«Με την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό της Αγίας Σοφίας καταρρέει το επιχείρημα ότι ποτέ δεν θα έρθουν πίσω τα αρχαία της Βενιζέλου», τόνισε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Νίκος Ταχιάος μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».
Ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως «οι εργασίες από την πλευρά της επαναφοράς τελειώνουν σήμερα» και πρόσθεσε: «Εκεί, στήθηκε μια πλατεία όπως ακριβώς βρέθηκε, με ακρίβεια χιλιοστών. Όπως είχε ζητηθεί από το Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ενώ ανορθώθηκε κι ένας κίονας. Εμείς αυτό που έπρεπε να κάνουμε, το κάναμε. Αμέσως μετά, θα προχωρήσουν οι εργασίες των αρχαιολόγων για την τελική μορφή του χώρου».
Αναφέρθηκε δε, στις νέες προσφυγές που αφορούν τον σταθμό της Βενιζέλου για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. «Οι άνθρωποι αυτοί δεν δίνουν δεκάρα για το μετρό, δεν δίνουν δεκάρα για τ' αρχαία. Είναι ένα παιχνίδι που σε καμία περίπτωση δεν αφορά ούτε την Αττικό Μετρό, ούτε καν τα ίδια τα αρχαία. Είναι ένα παιχνίδι με απολύτως πολιτικά χαρακτηριστικά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Η Αττικό Μετρό», υπογράμμισε, «είναι παγιδευμένη σ' ένα παιχνίδι, στο οποίο πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν άνθρωποι της Θεσσαλονίκης, που βασικός τους στόχος είναι να μην γίνει το Μετρό και ν' αποδείξουν ότι αυτοί είναι πιο πολιτισμένοι από τους υπολοίπους απολίτιστους».
Παράλληλα, ο κ. Ταχιάος στάθηκε στα δοκιμαστικά δρομολόγια που ξεκίνησαν στις σήραγγες κάτω από την πόλη, στο κομμάτι από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας μέχρι το Συντριβάνι: «Γίνονται οι δοκιμές, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει προσδιοριστεί και είναι μια διαδικασία που θα κρατήσει περίπου 18 μήνες».
Για το πότε θα ολοκληρωθεί το έργο και θα αποδοθεί ολοκληρωμένο στους πολίτες, είπε ότι ο στόχος μετατίθεται από την άνοιξη προς τα τέλη του 2023, λόγω των προσφυγών, ενώ ανακοίνωσε πως σταδιακά το επόμενο διάστημα θα απομακρύνονται από την πόλη όλες οι λαμαρίνες.
«Θα φύγουν οι λαμαρίνες από παντού. Εκτός από τη Βενιζέλου και από την οδό Σόλωνος, στο τμήμα μεταξύ Μαρτίου και το πάρκο Μηνά Πατρικίου, διότι εκεί υπάρχει ένα μεγάλο φρέαρ, από το οποίο επισκεπτόμαστε τις γραμμές και πρέπει να κατεβαίνουν τα υλικά στις γραμμές», τόνισε χαρακτηριστικά.
ΑΠΕ-ΜΠΕ