Με όραμα την διατήρηση της κληρονομιάς του ονόματος Boutari και την περαιτέρω ανάπτυξή του, οι νέοι βασικοί επενδυτές, Ηλίας Γεωργιάδης, CEO του Ομίλου Sterner Stenhus και Θωμάς Γεωργιάδης CFO του Ομίλου και Πρόεδρος των Ελληνικών Οινοποιείων παρουσίασαν εχθές το βράδυ στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης τα σχέδια για την αναγέννηση της ιστορικής Οινοποιίας Μπουτάρη.
Ο Θωμάς Γεωργιάδης αναφέρθηκε στην πρόκληση της ανάπτυξης που καλείται να αντιμετωπίσει η νέα εταιρεία διατηρώντας παράλληλα τη σημαντική κληρονομιά της, ενώ κάλεσε τους συνεργάτες της να γίνουν συνοδοιπόροι στο νέο ταξίδι της. Από την πλευρά του o Ηλίας Γεωργιάδης, σημείωσε ότι η Μπουτάρης είναι ιστορική εταιρεία.
«Ξέρουμε να χτίζουμε εταιρείες με ευρωπαϊκές προδιαγραφές και έτσι θα προχωρήσουμε και με την Μπουτάρη ώστε να την φέρουμε ξανά στην κορυφή» στόχος είναι η δημιουργία ενός ομίλου με ισχυρό «θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ξανακάνουμε την εταιρεία ισχυρή σε Ελλάδα και εξωτερικό».
Το business plan των νέων επενδυτών της Sterner Stenhus, βασικού μετόχου της εισηγμένης Premia Properties, περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ για τα επόμενα δύο χρόνια, στο brand Boutari, στα εμπορικά σήματα, στις παραγωγικές εγκαταστάσεις, στον εκσυγχρονισμό συστημάτων και οργανωτικών δομών, καθώς και στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Εκτός από την βασική δραστηριότητα της οινοποιίας, ο στόχος είναι η παράλληλη ανάπτυξη ενός τουριστικού βραχίονα που θα περιλαμβάνει και τη λειτουργία boutique hotels σε ορισμένα από τα οινοποιεία της Μπουτάρης.
Ήδη προχωρά η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του οινοποιείου αλλά και των πολυτελών χώρων διανομής στα Σκαλάνι του Ηρακλείου ενώ ακολουθούν τα επισκέψιμα οινοποιεία σε Σαντορίνη και Νάουσα.
Σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Σπέντζας για τους αμπελώνες εξετάζεται η αγορά νέων καθώς και η εφαρμογή πρακτικών συμβολαιακής καλλιέργειας ενώ δρομολογείται και η εκμετάλλευση του κελαριού της Boutari όπου υπάρχουν πολύ ποιοτικά και παλιά κρασιά που θα βγουν στην αγορά.
Την ίδια ώρα, ανοικτό παραμένει το ενδιαφέρον των νέων ιδιοκτητών και για περαιτέρω επέκταση στον κλάδο του κρασιού με την απόκτηση και άλλων οινοποιείων ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και για τα αποστάγματα. Σημειώνεται ότι μετά την εξαγορά της οινοποιίας αποκτήθηκε από την Sterner Stenhus και η μάρκα παραγωγής εμφιαλωμένου νερού ΙΟΛΗ καθώς και των παραγωγικών της εγκαταστάσεων από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία.
Βασικός πυλώνας ανάπτυξης για την Μπουτάρης αποτελούν οι εξαγωγές. Σημειώνεται ότι το 25% του κύκλου εργασιών προέρχεται από διεθνείς πωλήσεις. Σύμφωνα με τον κ. Σπέντζα, ισχυρές αγορές για την Μπουτάρης αποτελούν η Αμερική, ο Καναδάς και η Γερμανία. Στόχος είναι το προσεχές διάστημα η εταιρεία να ενισχύσει την παρουσία της σε Αυστραλία και Καναδά.
Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις, το 2022 η Μπουτάρης έκλεισε με τζίρο 10 εκατ. ευρώ και στο πρώτοι τρίμηνο του έτους κινείται με ανάπτυξη 80% στις πωλήσεις σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Εκτιμάται ότι το 2023 θα κλείσει σε όρους αξίας στο +40% σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά (στα 14 εκατ. ευρώ).
«Εάν μπορούμε να κινούμαστε με ετήσια ανάπτυξη 30% κατά τα επόμενα χρόνια και το 25% του τζίρου μας να προέρχεται από τις εξαγωγές, θα είμαστε ευχαριστημένοι» ανέφερε ο κ. Σπέντζας. Σημείωσε επίσης ότι ο κύκλος εργασιών προέρχεται κατά 70% από τα σούπερ μάρκετ και κατά 30% από την αγορά του HORECA όπου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση προκειμένου να υπάρξει περαιτέρω διείσδυση.
Η εταιρεία Μπουτάρη Οινοποιεία ΑΕ αποτελεί μια αμιγώς ελληνική οινοποιητική επιχείρηση, η οποία ξεκίνησε να γράφει τη δική της ιστορία του κρασιού από το 1879. Το 2022, η εταιρεία εξαγοράστηκε από το επενδυτικό σχήμα Sterner Stenhus Greece. Διαθέτοντας οινοποιεία στην Ελλάδα σε σημαντικές οινοπαραγωγικές περιοχές της χώρας (Νάουσα Γουμένισσα, Μαντίνεια, Σαντορίνη και Κρήτη), αναπτύσσει μία ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων με περισσότερες από 35 ετικέτες κρασιών. Διαθέτει αμπελώνες άνω των 630 στρεμμάτων, παράγει 7.000.000 φιάλες κρασί, διατηρεί συνεργασίες με ανεξάρτητους αμπελουργούς ενώ η εξαγωγική της δράση απλώνεται σε περισσότερες από 40 χώρες συμβάλλοντας στην εδραίωση του ελληνικού κρασιού και στο εξωτερικό.