Ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια νέοι μουσικοί δημιουργοί και ερμηνευτές εμπνέονται από την παράδοση και την αναπαράγουν με έναν δικό τους φρέσκο τρόπο.
Στην περίπτωση αυτή ανήκει και ο Χρήστος Μπότσης. Ο νέος ερμηνευτής παρουσιάζει το καινούριο του τραγούδι με τίτλο «Ανδρονίκη», ένα παραδοσιακό αφηγηματικό κομμάτι από την Κύπρο, που αποτυπώνει την τραγική ιστορία μιας γυναίκας, η οποία διαδραματίζεται σε μέρη ελληνικά. «Όπως γνωρίζουμε, αυτό είναι ένα παραδοσιακό τραγούδι της Κύπρου, που ο ακριβής χρόνος γραφής του είναι άγνωστος. Όταν το πρωτοάκουσα, στην εφηβεία μου, το πρώτο συναίσθημα που μου γεννήθηκε ήταν η στενοχώρια. Έπειτα, μέσα στα χρόνια, πριν αρχίσω να το τραγουδώ στις εμφανίσεις μου, μελέτησα και ανέλυσα ποιο συναίσθημα πρέπει να δώσει ως τραγούδι. Και αυτό είναι ο θυμός. Η κοπέλα αυτή παραστράτησε από την ‘ηθική’ της εποχής της. Επαναστάτησε πίνοντας καφέ, φορώντας παντελόνι και φλερτάροντας. Δολοφονήθηκε από τον ίδιο της τον αδερφό. Είναι μια πικρή ιστορία με βαθιά νοήματα απέναντι στην προσωπική και συλλογική επανάσταση. Για μένα είναι τραγούδι καταλύτης για τη ζωή μου», λέει στο makthes.gr ο ερμηνευτής.
Η ιστορία που αφηγείται το τραγούδι είναι επίκαιρη όσο ποτέ, αφού μιλάει για την επανάσταση της Ανδρονίκης απέναντι στην καταπίεση και στα στερεότυπα της πατριαρχικής κοινωνίας του τότε και την τραγική κατάληξή της. «Δυστυχώς, τόσα χρόνια μετά, ένα τραγούδι του απλού λαού με εικόνα μία πατριαρχική κοινωνία, μοιάζει σαν να γράφτηκε χθες. Ζήσαμε και ζούμε τη βία καθημερινά να παίρνει σάρκα και οστά. Άμεσα κι έμμεσα αποδεχόμαστε κακοποιητικές συμπεριφορές οι άνθρωποι. Πρωτίστως οι γυναίκες αλλά και οι άνδρες. Είναι το λεγόμενο ‘ανήκειν’. Μας δίδαξαν να ανήκουμε στους άλλους. Ξέρετε ποιο είναι το χειρότερο απ’ όλα; Ότι λίγοι αντιδρούν. Λίγοι μιλούν. Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, το τελευταίο διάστημα, δημιουργήθηκε κάτι με το όλο κίνημα του #metoo. Ταυτίστηκαν αρκετοί άνθρωποι κι έσπασαν αυτόν τον σάπιο κύκλο που ζουν κι αποδέχονται χρόνια. Κι επιτρέψτε μου εδώ να πω, πως άρχισαν οι θύτες να φοβούνται περισσότερο. Αν και δεν είναι ο σωστός τρόπος επίλυσης του προβλήματος, για την ώρα μας κάνει. Πρέπει να σταματήσει επιτέλους όλο αυτό. Αυτή είναι η θέση της δικής μου Ανδρονίκης στο σήμερα. Μια επαναστάτρια που έσπασε τον κύκλο, ακόμη κι αν έχασε την ζωή της. Δίδαξε και το τραγουδάμε μέχρι σήμερα», επισημαίνει.
«Η μουσική είναι ίαση»
Ο ερμηνευτής είναι σε φάση υλοποίησης του πρώτου του προσωπικού άλμπουμ, αλλά θεωρεί ότι η Ανδρονίκη είναι μια ιστορία από μόνη της. «Δεν θα μπορούσα να την περιορίσω μέσα σ’ έναν δίσκο. Βγήκε ως single κι ως μια προσωπική κατάθεση απέναντι στα κοινωνικά προβλήματα της εποχής μας. Πάντως, είναι μια ανάσα χαράς ότι ετοιμάζω τον δίσκο μου».
Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Θήβα ο Χρήστος Μπότσης είναι φοιτητής του τμήματος φιλολογίας του Ρεθύμνου. Από πολύ νωρίς όμως, αγάπησε το τραγούδι. Έχει κάνει μαθήματα φωνητικής και έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια φωνητικής και ερμηνείας. Το 2018 κυκλοφόρησε σε επανεκτέλεση το τραγούδι με τίτλο «Μαύρα Γιασεμιά» σε μουσική του Γιώργου Σταυριανού και στίχους της Μυρτώς Κοντοβά και το 2021 κυκλοφόρησε το τραγούδι «Σήκωσε νοτιά» της Λίνας Δημοπούλου και του Γιώργου Κυριάκου. Είναι μέλος του Θηβαϊκού Πειραματικού Θεάτρου με συμμετοχή σε μουσικές – θεατρικές παραστάσεις. «Σύμφωνα με τον στενό οικογενειακό κύκλο, πρώτα τραγούδησα και μετά μίλησα. Νομίζω πως το τραγούδι με διάλεξε. Είναι η μεγαλύτερη μου αγάπη με όλη τη σημασία της λέξης. Είναι μέρος της καθημερινότητας μου που είναι πλέον σχεδόν βιολογική ανάγκη, όπως το να τραφώ. Δεν μπορώ να σκεφτώ τον κόσμο χωρίς μουσική. Η μουσική είναι ίαση κατ’ εμέ. Και τι πιο όμορφο από το να βλέπεις ανθρώπους να χαίρονται και να εξελίσσονται;
Σ’ αυτό το σημείο να σας ευχαριστήσω για την φιλοξενία και να ευχηθώ στους αναγνώστες πρόσωπα χαρούμενα. Θα αλλάξουν όλα με επιμονή και θετική προσέγγιση», καταλήγει ο ερμηνευτής.
Δείτε εδώ το video clip του τραγυδιού