ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ναυάγιο στην Πύλο: «Αρνήθηκαν κατηγορηματικά κάθε βοήθεια, εάν επεμβαίναμε με το ζόρι θα είχαμε προκαλέσει νωρίτερα ναυτικό δυστύχημα» (βίντεο)

MakThes Team15 Ιουνίου 2023

Εβδομήντα εννέα άνθρωποι βρήκαν τραγικό θάνατο από το ναυάγιο στα ανοιχτά της Πύλου. Με το πρώτο φως της ημέρας έχουν ξεκινήσει και πάλι οι έρευνες για την ανεύρεση διασωθέντων με την βοήθεια του Λιμενικού και του Πολεμικού ναυτικού, αλλά και πολλών παραπλεόντων σκαφών. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα δύσκολη επιχείρηση και σύμφωνα με τους ειδικούς, μόνο από «θαύμα» μπορεί να βρεθεί κάποιος ζωντανός στο σημείο, καθώς είναι ένα σημείο ιδιαίτερα βαθύ.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, σε ειδικό χώρο στο λιμάνι της Καλαμάτας, διανυκτέρευσαν οι διασωθέντες του ναυαγίου ανοιχτά της Πύλου. Οι διασωθέντες είναι μέχρι στιγμής 104, ενώ 30 εξ αυτών βρίσκονται στο νοσοκομείο, καθώς κατά τη διάρκεια της νύχτας πολλοί εμφάνισαν υποθερμία ή άλλα παθολογικά προβλήματα.

Με το πρώτο φως της ημέρας έχουν ξεκινήσει και πάλι οι έρευνες για την ανεύρεση διασωθέντων με την βοήθεια του Λιμενικού και του Πολεμικού ναυτικού, αλλά και πολλών παραπλεόντων σκαφών. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα δύσκολη επιχείρηση και σύμφωνα με τους ειδικούς, μόνο από «θαύμα» μπορεί να βρεθεί κάποιος ζωντανός στο σημείο, καθώς είναι ένα σημείο ιδιαίτερα βαθύ.

Χθες αργά το βράδυ μετά τις 11, ένα σκάφος του Λιμενικού έφερε στα ψυγεία που περίμεναν στο λιμάνι, 40 από τις 79 σορούς. Πολλές σοροί βρίσκονται ακόμα σε φρεγάτες αλλά και σε άλλα πλοία που έχουν σπεύσει για βοήθεια.

79 είναι οι επιβεβαιωμένοι νεκροί, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο ότι μεταξύ τους βρίσκεται μία γυναίκα. Αυτό μεγαλώνει τους φόβους ότι ενδέχεται να υπήρχαν γυναίκες και παιδιά στα αμπάρια του συγκεκριμένου αλιευτικού, με τις πρώτες πληροφορίες να αναφέρουν αυτό, ενώ έχουν διασωθεί 104. Στο αλιευτικό μάλιστα, δεν βρέθηκαν σωσίβια.

«Θα προκαλούσαμε ναυτικό δυστύχημα εάν παρεμβαίναμε»

Ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Πλωτάρχης Νικόλαος Αλεξίου μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου.

«Η ενεργοποίηση που έγινε χθες ήταν από το ελληνικό Λιμενικό κατόπιν ειδοποίησης από τον ιταλικό θάλαμο επιχειρήσεων και επιστρατεύτηκε κι ένα εναέριο μέσο της Frontex το οποίο περιπολούσε στην περιοχή. Δικαιοδοσία στην συγκεκριμένη περιοχή έχει η Ελλάδα από άποψη έρευνας και διάσωσης, δεν παίζει ρόλο εάν είναι εκεί η Frontex. Ούτως η άλλως παρόλο που έχει γίνει 47 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου, είναι σε διεθνή ύδατα, αλλά δικαιοδοσίας της Ελλάδας σε επίπεδο έρευνας και διάσωσης», ανέφερε αρχικά.

Και συνέχισε σχετικά με την βοήθεια της Ελλάδας αλλά και της Frontex: «Το πλοίο αφού εντοπίστηκε και από τα ελικόπτερα του Λιμενικού αλλά και από το αεροπλάνο της Frontex, εν συνεχεία προσεγγίστηκε από παραπλέοντα πλοία που είχε επιστρατεύσει το ελληνικό Λιμενικό. Από το πρώτο φορτηγό πήραν τροφοεφόδια και στη συνέχεια αρνήθηκαν οποιαδήποτε συνδρομή. Από το 2ο φορτηγό αρνήθηκαν ακόμα και τα τροφοεφόδια. Εμείς ως Ελλάδα ενεργοποιήσαμε τις δικές μας δυνάμεις και ό,τι προβλέπεται από τα σχέδια για τα παραπλέοντα πλοία και ήμασταν στο σημείο. Επιχειρήσαμε και τηλεφωνικά να συνεννοηθούμε μαζί τους και να προσπαθήσουμε να τους βοηθήσουμε, αρνήθηκαν κατηγορηματικά και είπαν ότι θέλουν να παραμείνουν στο πλωτό και να πάνε Ιταλία και δεν θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα. Αυτό είπαν και στο πλωτό το δικό μας».

