ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μία ανατρεπτική παρτίδα «Τάβλι» με τον Χρήστο Τσάβο

Βιολέτα Φωτιάδη26 Οκτωβρίου 2022

Ο Φώντας και ο Κόλιας, μόλις ξύπνησαν από τον μεσημεριανό ύπνο και απολαμβάνουν την ιεροτελεστία τού απογευματινού καφέ, έτοιμοι να ξεκινήσουν μία παρτίδα τάβλι όταν… η κομπίνα «του αιώνα» έρχεται στο μυαλό του Φώντα.

Ο στόχος ένας: να πιάσουν την καλή. Η κομπίνα στήνεται, τινάζεται στον αέρα, ξαναστήνεται και οι ήρωες παλεύουν με το όνειρο του κάθε νεοέλληνα: να κάνει όνομα και να φύγει για τα μεγάλα σαλόνια.

Στα παπούτσια του Κόλια, ενός χαρακτήρα λαϊκού, γνώριμου και οικείου μπαίνει ο ταλαντούχος Χρήστος Τσάβος, ο οποίος μαζί με άλλους ομότεχνούς του αποτελεί το νέο αίμα της θεατρικής σκηνής της πόλης που «βράζει» για δημιουργία.

Χρήστος Τσάβος και Αλέξανδρος Νικολαΐδης, ζωντανεύουν επί σκηνής του θέατρου Τ ένα έργο διαχρονικό με τη σύγχρονη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Μαυρόπουλου σε μία παραγωγή της εταιρείας θεάτρου Monks, και μας δείχνουν πως από το 1970 μέχρι σήμερα όλα τριγύρω αλλάζουν κι όλα τα ίδια μένουν(;).

«Πρόκειται για δύο χαρακτήρες που είναι απελπισμένοι για το πώς θα ανελιχθούν και πώς θα δικαιωθούν από την κοινωνία και τη ζωή. Είναι Έλληνες εκείνης της εποχής και προσπαθούν να πατήσουν κάπου για να κερδίσουν χρήματα και άρα την ευτυχία. Ο Φώντας καταστρώνει ένα σχέδιο να στείλει την αδερφή του – και σύζυγο του Κόλια – σε έναν πλούσιο ηλικιωμένο ώστε να πάρει κάποια λεφτά και να στήσουν μία κομπίνα που θα τους κάνει να πλουτήσουν. Το ζήτημα είναι πως ψάχνουν τρόπους μέσα από ακραία σχέδια και σουρεαλιστικές να καταστάσεις για να βγάλουν λεφτά», αναφέρει ο Χρήστος.

Παρόλο που η αρχική εκδοχή του έργου παρουσιάζει τους δύο πρωταγωνιστές ως τυπικούς λαΐκούς 50άρηδες η σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Μαυρόπουλου φέρνει την πλοκή στο σήμερα και τοποθετεί στο επίκεντρο μία γενιά που έμαθε να χρωστά πριν ακόμα ενηλικιωθεί και τώρα που 30άρισε δεν έχει «ξεχρεώσει» ακόμα.

«Κανονικά ο Κόλιας και ο Φώντας είναι μεγαλύτερης ηλικίας από εμάς αλλά αυτό έβγαζε νόημα όταν γράφτηκε το έργο. Τώρα είμαστε οι 30άριδες του σήμερα που έχουμε ζήσει επαναλαμβανόμενες κρίσεις και νιώθουμε μία απελπισία γιατί προσπαθούμε να βρούμε τι θα κάνουμε με τη ζωή μας κάνοντας δουλειές που δεν μας προσφέρουν ούτε τα βασικά. Το έργο μιλά δηλαδή και στη γενιά του σήμερα η οποία είναι σαν να σκαρφαλώνει συνεχώς σε ένα χιονισμένο βουνό και να γλιστράει λίγο πριν την κορυφή. Παράλληλα, θίγει και πατριαρχικά ζητήματα για το πώς αντιμετωπίζεται η γυναίκα από ορισμένους στο πλαίσιο της οικογένειας», εξηγεί ο Τσάβος.


