Δριμεία κριτική σε βάρος της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας άσκησε ο επικεφαλής της παράταξης «Αλλαγή», καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, στο πλαίσιο της παρουσίασης του απολογισμού των δραστηριοτήτων, των πρωτοβουλιών και των αιτημάτων που έθεσε για μεγάλα ζητήματα η παράταξή του.
Καταλόγισε αδυναμία στη διοίκηση να αντιμετωπίσει τα μεγάλα προβλήματα της Κεντρικής Μακεδονίας, λέγοντας ότι επιλέγει να μεταθέτει συνεχώς της ευθύνες της.
«Η γενική εικόνα είναι ότι η διοίκηση της Περιφέρειας είναι μία διοίκηση περιορισμένης ευθύνης. Κάθε φορά που υποδείξαμε προβλήματα και προτείναμε λύσεις η απάντηση ήταν είτε ότι τα προβλήματα δεν υπάρχουν ή έχουν αντιμετωπιστεί και το συνηθέστερο ότι ευθύνεται κάποιος άλλος» τόνισε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο κ. Μυλόπουλος.
Η μετάθεση ευθυνών για μεγάλα θέματα, συνέχισε, όπως τα αντιπλημμυρικά έργα, η λειψυδρία, το κυκλοφοριακό είναι μία πολιτική, η οποία δεν ευνοεί τη διοίκηση μίας μεγάλης περιφέρειας, διότι παραπέμπει τις προτάσεις και τις λύσεις συνέχεια αλλού.
Παρουσιάζοντας τον απολογισμό της παράταξης ο επικεφαλής της «Αλλαγής» τόνισε ότι υπέβαλε συνολικά 32 ερωτήσεις προς το Περιφερειακό Συμβούλιο για τα παραπάνω θέματα, από τις οποίες οι 23 απευθύνονταν προς τη διοίκηση με αίτημα για γραπτή απάντηση και οι υπόλοιπες 9 αφορούσαν σε ερωτήσεις και τοποθετήσεις της παράταξης στις τέσσερις συνεδριάσεις λογοδοσίας του περιφερειακού συμβουλίου.
Μόνη εξαίρεση, όπως είπε ο κ. Μυλόπουλος, είναι η πρόταση που υπέβαλε τον Φεβρουάριο για ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο αντιπλημμυρικής προστασίας της περιφέρειας.
«Ο περιφερειάρχης δέχτηκε τις προτάσεις και κυρίως αυτή για τη συγκρότηση διαπαραταξιακής επιτροπής στο περιφερειακό συμβούλιο, η οποία θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τον εκσυγχρονισμό και την αναθεώρηση του πλαισίου σύνταξης των μελετών αντιπλημμυρικής προστασίας, ωστόσο έκτοτε καμία σχετική πρωτοβουλία δεν έχει αναληφθεί, ενώ ούτε καν συγκροτήθηκε η επιτροπή» επεσήμανε ο ίδιος. Αντίστοιχη τύχη, πρόσθεσε, είχαν και οι προτάσεις της παράταξης για τη λειψυδρία, οι οποίες υποβλήθηκαν στην τέταρτη συνεδρίαση λογοδοσίας.
Αχρείαστο to Flyover
Ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε και στο Flyover, το οποίο χαρακτήρισε αχρείαστο έργο που όχι μόνο δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό, αλλά θα το επιδεινώσει, καθώς θα ενθαρρύνει τη χρήση του ΙΧ.
Για το δε Μετρό Θεσσαλονίκης, εμφανίστηκε ανήσυχος, λέγοντας ότι η λειτουργός εταιρεία ανέλαβε το έργο το φθινόπωρο του 2023, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια χρειάζονται 18 μήνες συνεχούς λειτουργίας.
«Γι’ αυτό και έχουμε εγκαίρως ζητήσει από τη λειτουργό εταιρεία να διαβεβαιώσει υπεύθυνα το επιβατικό κοινό ότι στο τέλος του Νοεμβρίου το μετρό θα λειτουργήσει εμπορικά και σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας», ανέφερε, προσθέτοντας ότι σε άλλη περίπτωση ας μετατεθεί η λειτουργία του για τον Απρίλιο του 2025.
Στο θέμα της αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου αναφέρθηκε η περιφερειακή σύμβουλος και μέλος της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, Μαρία Αγγελιδάκη, η οποία έκανε λόγο για ένα κακοσχεδιασμένο σύνολο ασυνάρτητων μεταξύ τους παρεμβάσεων που θα επιδεινώσουν την εικόνα της παραλίας.