Η Σοφία Κλεμπετσάνη, απόφοιτος του 1ου Γενικού Λυκείου Ωραιοκάστρου, είναι μια από τις μαθήτριες από τη Θεσσαλονίκη που αρίστευσαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Έχοντας βαθμολογηθεί με 20 στη Φυσική, 19,3 στη Χημεία, 19 στη Βιολογία και 18,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία συγκέντρωσε 19.261 μόρια και έχει ως πρώτη επιλογή την εισαγωγή της στο Τμήμα Ιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).
Ως ένα από τα χιλιάδες παιδιά της πανδημίας, που το περσινό και φετινό σχολικό έτος κλήθηκαν να προσαρμόσουν τις ανάγκες της προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις σε μία πρωτόγνωρη συνθήκη, η Σοφία μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τις ιδιαίτερες δυσκολίες που συνάντησε, για όσα τη βοήθησαν και τα εφόδια που υπήρξαν καθοριστικά για την επιτυχία της.
«Ανέκαθεν διάβαζα από μικρή, ξεκίνησα φροντιστήριο στην Α’ λυκείου στα μαθήματα της κατεύθυνσης που θα επέλεγα και διάβασα πολύ στη Β’ λυκείου, έθεσα γερά θεμέλια, το υπόβαθρο που ήταν απαραίτητο για τη φετινή χρονιά. Ένα πολύ μεγάλο μέρος της ύλης της Χημείας και της Βιολογίας το είχα καλύψει ήδη από πέρυσι. Πήρα όμως πολύ καλές βάσεις και από το σχολείο μου, υπήρξαν δίπλα μας καθηγητές με μεγάλο μεράκι και αφοσίωση», εξήγησε.
Η προσαρμογή μαθητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία είχε γίνει ήδη από την περσινή σχολική χρονιά και, όπως παρατήρησε η αριστούχος μαθήτρια, είχε πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα. Υπήρχε μέρα της εβδομάδας που η ίδια περνούσε 10 ώρες συνεχόμενα μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή της για τα σχολικά και φροντιστηριακά διαδικτυακά μαθήματα.
«Σίγουρα όσοι θα είχαν πολλές μετακινήσεις για την δια ζώσης παρακολούθηση των μαθημάτων εξοικονόμησαν πολύ ‘’νεκρό’’ χρόνο. Από την άλλη όμως, όταν κάποιος είναι πολλές ώρες μπροστά από μία οθόνη είναι πολύ εύκολο να διασπαστεί η προσοχή του. Ακόμη κι εγώ που ήμουν μια συνειδητοποιημένη μαθήτρια με στόχο, κοιτούσα π.χ. κάποιες στιγμές το κινητό μου, κάτι που στη δια ζώσης εκπαίδευση δε θα μπορούσε να γίνει. Επίσης σε σχέση με τη δια ζώσης διδασκαλία στην τηλεκπαίδευση είναι πιο δύσκολη η επικοινωνία, δεν μπορείς να δείξεις στον καθηγητή το λάθος σου, να το συζητήσεις όπως θα το έκανες εκ του σύνεγγυς», ανέφερε η Σοφία Κλεμπετσάνη.
Αν κάτι ωστόσο τη δυσκόλευσε κατά την περίοδο του εγκλεισμού λόγω των αυστηρών περιοριστικών μέτρων για την πρόληψη διασποράς του κορονοϊού, δεν ήταν τα διαδικτυακά μαθήματα. «Με επηρέασε η κλεισούρα, γιατί στον ελεύθερο χρόνο έφερνε μελαγχολία. Εγώ έβγαινα πάντοτε, το να μην μπορώ να βγω μία βόλτα μου στοίχισε αρκετά. Τον Δεκέμβριο είχα αρχίσει να χάνω τις ελπίδες μου και την αισιοδοξία μου. Με τη βοήθεια της οικογένειας μου και των φίλων μου και με εργατικότητα κατάφερα να αντιμετωπίσω κι αυτή τη δυσκολία. Έτσι όταν τον Ιανουάριο επιστρέψαμε για λίγο στο σχολείο αναζωογονήθηκα και μπόρεσα κι έβαλα όλες δυνάμεις μου στην τελική ευθεία για τις εξετάσεις», ανέφερε.
Όσο για τη μεθοδικότητα που είναι αναγκαία στην προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις διευκρίνισε: «Διάβαζα πολύ συγκεντρωμένα, γι’ αυτό διάβαζα αποδοτικά. Δεν είχα το κινητό και οτιδήποτε θα μπορούσε να με αποσπά. Μέχρι το τελικό στάδιο της προετοιμασίας και των επαναλήψεων όπου το διάβασμα έφτανε τις 8-10 ώρες ημερησίως, το καθημερινό μου διάβασμα ήταν από 3 έως 5 ώρες, με ένα μικρό διάλειμμα μετά τα μαθήματα του σχολείου και του φροντιστηρίου».
Στο Κολλέγιο «Ανατόλια» στις Επιστήμες Υγείας και Ζωής η Νικολλέτα Μπακιρτζή – Παπαχρίστου συγκέντρωσε 19.056 μόρια.
