ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μάκης Βορίδης στη «ΜτΚ»: Μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ είναι η βέλτιστη επιλογή για την σταθερότητα και την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας

Νίκος Οικονόμου23 Απριλίου 2023

«Μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ είναι η βέλτιστη επιλογή για την σταθερότητα και την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας» τονίζει ο Μάκης Βορίδης.

Ο υπουργός Εσωτερικών, σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ» επισημαίνει ότι «η ΝΔ είναι η μοναδική πολιτική δύναμη που μάχεται για να ξεπεράσει τις ανεπάρκειες του βαθέως κράτους, σημειώνει την κρισιμότητα της εκλογικής μάχης της 21ης Μαΐου, καθώς σε αυτήν θα κριθούν ποιος θα είναι ο πρώτος, ποια θα είναι η διαφορά του πρώτου από τον δεύτερο και πόσο κοντά θα είναι το ποσοστό αυτό των πρώτων εκλογών στην αυτοδυναμία των δεύτερων εκλογών «συνεπώς, οι Έλληνες πρέπει να απαντήσουν με σαφήνεια αν επιθυμούν σταθερότητα και πρόοδο για την πατρίδα μας, τα οποία μόνο η ΝΔ μπορεί να διασφαλίσει ή μία ‘προοδευτική’ κυβέρνηση, που θα οδηγήσει εκ νέου τη χώρα σε αχαρτογράφητα νερά».

Για την υπόθεση Γεωργούλη, αλλά και τις υποθέσεις με τους καταδικασθέντες Παππά και Παπαγγελόπουλο τονίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «έπεσε στην παγίδα του ‘ηθικού πλεονεκτήματος’ που έστηνε για τους άλλους» και ότι είναι «εκείνος που ψαρεύει στα ‘θολά’ νερά των άκρων και εκείνος που τελικά απείχε από κάθε πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην απαγόρευση συμμετοχής καταδικασμένων αρχηγών εγκληματικών οργανώσεων στην πολιτική μας ζωή».

Τέλος, για τις τεχνικές λεπτομέρειες των εκλογών της 21ης Μαΐου ο απερχόμενος υπουργός Εσωτερικών τονίζει ότι μία ώρα μετά το κλείσιμο της κάλπης, δηλαδή στις 8, θα έχουμε ασφαλές αποτέλεσμα στο 25% της επικράτειας, ενώ στις 9 θα έχουμε αποτέλεσμα στο 80% της επικράτειας και ότι γύρω στα μεσάνυχτα αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει και το θέμα της σταυροδοσίας των υποψηφίων βουλευτών των κομμάτων.

Κύριε Βορίδη, να ξεκινήσουμε από την υπόθεση με την άρση της ασυλίας του πρώην ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Γεωργούλη ύστερα από καταγγελία για βαριά κακοποίηση. Ποιο είναι το πολιτικό σχόλιό σας;

Χωρίς να έχω γνώση της δικογραφίας και εφόσον ισχύουν τα όσα διαβάζουμε, φαίνεται να είναι ένα ζήτημα μείζονος σημασίας. Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα διαβάζω, η καταγγέλλουσα φαίνεται να έχει εξεταστεί από ιατροδικαστή και έχει συνοδεύσει τη μήνυσή της με έγγραφα που αποδεικνύουν τις βαριές σωματικές βλάβες που έχει υποστεί. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι το να προβαίνει ένα άτομο σε μία τέτοια αξιόποινη συμπεριφορά, πολλώ δε μάλλον όταν αυτό το άτομο είναι ένα πολιτικό πρόσωπο, προφανώς αυτό γεννά πολλά ζητήματα. 

