετά. Ανάμεσα στα δημοφιλέστερα συμπεριλαμβάνονται καταστήματα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, στην Αττική, αλλά και στη νησιωτική χώρα.
Ποια η πριν και μετά τον covid, κατάσταση όσον αφορά τους καταναλωτές αλλά και τις ενέργειες της Εταιρείας στο πλαίσιο της γενικότερης ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων;
Παρακολουθούμε προσεκτικά τις εξελίξεις στο ψηφιακό εμπόριο και κινούμαστε πάντα με γνώμονα το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Έχουμε επικοινωνήσει ότι είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή κι όταν κρίνουμε ότι έρθει η κατάλληλη στιγμή και για μας, τότε, θα προχωρήσουμε και τις ηλεκτρονικές αγορές. Κάθε βήμα μπροστά γίνεται τον κατάλληλο χρόνο, με τον κατάλληλο τρόπο.
Πώς η Lidl κάνει πράξη την εταιρική κοινωνική ευθύνη;
Πέρα από τις χαμηλές τιμές και την ποιότητα των προϊόντων, η Lidl Ελλάς επενδύει στην ελληνική κοινωνία και διευρύνει σημαντικά προγράμματα κοινωνικής ευθύνης.
H γενικότερη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης, φυσικά και η κοινωνική στρατηγική που εφαρμόζουμε, δεν είναι στατική. Εξελίσσεται στον χρόνο και προσαρμόζεται στην τοπικότητα και τις επιμέρους κοινωνικές ομάδες. Βασιζόμαστε σε δύο ισχυρούς πυλώνες οφέλους: «Καλό για τον Πλανήτη» και «Καλό για τους Ανθρώπους», που καταλήγουν στο ατομικό καλό «Καλό για Σένα».
Στο πλαίσιο αυτό:
-Συνεχίζουμε την πρωτοβουλία «Συνέργεια Προσφοράς και Αγάπης», διευρύνοντας τη συνεργασία μας με το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής (Δίκτυο) και το Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.), έχοντας προσφέρει συνολικά προϊόντα αξίας 400.000 ευρώ, για τη στήριξη των οικογενειών που έχουν πραγματικά ανάγκη.
-Για δεύτερη συνεχή χρονιά ενισχύσαμε το έργο της UNICEF για την πρόληψη, αντιμετώπιση και εξάλειψη της βίας κατά των παιδιών. Το φετινό Πάσχα προσφέραμε 160.000 ευρώ για την καθολική ενίσχυση του συστήματος παιδικής προστασίας στην Ελλάδα.
-Για όγδοη συνεχόμενη χρονιά καλύπτουμε όλα τα έξοδα του Κέντρου Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στη Νέα Μάκρη, ενώ το κέντρο λειτουργεί σε ακίνητο το οποίο του έχουμε παραχωρήσει από το 2015.
-Παράλληλα, για περισσότερα από 10 χρόνια, ενισχύουμε το Κέντρο για Χαρισματικά - Ταλαντούχα Παιδιά CTY Greece του Κολλεγίου Ανατόλια, δίνοντας την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες με εξαιρετικές ακαδημαϊκές ικανότητες από κάθε βαθμίδα να λάβουν υποτροφία για να παρακολουθήσουν καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα. Από το 2014 έχουμε προσφέρει συνολικά 600.000 ευρώ, σε υποτροφίες.
-Το φετινό Πάσχα προσφέραμε περισσότερα από 2.000 γεύματα αγάπης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.) και την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής, Αλληλεγγύης και Πρόνοιας του Δήμου Θεσσαλονίκης.
-Για 5η συνεχή χρονιά συνεχίζουμε το πρόγραμμα Plastic Free Greece, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κάτω από την εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης».
Στο πλαίσιο της επετείου των 25 χρόνων μας με έμφαση στις επιμέρους κοινωνικές ανάγκες προγραμματίζουμε επιπλέον δράσεις που πηγάζουν από τους πυλώνες της εταιρικής μας υπευθυνότητας.