Τα 19.035 μόρια «έπιασε» η μαθήτρια του ΕΠΑΛ Ελασσόνας, Αρετή Καραμήτσιου, με βάση την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Η Αρετή, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δήλωσε ευτυχισμένη, ενώ στόχος της παραμένει να μπορέσει να σπουδάσει Ιατρική και συγκεκριμένα να καταφέρει να γίνει παιδίατρος. «Το συστηματικό διάβασμα και η επιμονή ήταν βασική προϋπόθεση για να καταφέρω να πιάσω τον στόχο αυτό» είπε χαρακτηριστικά η Αρετή, σημειώνοντας παράλληλα, πως «ολόκληρη η περίοδος, το προηγούμενο διάστημα, ήταν δύσκολη, μιας και βιώσαμε την προετοιμασία των εξετάσεων σε συνθήκες πανδημίας». Η ίδια σημείωσε επίσης, πως αναμένει τα αποτελέσματα για να μπορέσει να εισαχθεί στην Ιατρική Σχολή, ενώ τόνισε πως θα ξεκουραστεί και θα ξεκινήσει τις καλοκαιρινές διακοπές.
Υψηλή βαθμολογία με 18.983 μόρια «έπιασε» και η μαθήτρια Μαρία Γκόλτσιου, από την Ελασσόνα, η οποία αν και ακολούθησε την κατεύθυνση της Οικονομίας και Πληροφορικής, θέλει να περάσει στη σχολή Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ. Η ίδια δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως βρίσκεται σε διαδικασία να εξεταστεί σε ένα ακόμη μάθημα, της Μουσικής, ώστε να μπορέσει να πετύχει τον τελικό στόχο της. «Μου αρέσει η μουσική. Αυτό ήταν το όνειρο μου και αυτό θέλω να σπουδάσω. Πήρα 20 τόσο στα Οικονομικά όσο και στην Πληροφορική και έπιασα υψηλή βαθμολογία, αλλά ο στόχος μου παραμένει ο ίδιος, δηλαδή να σπουδάσω μουσική», είπε η Μαρία Γκόλτσιου.
Με 19.725 μόρια ο Γιώργος Γιαννούλης, απόφοιτος του 4ου Γενικού Λυκείου Χανίων, εισάγεται στην σχολή πρώτης επιλογής του, την Νομική Αθηνών. «Η χρονιά ήταν δύσκολη, ωστόσο, λόγω και των περιορισμών της πανδημίας συγκεντρώθηκα περισσότερο στο στόχο, αφιερώνοντας χρόνο στο διάβασμα», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ευχαριστώντας τους καθηγητές του στο σχολείο και στο φροντιστήριο για την βοήθεια τους. Η Νομική Αθηνών αποτελούσε τον πρώτο στόχο της Ηλιάννας Μαλανδράκη. Με 18.882 μόρια τα καταφέρνει και όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «μέσα από συνεχή προσήλωση στο στόχο και επιμονή και με ιδιαίτερες συνθήκες λόγω των περιορισμών της πανδημίας, ήρθε το αποτέλεσμα. Το συστηματικό διάβασμα ήταν το μυστικό της επιτυχίας μου».
Δύο δίδυμα αδέλφια, ο Γιώργος και Στέλιος Μέγας, με συστηματικό διάβασμα, υπομονή και θέληση, όπως δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πέτυχαν την εισαγωγή τους σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τώρα βρίσκονται σε αναμονή των βάσεων εισαγωγής για να δουν αν πέτυχαν τον απόλυτο στόχο τους. Τα δύο αδέλφια, με κοινές δραστηριότητες και συστηματικό διάβασμα από τις τάξεις του γυμνασίου, δήλωσαν ότι «η επιμονή στον στόχο είναι το συστατικό της επιτυχίας». Ο Γιώργος, με 17.327 μόρια, στοχεύει στην στρατιωτική οδοντιατρική και την οδοντιατρική, ενώ ο Στέλιος, την Σχολή Μονίμων Αξιωματικών Αεροπορίας, έχοντας συγκεντρώσει 17.555 μόρια.
Τα 18.928 μόρια «έπιασε» στη βαθμολογία ο Στέφανος Ζησόπουλος, μαθητής του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων, ο οποίος, όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, θέλει να σπουδάσει Πληροφορική ή Διοικητική Επιστήμη. Οι γονείς και οι καθηγητές τον στήριξαν σημαντικά σε όλη αυτή την προσπάθεια, χωρίς βέβαια, όπως ο ίδιος εξηγεί, να στερηθεί τον ελεύθερο χρόνο. «Μελετούσα συστηματικά τρεις ώρες καθημερινά τα μαθήματά μου, είχα τον ελεύθερο χρόνο μου, όπου έπαιζα διάφορα παιχνίδια, και είχα ελεύθερα τα Σαββατοκύριακα», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζοντας πως το συστηματικό διάβασμα, όπου δεν αφήνονται κενά, είναι το μυστικό στον δρόμο προς την επιτυχία. Ο ίδιος θα ξεκουραστεί και θα κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές. Συνιστά αισιοδοξία και υπομονή, ευχόμενος καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές.
Πολύ υψηλή βαθμολογία, που έφθασε τα 19.349 μόρια, εξασφάλισε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις ο Κωνσταντίνος Παθέκας, μαθητής του ΓΕΛ Οιχαλίας, ανοίγοντας τον δρόμο για σπουδές στην Ιατρική, που είναι το όνειρό του. Οι γονείς του αλλά και οι καθηγητές συνέβαλλαν σε αυτή την επιτυχία, ενώ ο ίδιος, όπως δηλώνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αφιέρωνε πολλές ώρες στο διάβασμα, βέβαια με συστηματικό τρόπο προκειμένου να μην υπάρχουν κενά και να καλυφθεί έτσι όλη η ύλη άνετα και χωρίς άγχος, που αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την επιτυχία. Όνειρό μου, τονίζει ήταν οι σπουδές στην Ιατρική σε οποιοδήποτε σχολή της χώρας, και για αυτό εργάστηκα σκληρά τα τελευταία χρόνια, έχοντας ως βοήθεια ένα σταθερό οικογενειακό περιβάλλον.