Προκαλεί ωστόσο θλιβερή εντύπωση το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος λάμβανε μέρος και σε εκστρατείες κατά της κακοποιήσεως των γυναικών. Συνεπώς, πέραν της προσβλητικής συμπεριφοράς που φέρεται να επέδειξε, αναδεικνύεται ο εμπαιγμός και η υποκριτική του στάση. Αλλά, θα μου επιτρέψετε, και ο τρόπος που διαχειρίστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ το σοβαρό αυτό ζήτημα γεννά πολλά ερωτηματικά, καθώς εδώ φαίνεται ότι στελέχη του γνώριζαν την υπόθεση και δεν έπραξαν απολύτως τίποτα, παρά μόνο όταν το θέμα έφτασε στη δημοσιότητα, γεγονός που φανερώνει μία σημαντική αδυναμία στην αντιμετώπιση ενός τόσο σημαντικού ζητήματος. 

Και σε κάθε περίπτωση ανακύπτει εν προκειμένω και ένα δεύτερο πολιτικό ζήτημα με το λεγόμενο «ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς», το οποίο για να αναδειχθεί, σύμφωνα με τη λογική τους, πρέπει κάθε φορά που υπάρχει μία επιλήψιμη συμπεριφορά στελέχους της Νέας Δημοκρατίας, έστω και εντελώς περιφερειακού, αυτή να χρησιμοποιείται ως μία ανάδειξη της ηθικής κατωτερότητας της Δεξιάς. Συνεπώς, αν κάνει κάτι επιλήψιμο ένας δεξιός, δεν αρκεί στην Αριστερά η αποπομπή του, αλλά προσπαθεί να το αναγάγει σε συστημικό ζήτημα του συνόλου της Δεξιάς. Τώρα που η επιλήψιμη πράξη συνέβη από κάποιο στέλεχος της Αριστεράς, τον αποπέμπουν και όλα καλώς καμωμένα. Ο ΣΥΡΙΖΑ και στην υπόθεση Γεωργούλη αλλά και στην υπόθεση με τους καταδικασθέντες Παππά και Παπαγγελόπουλο έπεσε στην παγίδα του «ηθικού πλεονεκτήματος» που έστηνε για τους άλλους.

Μήπως αυτό φέρνει πιο κοντά την αλλαγή του τρόπου εκλογής των ευρωβουλευτών στις εκλογές του 2024; Από σταυρό σε λίστα;

Το ισχύον σύστημα διεξαγωγής των ευρωεκλογών χρήζει επαναξιολόγησης και είναι κάτι που το έθεσε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Ακούστε, το βασικό ζήτημα που φαίνεται να υπάρχει με την υφιστάμενη διαδικασία ανάδειξης Ευρωβουλευτών είναι το γεγονός ότι ευνοεί μόνο ανθρώπους που έχουν πολύ υψηλή επωνυμία, καθότι διεξάγεται με πανελλαδική σταυροδοσία. Γίνεται αντιληπτό ότι δεν είναι εφικτό ένας υποψήφιος να πραγματοποιήσει έναν προεκλογικό αγώνα ατομικής σταυροδοσίας σε πανελλαδικό επίπεδο, αν προηγουμένως δεν έχει διασφαλίσει ένα υψηλό ποσοστό αναγνωρισιμότητας και γι’ αυτό υπάρχει και ένας προβληματισμός. Μία κριτική σκέψη σε αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσε να είναι η δημιουργία εκλογικών περιφερειών, όχι σαφώς τόσο μικρές όσο οι βουλευτικές, αλλά σε κάθε περίπτωση ενός πιο περιορισμένου μεγέθους, προκειμένου να απομειωθούν οι συνέπειες. Και επίσης υπάρχει η σκέψη για την επιστροφή σε λίστα υποψηφίων.

Πολλή συζήτηση έγινε εσχάτως και για την περίφημη δεύτερη τροπολογία Κασιδιάρη. Τι την έκανε τόσο απαραίτητη;

Στη Νέα Δημοκρατία λάβαμε εξαρχής μία ξεκάθαρη και σταθερή στάση και θέση απέναντι στο συγκεκριμένο ζήτημα. Ποια είναι αυτή; Ότι δε νοείται καταδικασμένος για σύσταση και διοίκηση εγκληματικής οργάνωσης να κατέρχεται στις εκλογές υποδυόμενος τον αρχηγό κόμματος, τον πολιτικό καθοδηγητή, τον πολιτικό εκφραστή. Πάνω σε αυτή μας τη θέση νομοθετήσαμε, δίνοντας τα απαραίτητα θεσμικά εργαλεία στον Άρειο Πάγο, προκειμένου να μην περιορίζεται μόνο στην τυπική κρίση των τυπικών προϋποθέσεων για τη συμμετοχή υποψηφίων βουλευτών και υποψηφίων κομμάτων στην εκλογική διαδικασία, αλλά να προβαίνει σε ουσιαστικές κρίσεις. 

