Μπορεί η στροφή των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο να ξεπέρασε κάθε προσδοκία, λόγω της πανδημίας και της ανάγκης να #μείνουμε σπίτι, ωστόσο η μεγάλη ζήτηση έφερε μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών, ειδικά στα είδη τροφίμων και κυρίως ενόψει Πάσχα.
Το πρόβλημα, όπως αναφέρουν οι πολίτες σε μηνύματα που αποστέλλουν ηλεκτρονικά στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών Θεσσαλονίκης, (ΚΕΠΚΑ) αφορά κυρίως στις αλυσίδες μεγάλων σούπερ μάρκετ και κάποια παντοπωλεία στο κέντρο της πόλης, αλλά και περιφερειακά, οι παραγγελίες των οποίων, με βασικά είδη, καθυστερούν από τρεις έως και πέντε μέρες. Και αυτό βέβαια εξαρτάται από την ποσότητα και το κόστος της παραγγελίας.
Σύμφωνα με την γενική γραμματέα του ΚΕΠΚΑ, Ευαγγελία Κεκελέκη, με την έναρξη των μέτρων απαγόρευσης για την αποφυγή της εξάπλωσης του κρονοϊού, οι on-line παραγγελίες αυξήθηκαν και αυτό ήταν αναμενόμενο. «Αυξήθηκαν όμως και στα σούπερ μάρκετ, τα οποία, όπως μας αναφέρουν διαδικτυακά οι καταναλωτές, καθυστερούν πολύ τις παραγγελίες για το σπίτι» σημείωσε η κ. Κεκελέκη και πρόσθεσε πως το φαινόμενο εντάθηκε ενόψει Πάσχα, καθώς είναι μεγαλύτερη η λίστα με τα ψώνια για το γιορτινό τραπέζι.
Τα παράπονα των πολιτών, όπως είπε η ίδια, εστιάζουν κυρίως στις ηλεκτρονικές παραγγελίες για τα είδη τροφίμων, που τις επιλέγουν, όπως είπε, προκειμένου, να αποφύγουν τις επισκέψεις στα καταστήματα, που έτσι και αλλιώς έχουν κόσμο. «Σε αυτή τη φάση δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε μετρήσεις τιμών και μετρήσεις των παραγγελιών, πόσες γίνονται για παράδειγμα καθημερινά ή σε εβδομαδιαία βάση, ωστόσο γνωρίζουμε από τις αναφορές των πολιτών, ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στις παραγγελίες» δήλωσε η κ. Κεκελέκη.
«Ασφαλώς και κατανοούμε τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει, αλλά τα καταστήματα οφείλουν να πάρουν τα μέτρα τους και να παραδίδουν πιο έγκαιρα, τουλάχιστον τις παραγγελίες με τα βασικά και αναγκαία είδη, γιατί προφανώς οι άνθρωποι αυτοί δεν μπορούν ή δεν πρέπει να βγουν από το σπίτι», υπογράμμισε η ίδια.
Επιστολή στον Α. Γεωργιάδη
Το θέμα των καθυστερήσεων στις παραγγελίες τροφίμων, όπως είπε, η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ, έθεσε η διοίκηση του Κέντρου πριν από δέκα μέρες και στον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, στον οποίο απέστειλε σχετική επιστολή.
«Μπορεί αυτό το Πάσχα το ΚΕΠΚΑ να ανέστειλε τη λειτουργία του, αλλά στο βαθμό που μπορούμε παρακολουθούμε τι ζητούν και τι καταγγέλλουν οι καταναλωτές, ούτως ώστε να παρεμβαίνουμε με συμβουλές και οδηγίες μέσα από την ιστοσελίδα μας», τόνισε η κ. Κεκελέκη. Όπως είπε στον κ. Γεωργιάδη κάναμε σαφές πως θα πρέπει να παρέμβει άμεσα για να λυθεί το θέμα με τις παραγγελίες, προκειμένου να μη σπάσει η καραντίνα από… αγανακτισμένους καταναλωτές.
Η Γ.Γ του ΚΕΠΚΑ σημείωσε ακόμη πως καθυστερήσεις σημειώνονται και σε παραγγελίες από καταστήματα, καλλυντικών, ρούχων υποδημάτων παιχνιδιών κ.ά. -ωστόσο, είπε πως αυτά δεν είναι πρώτης ανάγκης και ο καταναλωτής οφείλει να το γνωρίζει. «Όπως οφείλει και η κάθε εταιρεία να προσδιορίσει στον πελάτη της το χρόνο παράδοσης των προϊόντων που παραγγέλθηκαν. Και το λέμε αυτό γιατί αποδεικνύεται ότι λίγες είναι οι αξιόπιστες, που αναφέρουν στον καταναλωτή το χρόνο παραλαβής ή αν μπορούν εν τέλει να εκτελέσουν την παραγγελία» σχολίασε η κ. Κεκελέκη.