Μηδενική είναι η πιθανότητα αστοχίας στα λειτουργικά συστήματα του μετρό Θεσσαλονίκης, διαβεβαίωσαν τόσο ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας THEMA που θα το λειτουργεί τα επόμενα 11 χρόνια, Κάρλο Μπιάνκο.
Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, η πιθανότητα αστοχίας στο σύστημα σηματοδότησης είναι μία στα 100.000 χρόνια.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει το μετρό χωρίς να υπάρχουν απόλυτες διασφαλίσεις ασφαλείας» τόνισε ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας ότ ούτε η κατασκευάστρια κοινοπραξία, ούτε η λειτουργός θα αναλάμβαναν τέτοιο ρίσκο.
Στην κοινοπραξία της THEMA του μετρό Θεσσαλονίκης συμμετέχει η ΑΤΜ που λειτουργεί και το μετρό του Μιλάνου (που έκλεισε 60 χρόνια λειτουργίας) και της Κοπεγχάγης. «Επικεντρωνόμαστε σε παγκόσμιας κλάσης λειτουργικά πρότυπα στα θέματα ασφάλειας. Κάθε τι σχεδιάστηκε στο μέγιστο της ασφάλειας» τόνισε ο κ. Μπιάνκο. Σήμερα υπάρχουν 2.000 χλμ δικτύου μετρό που κινείται αυτοματοποιημένα. Στα 40 χρόνια λειτουργίας αυτοματοποιημένου μετρό στον κόσμο δεν καταγράφηκαν θύματα, πρόσθεσε ο κ. Μπιάνκο.
Όπως είναι στο μετρό Θεσσαλονίκης όλα είναι αυτοματοποιημένα και η λειτουργία είναι απαλλαγμένη από ανθρώπινο λάθος. Στις αποβάθρες υπάρχουν γυάλινες πόρτες που ανοίγουν μόνο όταν το τρένο είναι από πίσω, δεν υπάρχει τρόπος να ανοίξουν αλλιώς κι αυτό αυξάνει την ασφάλεια, σημείωσε ο κ. Μπιάνκο. Αναφορικά με την αυτοματοποιημένη λειτουργία του είπε ότι χρησιμοποιείται ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα CBTC (communication based train control). Με οδόμετρο και σηματοδότες τo μπροστινό τρένο στέλνει 10 φορές κάθε δευτερόλεπτο σήμα με το πού βρίσκεται το οποίο μεταδίδεται στο κέντρο ελέγχου. Σε περίπτωση οποιοδούποτε λάθους το σύστημα φρενάρει.
Όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος, η διαδικασία πιστοποίησης ασφαλείας από την TUV βρίσκεται προς το τέλος της. Σήμερα εξάλλου πραγματοποιείται μεγάλη άσκηση πυρασφάλειας σε πραγματικές συνθήκες στο Σταθμό Παπάφη, με τη συμμετοχή αστυνομίας, πυροσβεστικής και ΕΚΑΒ.