Ποιες είναι οι δύο ουσιαστικές κρίσεις που καλείται να κάνει πλέον ο Άρειος Πάγος; Πρώτη κρίση: Εκείνος που εμφανίζεται ως αρχηγός ενός κόμματος είναι πραγματικός ή εικονικός αρχηγός; Και δεύτερη κρίση, αν η παρουσία ενός κόμματος εξυπηρετεί τη δημοκρατική λειτουργία, το οποίο μπορεί να διαπιστωθεί εφόσον ο ιδρυτής του ή κάποιος μετέχων στους συνδυασμούς του είναι καταδικασμένος για εγκληματική οργάνωση. Την υφιστάμενη αυτή ρύθμιση κρίναμε ότι θα έπρεπε να τη θωρακίσουμε περαιτέρω, καθιστώντας την απόφαση του Αρείου Πάγου, την όποια απόφαση λάβει, αδιαμφισβήτητη και αξιόπιστη. Συνεπώς, με νέα ρύθμιση ορίσαμε να λαμβάνεται η απόφαση από την πλήρη σύνθεση του Α1 τμήματος του Αρείου Πάγου. Με τον τρόπο αυτό ενισχύσαμε περαιτέρω την κρίση του Ανωτάτου Δικαστηρίου μας και θωρακίσαμε τον θεσμικό του ρόλο.

Πώς κρίνετε συνολικά τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ στην υπόθεση; Έκλεισε το μάτι στη Χρυσή Αυγή;

Εμείς κάναμε αυτό που οφείλει να κάνει κάθε κυβέρνηση μίας συντεταγμένης και ευνομούμενης πολιτείας. Δημιουργήσαμε ένα γενικό, οριζόντιο θεσμικό πλαίσιο και αποτελεί πλέον ευχέρεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου μας να αποφασίσει ό,τι νομίζει σωστό και δίκαιο επί του θέματος. Από αυτή μας την κίνηση δεν προσδοκούμε να αποκομίσουμε το παραμικρό πολιτικό όφελος και δε νομίζω ότι χρειάζεται να εξηγήσω καν τον λόγο. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να θυσιάσει τον κοινό στρατηγικό στόχο, όπως ο ίδιος διατείνεται ότι είχε, προσβλέποντας σε μικροκομματικά οφέλη και τελικά εξετέθη. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι εκείνος που επενδύει διαχρονικά στη λεγόμενη αντισυστημική ψήφο, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι εκείνος που ψαρεύει στα «θολά» νερά των άκρων, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι εκείνος που τελικά απείχε από κάθε πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην απαγόρευση συμμετοχής καταδικασμένων αρχηγών εγκληματικών οργανώσεων στην πολιτική μας ζωή.

Σε τέσσερεις εβδομάδες θα έχουμε εκλογές. Ποιο είναι τα βασικό διακύβευμά τους;

Βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι στο οποίο οι πολίτες καλούνται να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουμε σε ένα δρόμο ευημερίας, ισχύος, εθνικής ανεξαρτησίας, μεταρρυθμίσεων ή θα διολισθήσουμε στην μιζέρια, την αστάθεια, την ακυβερνησία. Από τη μία έχουμε την παράταξή μας, τη Νέα Δημοκρατία η οποία προσέρχεται στις εκλογές έχοντας να επιδείξει ένα σημαντικό έργο και μία ρεαλιστική προσέγγιση στο μεταναστευτικό ζήτημα, στη φορολογική πολιτική, στην ενίσχυση της εθνικής μας άμυνας, στη διαρκή βελτίωση της θέση της χώρας διεθνώς αλλά και με σαφείς απαντήσεις, με πειστικές παρεμβάσεις σε ζητήματα που παραδοσιακά κηδεμονεύει η Αριστερά όπως τα εργασιακά, η αντιμετώπιση του κόστους διαβίωσης, η αναβάθμιση του ΕΣΥ ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση της λειτουργίας του κράτους. και σε μία πληθώρα άλλων ζητημάτων στα οποία έχει απαντήσει με τρόπο εμφατικό μέσα από εμβληματικές μεταρρυθμίσεις και όχι μέσα από λόγια.

Συνεπώς, οι Έλληνες πρέπει να απαντήσουν με σαφήνεια αν επιθυμούν σταθερότητα και πρόοδο για την πατρίδα μας, τα οποία μόνο η Νέα Δημοκρατία μπορεί να διασφαλίσει ή μία «προοδευτική» κυβέρνηση, που θα οδηγήσει εκ νέου τη χώρα σε αχαρτογράφητα νερά.

Η πρώτη κάλπη στις 21 Μαΐου είναι κρίσιμη, τονίζει η ΝΔ σε κάθε ευκαιρία. Γιατί; Και ποιος είναι ο πήχης για ένα καλό εκλογικό αποτέλεσμα; Η καθαρή πρωτιά της ΝΔ; Και με τι ποσοστό;

Πράγματι, η εκλογική αναμέτρηση της 21ης Μαΐου είναι κρίσιμη καθώς θα κριθούν τρία βασικά πράγματα: Προφανώς ποιος θα είναι ο πρώτος, ποια θα είναι η διαφορά του πρώτου από τον δεύτερο, καθώς μια καθαρή διαφορά καθίσταται μη αναστρέψιμη στις δεύτερες εκλογές και πόσο κοντά θα είναι το ποσοστό αυτό των πρώτων εκλογών στην αυτοδυναμία των δεύτερων εκλογών. Από εκεί και πέρα δεν θα ήθελα να υπεισέλθω σε συζήτηση σχετικά με τα ποσοστά, απλώς να επαναλάβω την πεποίθησή μου ότι η Νέα Δημοκρατία τελικώς θα συγκροτήσει αυτοδύναμη Κυβέρνηση με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Τι λέτε σε όλους αυτούς που μετά τα «Τέμπη» προβληματίζονται να ψηφίσουν τη ΝΔ γιατί δεν τα κατάφερε να αντιμετωπίσει τις παθογένειες του βαθέος κράτους;

Η Νέα Δημοκρατία είναι η μοναδική πολιτική δύναμη που μάχεται για να ξεπεράσει τις ανεπάρκειες του βαθέος κράτους. Αυτό είναι άλλωστε κάτι που έχει αποδείξει την τελευταία τετραετία, όταν σε συνθήκες πρωτόγνωρες για την υφήλιο, πέτυχε να εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις που άλλοι, κάτω από ευνοϊκότερες συνθήκες, δεν διανοήθηκαν να τολμήσουν. Να αναφέρω ενδεικτικά την ψηφιοποίηση του κράτους μέσω του gov.gr που συνέβαλε τα μέγιστα στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης και αποτέλεσε παράδειγμα και για άλλες ευρωπαϊκές χώρες ενώ συντέλεσε και στην απλοποίηση των συναλλαγών των πολιτών και των επιχειρήσεων με το κράτος. Ειδικότερα εμείς, ως Υπουργείο Εσωτερικών, πετύχαμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να πραγματοποιήσουμε μείζονες νομοθετικές τομές. 