Γιατί δεν παρενέβη το ελληνικό Λιμενικό αφού είδε ότι πρόκειται για λαθραία διακίνηση μεταναστών;

«Είναι ένα αλιευτικό σκάφος 25-30 μέτρων, πάρα πολύ παλιό σκάφος με πολλούς ανθρώπους πάνω στο εξωτερικό κατάστρωμα. Το βράδυ όταν έφτασε το Λιμενικό και το είδαν μακροσκοπικά, όταν ο άλλος σου αρνείται κατηγορηματικά κάθε βοήθεια, δεν μπορείς με το ζόρι να του επιβάλλεις να εκτρέψει την πορεία του γιατί αυτό που θα καταφέρναμε να κάνουμε είναι να προκαλέσουμε ένα ναυτικό ατύχημα νωρίτερα από την ώρα που συνέβη», τόνισε ο κ. Αλεξίου.

«Ανάλογα με την περιοχή των θαλασσίων ζωνών και ανάλογα με το έγκλημα που τελείται, έχει διαφορετικές δυνατότητες πράξεως. Εν προκειμένω οποιαδήποτε ενέργεια κάναμε και να τους τραβήξουμε χωρίς τη θέλησή τους, με 100-200 άτομα στο εξωτερικό κατάστρωμα και με την μετατόπιση που έγινε και πιθανότατα προκάλεσε την βύθιση του πλοίου, αν παρεμβαίναμε για το είχαμε προκαλέσει νωρίτερα εμείς οι ίδιοι. Δεν μπορείς με το ζόρι να εκτρέψεις ένα πλοίο. Μιλάμε για ανθρώπους και όχι για φορτίο. Δεν μπορείς να κάνεις επεμβάσεις όταν αυτός που μιλάς αντιδρά. Εμείς μιλούσαμε με διαφορετικούς ανθρώπους και θα δούμε στην πορεία μέσω της προανακριτικής διαδικασίας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Είχαν καλέσει στον διεθνή αριθμό βοήθειας – Υπήρχαν ήδη 6 πτώματα πριν βυθιστεί

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Alarm phone έδωσε στη δημοσιότητα ένα χρονικό της επικοινωνίας με κάποιους από τους επιβαίνοντες που είχε το αλιευτικό. Η Alarm phone δεν μπορεί να επέμβει αλλά έχει τη δυνατότητα να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές.

Η πρώτη κλήση έγινε στις 13 Ιουνίου 2.17 ώρα κεντρικής Ευρώπης (3.17 ώρα Ελλάδας). Στην συνομιλία αναφέρθηκε πως όπως είναι η κατάσταση δεν πρόκειται να επιβιώσουν το βράδυ που έρχεται. Το πλοίο έπλεε ήδη 5 μέρες από την Λιβύη, δεν υπήρχαν τρόφιμα και νερό και πάνω στο πλοίο υπήρχαν ήδη 6 πτώματα.

Στις 16.53 η Alarm phone ενημερώνει με email και άλλων τρόπων, τις ελληνικές Αρχές, την Frontex αλλά και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ στην Ελλάδα. Οι συνομιλίες δεν ήταν εφικτές πολλές φορές, ενώ προσπαθούσαν να βρουν το σήμα του πλοίου.

Στις 17.20 αναφέρεται πως σύμφωνα με τους επιβαίνοντες το πλοίο δεν κινείται και ο καπετάνιος διέφυγε από το καράβι, με πλοίο και ότι πλέον χρειάζονται νερό και φαγητό.


Στην Αθήνα θα μεταφερθούν οι σοροί για να υποβληθούν σε νεκροτομή

Σήμερα θα αρχίσουν να μεταφέρονται οι σοροί που βγαίνουν από τη θάλασσα, στην Αθήνα και στην ιατροδικαστική υπηρεσία Αθηνών και Πειραιά.

Οι σοροί θα υποβάλλονται σε νεκροτομή από Έλληνες ιατροδικαστές ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, οι σοροί θα μεταφερθούν σε ειδικούς χώρους στο Σχιστό προκειμένου να συντηρηθούν οι σοροί, και λίγες λίγες θα πηγαίνουν για νεκροτομή.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.