Για τρίτη αναβολή πηγαίνει η κατάθεση προσφορών για το μεγάλο Διαγωνισμό των 292 εκατ. ευρώ που αφορά στην ανάθεση, με ΣΔΙΤ, σε ιδιώτη φορέα, της Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης για περίοδο 11 ετών.
Όπως είναι γνωστό, η κατάθεση των προσφορών είχε μετατεθεί για τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου και οι πολλοί ενδιαφερόμενοι και υποψήφιοι, ξένοι όμιλοι και ελληνικοί, ήταν έτοιμοι ως τις 11 π.μ. να καταθέσουν τους φακέλους με τις προσφορές τους.
Ωστόσο, όπως πληροφορείται το makthes.gr, η προσφυγή της ΙΝΤΡΑΚΑΤ στο Συμβούλιο της Επικρατείας, γέννησε δεύτερες σκέψεις στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στην Αττικό Μετρό ΑΕ.
Η προσφυγή συζητήθηκε στις 10 Ιανουαρίου στο ΣτΕ και οι Σύμβουλοι έδωσαν περιθώριο ως και την Τρίτη, στις δύο πλευρές, να καταθέσουν τα υπομνήματά τους. Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ζητεί αναβολή του Διαγωνισμού και τροποποίηση του όρου 2.2.8.1 της Διακήρυξης που υποστηρίζει, ότι την εξαιρεί από τη διαγωνιστική διαδικασία.
Ο διαγωνισμός, έχει μπει σε περιπέτειες και μαζί με αυτόν και ο χρόνος έναρξης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αντί να κατατεθούν οι προσφορές στις 2/12/2022, αντί να κατατεθούν στις 16/1/2023 τώρα, μετατίθενται για κάποια μελλοντική ημερομηνία η οποία ως τώρα δεν έχει ανακοινωθεί.
Και στο μεταξύ, έρχονται εκλογές με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την τήρηση υποσχέσεων και χρονοδιαγραμμάτων. Ο Φορέας Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό, θέλει ένα χρόνο να προετοιμαστεί και οι μήνες και οι μέρες δε βγαίνουν, για το τέλος του 2023. Άρα μάλλον πάμε για εμπορική λειτουργία μέσα στο 2024, άλλωστε το έχει δύο φορές πει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Να σημειωθεί ότι ο διεθνής διαγωνισμός για τη σύναψη σύμβασης ΣΔΙΤ, που προκηρύχθηκε στις 2/9/2022 από την «Αττικό Μετρό ΑΕ», έχει τα εξής αντικείμενα: α) παροχή υπηρεσιών που σχετίζονται με τηλ ειτουργία και τη συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και (β) προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα τεύχη του Διαγωνισμού.