Να αναφέρω ενδεικτικά την εγκαθίδρυση του συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου και τον θεσμό του Συμβούλου Ακεραιότητας που διασφάλισαν το δημόσιο συμφέρον, την εφαρμογή του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής των δημοσίων υπαλλήλων με το οποίο επιχειρούμε να ανατρέψουμε τον εξισωτισμό που επέβαλε η Αριστερά και αποτελμάτωσε για δεκαετίες το ελληνικό δημόσιο, την αναμόρφωση και εφαρμογή ενός ουσιαστικού και αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, τον εκσυγχρονισμό του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης το οποίο μετατρέψαμε σε έναν πρότυπο εκπαιδευτικό και επιμορφωτικό οργανισμό, την καθιέρωση του Ετήσιου Κύκλου Στελέχωσης του Δημοσίου με το οποίο βάλαμε τάξη στο μείζον ζήτημα των προσλήψεων. 

Μέσα σε 27 μήνες νομοθετήσαμε 14 νομοσχέδια και πλήθος τροπολογιών για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Επιβραβευτήκαμε για αυτή μας την κοπιώδη προσπάθεια βελτιώνοντας τη θέση της χώρας κατά 16 ολόκληρες θέσεις στον Δείκτη Αντίληψης Διαφθοράς της Διεθνούς Διαφάνειας, φέρνοντας την Ελλάδα από την 67η θέση που την είχε κατακρημνίσει ο ΣΥΡΙΖΑ, στην 51η. Και βεβαίως θα συνεχίσουμε και την επόμενη τετραετία να συγκρουόμαστε με στρεβλώσεις, αγκυλώσεις και αβελτηρίες του «βαθέος κράτους» και να καταπολεμούμε κάθε μορφή εξισωτισμού, αναξιοκρατίας και έλλειψης λογοδοσίας.

Πώς πηγαίνουν οι προετοιμασίες για τις εθνικές εκλογές; Πότε θα ξέρουμε το αποτέλεσμα και τις κατανομές των εδρών; Πότε θα υπάρχει εικόνα για το ποιοι εκλέγονται;

Το υπουργείο Εσωτερικών έχει μακρά εμπειρία στη διενέργεια εκλογών και είναι έτοιμο από καιρό να διενεργήσει την εκλογική διαδικασία. Εξάλλου, οι άνθρωποι που θα αναλάβουν να φέρουν εις πέρας τις ερχόμενες εκλογές είναι τα ίδια ακριβώς πρόσωπα που πραγματοποίησαν και τις εκλογές του 2019. Οι προσεχείς εκλογές θα πραγματοποιηθούν με τον κλασικό τρόπο, ωστόσο η χρήση της τεχνολογίας μας επιτρέπει να εισάγουμε σημαντικές καινοτομίες, βελτιώνοντας τη διαδικασία συγκέντρωσης και μετάδοσης των αποτελεσμάτων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, μία ώρα μετά το κλείσιμο της κάλπης, δηλαδή στις 20.00, θα έχουμε ασφαλές αποτέλεσμα στο 25% της επικράτειας, ενώ στις 21.00 θα έχουμε αποτέλεσμα στο 80% της επικράτειας. Τέλος, γύρω στα μεσάνυχτα αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει και το θέμα της σταυροδοσίας των υποψηφίων βουλευτών των κομμάτων.

Έχετε πει ότι θα στηρίξετε μόνο μία κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ακόμη και αν πρόκειται για κυβέρνηση συνεργασίας. Γιατί «Μητσοτάκης και αυτοδυναμία της ΝΔ» και όχι κάποια κυβέρνηση συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ, με το οποίο έχετε ξανασυνεργαστεί στο πρόσφατο παρελθόν;

Έχω δηλώσει ότι είμαι αναφανδόν υπέρ των αυτοδύναμων κυβερνήσεων καθώς είναι πιο αποτελεσματικές, πιο ικανές, πιο επαρκείς για τη διακυβέρνηση, αντέχουν και απορροφούν το πολιτικό κόστος καλύτερα, μπορούν να λάβουν δύσκολες αποφάσεις όταν αυτό απαιτηθεί και επομένως να είναι επαρκέστερες σε κυβερνητικό επίπεδο. Κρίνω συνεπώς ότι μία αυτοδύναμη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι η βέλτιστη επιλογή για την σταθερότητα και την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23.04.2023

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.