«Αποτελεί πραγματικό εμπαιγμό η επιχείρηση αποποίησης των ευθυνών της ΕΕ για την αύξηση του χαρατσιού των διοδίων, όπως αποτυπώνεται στην απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά από ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Κώστας Παπαδάκης, για τις πρόσφατες νέες αυξήσεις στα διόδια από την αρχή του έτους που προστίθενται στο τεράστιο κύμα ακρίβειας που σαρώνει τα πάντα» αναφέρει σε σχόλιό της η ΕΟ του ΚΚΕ και προσθέτει:
«H αρμόδια Επίτροπος A. Valean αναφέρει στην απάντησή της ότι "Δεν υπάρχουν κανόνες της ΕΕ που να απαιτούν την επιβολή διοδίων ή βινιετών για τη χρήση των οδικών υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινητοδρόμων". Πρόκειται για προκλητική διαστρέβλωση της αλήθειας, καθώς η Οδηγία 2022/362 που τροποποιεί τις προηγούμενες 1999/62/ΕΚ, 1999/37/ΕΚ και 2019/520, είναι που έχει διαμορφώσει το έδαφος πάνω στο οποίο οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών επιβάλουν διόδια και συστηματικά αυξάνουν τις τιμές τους για τη χρήση των οδικών δικτύων που ο λαός έχει πληρώσει πολλαπλά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η συγκεκριμένη οδηγία πέρα από το ότι καθιερώνει "τα τέλη χρήσης ανάλογα με τη διάρκεια της χρήσης της υποδομής" αναφέρει ρητά ότι η "εξασφάλιση χρηματοδότησης για μελλοντικές επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών» θα γίνεται στη βάση της ευρωενωσιακής αρχής 'ο χρήστης πληρώνει'"».
«Αυτή είναι και η πολιτική τόσο της κυβέρνησης της ΝΔ όσο και των προηγούμενων, που παραδίδει το συγκοινωνιακό δίκτυο στους επιχειρηματικούς ομίλους. Είναι η πολιτική της ιδιωτικοποίησης για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι όμιλοι από την εκμετάλλευση των διοδίων κι όχι μόνο. Αποτελεί δε "βέλτιστη πρακτική" της ΕΕ, οι συμβάσεις μεταξύ των κυβερνήσεων και παραχωρησιούχων ομίλων, που πέραν του ότι χαρατσώνουν το λαό με διόδια, απολαμβάνουν και τα λεγόμενα «σκιώδη διόδια», δηλαδή κρατική επιδότηση με την επίκληση κίνδυνου χαμηλής απόδοσης από την εκμετάλλευση, την απαγόρευση κατασκευής και τη λειτουργία "ανταγωνιστικών έργων". Πρόκειται για εγγυημένη κερδοφορία των ομίλων με το λαό να πληρώνει πολλαπλά για την κατασκευή του έργου μέσω: α) προγραμμάτων δημοσίων επενδύσεων, β) ευρωενωσιακών κονδυλίων, γ) δανείων με εγγύηση δημοσίου που παραχωρούν οι κυβερνήσεις στους κατασκευαστικούς ομίλους, δ) διοδίων, ε) "σκιωδών διοδίων" όπως και με τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτό προκλητικά ονομάζει η ΕΕ "Δίκαιο σύστημα επιβολής τελών"» σημειώνει ακόμα η ΕΟ του ΚΚΕ και καταλήγει:.
«Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα να οργανώσουν την πάλη τους ενάντια στην πολιτική που υπηρετεί η κυβέρνηση της ΝΔ και συμπλέουν όλα τα αστικά κόμματα και συνηγορεί στο ότι οι αυτοκινητόδρομοι θα βρίσκονται στα χέρια των μεγαλοεργολάβων που θα τους εκμεταλλεύονται για δεκαετίες, στήνοντας όλο και περισσότερα διόδια με δυσβάσταχτα χαράτσια. Ενώ στο όνομα του κόστους οφέλους γίνονται εγκληματικές εκπτώσεις στην ασφάλεια και τις απαιτούμενες προδιαγραφές που κατά τα άλλα θα πρέπει οι αυτοκινητόδρομοι να έχουν. Ο λαός οργανωμένα είναι ανάγκη να διεκδικήσει το δικαίωμα τους για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους, καθώς υπάρχουν όλες οι επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες για την ικανοποίηση του αν απαλλαγεί από το κριτήριο της κερδοφορίας του κεφαλαίου».