ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ν. Ταχιάος: Η Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο θα ζήσει μία συγκοινωνιακή «επανάσταση»

MakThes Team16 Ιουλίου 2024

Η κυβέρνηση αλλάζει άρδην τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης, βελτιώνοντας τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών, υποστήριξε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας χθες στη Βουλή σε ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, Στράτου Σιμόπουλου για τη θαλάσσια συγκοινωνία. «Η αναβάθμιση του παρεχόμενου συγκοινωνιακού έργου και η συνέπεια προς τους πολίτες στην εκτέλεσή του, αποτελούν τη θεμελιώδη μας προτεραιότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα ο υφυπουργός αναφέρθηκε στα εξής:

· Στο νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του ΟΑΣΘ, το οποίο όπως έχει προαναγγείλει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, θα κατατεθεί στη Βουλή το φθινόπωρο:

«Το νέο μοντέλο αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, έχει ως στόχο όχι μόνο την επίλυση των διαχρονικών προβλημάτων του Οργανισμού, αλλά και την πλήρη αναβάθμιση των συγκοινωνιών της πόλης. Το σχέδιο του Υπουργείου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, εκκρεμότητα που υφίσταται από το 2017 οπότε και έγινε η κρατικοποίησή του, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος, σωστός και λειτουργικός Οργανισμός με όρους των επόμενων δεκαετιών. Και αυτό γιατί παρά τη βελτίωση του τελευταίου διαστήματος στην απόδοση του Οργανισμού, εξακολουθεί να υπάρχει λειτουργική αδυναμία, κυρίως λόγω των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών του και της δυσκολίας εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας Οργανισμός εναρμονισμένος με το Ενωσιακό Δίκαιο και το πλαίσιο που επιτάσσει η βιώσιμη αστική κινητικότητα».

·Στην έναρξη λειτουργίας του Μετρό στο τέλος Νοεμβρίου, με άμεση σύνδεση με τα λεωφορεία:

«Ήδη έχουν ξεκινήσει εντατικές προσπάθειες προκειμένου να συντονιστούν όλοι οι δημόσιοι συγκοινωνιακοί φορείς της πόλης, ώστε να μπορέσουν να εναρμονιστούν στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται. Η ολοκλήρωση των εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη στον σταθμό της Νέας Ελβετίας, σε συνδυασμό με τον τερματικό σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, θα επιτρέψει να προχωρήσει η συνολική αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης».

· Στον ανασχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών της πόλης προκειμένου να λειτουργούν πλέον συμπληρωματικά με το μετρό:

«Το σχέδιο αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, τίθεται σε δημόσια διαβούλευση προκειμένου μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου να οριστικοποιηθεί ο νέος κυκλοφοριακός χάρτης. Ο μέχρι στιγμής σχεδιασμός, την υλοποίηση του οποίου έχει αναλάβει ο ΟΣΕΘ, εστιάζει στην απομάκρυνση πολλών γραμμών από το κέντρο της πόλης, που θα εξυπηρετείται από το Μετρό, στην εκ νέου χωροθέτηση της αφετηρίας κάποιων λεωφορείων, έτσι ώστε τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς να λειτουργούν συνδυαστικά. Παράλληλα, δημιουργούνται νέες κάθετες γραμμές που θα συνδέουν συνοικίες της πόλης με τους σταθμούς. Στόχος είναι να απελευθερωθεί το κέντρο της πόλεως, αλλά και οι υπόλοιπες περιοχές από τις οποίες διέρχεται το μετρό, από λεωφορεία, των οποίων άλλωστε η χρήση δεν θα είναι αναγκαία.

«Η Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο, παράλληλα με τη λειτουργία του Μετρό, θα ζήσει μια επανάσταση στον χώρο των δημοσίων συγκοινωνιών, κάτι που έχει αρχίσει να γίνεται ορατό, χάρη στα εκατόν δέκα καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης» τόνισε ο κ. Ταχιάος.

Τέλος, ο Υφυπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε ότι όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσουν με το ενιαίο εισιτήριο, όπως συμβαίνει και στην Αθήνα, αξιοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις. Όπως διευκρίνισε, το σύστημα των προδιαγραφών του εισιτηρίου του Μετρό έχει επικαιροποιηθεί και είναι πλήρως συμβατό με αυτό της σύγχρονης τεχνολογίας των λεωφορείων.

Για την ιστορία, η ερώτηση του κ. Σιμόπουλου είχε δύο σκέλη, κανένα από τα οποία δεν απαντήθηκε. Συγκεκριμένα ρωτούσε ο βουλευτής Θεσσαλονίκης αν η κυβέρνηση 1) Σκοπεύει να προχωρήσει και με ποια μορφή τον διαγωνισμό για τη δημιουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας στον Θερμαϊκό; 2) Τι ενέργειες σκοπεύει να κάνει ώστε η στοά του Αγίου Μηνά να αξιοποιηθεί προς όφελος της πόλης και του δημοσίου;


This page might use cookies if your analytics vendor requires them.