«Οι εργαζόμενοι της τέχνης έχουν έξοδα και οι αμοιβές δεν τα καλύπτουν πάντα»

Ο νεαρός ηθοποιός μιλά στη «ΜτΚ» και για τη θεατρική σκηνή της πόλης, τις νέες ομάδες που συνεχώς "ανθίζουν" και συνεργάζονται αλλά και τους μεγάλους πολιτιστικούς φορείς που επιχειρούν νέα… ανοίγματα. Ο ίδιος αισθάνεται τυχερός, όπως λέει, που ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία στην πόλη και συγκεκριμένα στην εταιρία θεάτρου «Μικρός Βορράς» με τον Τάσο Ράτζο, «έναν σκηνοθέτη με τεράστια εμπειρία και ένα δάσκαλο του θεάτρου», τονίζει. Ωστόσο, συμπληρώνει πως «είναι δύσκολο να επιβιώσει επαγγελματικά ένας ηθοποιός γιατί δεν υπάρχει σταθερότητα και τα πράγματα είναι ίσως πιο δύσκολα από ότι παλαιότερα. Οι εργαζόμενοι της τέχνης έχουν έξοδα όπως όλοι οι άνθρωποι και πολλές φορές οι αμοιβές δεν τα καλύπτουν. Είναι δύσκολο να ξεκινάς δηλαδή την επαγγελματική σταδιοδρομία σου στη Θεσσαλονίκη.»

Στα θετικά της θεατρικής Θεσσαλονίκης ο Τσάβος σημειώνει και τη δημιουργία νεανικών καλλιτεχνικών ομάδων «με ανθρώπους που αγαπάνε το θέατρο, τελειώνουν δραματικές σχολές της πόλης και θέλουν να συνεργαστούν.

Υπάρχει χώρος και για τους νέους καλλιτέχνες απλά κάποιοι μεγάλοι φορείς της πόλης πρέπει να ανοίξουν λίγο ακόμα. Ας πούμε το ΚΘΒΕ τώρα κάνει ένα άνοιγμα σε διάφορους τομείς και δίνει ευκαιρίες. Επίσης υπάρχουν κι άλλες εναλλακτικές σκηνές που μπορούν να απορροφήσουν αυτό το φοβερό υλικό που διαθέτει η Θεσσαλονίκη.

Επίσης πλέον γίνονται και κάποιες παραγωγές από μεγάλες εταιρίες του εξωτερικού και αυτό δίνει νέες ευκαιρίες για το δυναμικό της πόλης.»


«Το θέατρο σου δίνει όλα τα ερεθίσματα για να γίνεις άνθρωπος»

Στη μέχρι τώρα πορεία του ο Χρήστος έχει πραγματοποιήσει εργαστήριο θεάτρου για εφήβους με την υπογραφή του Μικρού Βορρά. Ερχόμενος σε επαφή με ακόμα νεότερους ανθρώπους που εξερευνούν τη ζωή και τις… περίεργες έννοιες που τη συνθέτουν μέσα από το «καλειδοσκόπιο» του θεάτρου, ο ίδιος έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει εξαρχής όλα όσα ήξερε και μάλιστα από οπτικές που δεν είχε φανταστεί:

«Ο στόχος του εργαστηρίου είχε πάντα εκπαιδευτικό χαρακτήρα και βρίσκαμε κείμενα που να ενδιαφέρουν τα παιδιά και μέσα από αυτά να ανακαλύψουμε, με αυτοσχεδιασμούς και βιωματικά παιχνίδια, διάφορα θέματα. Όταν πιάσαμε τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα και εξερευνούσαμε την έννοια του απαγορευμένου έννοια τα παιδιά μάς έδειξαν οπτικές που ούτε εμείς είχαμε φανταστεί. Ενέταξαν μέσα σε αυτό θέματα που τους ενδιέφεραν όπως τον ακτιβισμό, την πρόληψη της ενδοοικογενειακής βίας, τα ΑμεΑ κλπ. και το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά εκπληκτικό.

Το θέατρο σου δίνει όλα τα ερεθίσματα για να γίνεις άνθρωπος. Πέρα από το θέμα που μπορείς να αναδείξεις σου δίνει τη δυνατότητα να συνυπάρξεις, να συνεργαστείς και να μεγαλώσεις μέσα από αυτό. Έχουμε συνηθίσει στις σειρές, στο gaming, στην οθόνη. Μαθαίνουμε στο μακριά. Στο θέατρο αυτό δεν συμβαίνει», καταλήγει ο ηθοποιός.

INFO

Το Τάβλι του Δημήτρη Κεχαϊδη

Θέατρο Τ

Πληροφορίες: 2310 854 333

Πρεμιέρα: Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022

Ημέρες παράστασης: Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή έως 27 Νοεμβρίου 2022

Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.