ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Καλαμαριά: Νηπιαγωγοί στα… θρανία για να γίνουν καλύτεροι δάσκαλοι

Φανή Σοβιτσλή05 Νοεμβρίου 2021

Διαχείριση του στρες, τρόπους χαλάρωσης μετά από δύσκολες μέρες μέσα στην τάξη, αλλά και νέες μεθόδους διδασκαλίας θα έχουν τη δυνατότητα, μεταξύ άλλων, να διδαχθούν νηπιαγωγοί και παιδαγωγοί που παρέχουν υπηρεσίες σε 360 παιδιά που φιλοξενούνται σε παιδικούς σταθμούς του δήμου Καλαμαριάς.

Η εκπαίδευση των παιδαγωγών, που έχει στόχο να μάθουν τρόπους για μια ποιοτικότερη εκπαίδευση των παιδιών, θα γίνει μέσω τριετούς προγράμματος ύψους 2,2 εκατ. ευρώ, για την προώθηση μεταρρυθμίσεων στον τομέα της εκπαίδευσης, που εξασφάλισε το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος σε συνεργασία με το δήμο Καλαμαριάς.

Βασική επιδίωξή του έργου “Prow” είναι να αναπτύξει στρατηγικές που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα με σκοπό την ενίσχυση/βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας, του επαγγέλματος και της σταδιοδρομίας παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας.

Το πρόγραμμα αυτό, όπως τόνισε στο makthes.gr η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Εύα Ντόντη, θα εφαρμοστεί σε 7 παιδικούς σταθμούς του δήμου, με τη συμμετοχή του συνόλου των παιδαγωγών που απασχολούνται σε αυτούς καθώς και των 360 παιδιών προσχολικής ηλικίας που θα ωφεληθούν από το σύστημα θετικής ενίσχυσης της συμπεριφοράς στον παιδικό σταθμό.

«Το πρόγραμμα με θέμα “Προωθώντας την ευημερία των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης θετικής συμπεριφοράς στην αγωγή πρώιμης παιδικής ηλικίας (ProW) θα υλοποιηθεί με εταίρους τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και το Πανεπιστήμιο Κρήτης από την Ελλάδα, καθώς και από άλλες τρεις χώρες, τη Ρουμανία, Κύπρο και Πορτογαλία» τόνισε η κ. Ντόντη.

Η ίδια εξήγησε ότι πρόκειται για ένα εκ των μόλις έντεκα προγραμμάτων που έχουν επιλεγεί από τη δράση Key Action 3 European Policy Experimentation του Erasmus.

Έρευνα σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία τεσσάρων χωρών

Στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού έργου ProW θα πραγματοποιηθεί εφαρμοσμένη πειραματική έρευνα στους παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία σε τέσσερις χώρες, Ελλάδα, Κύπρος, Ρουμανία, Πορτογαλία. Θα μελετηθεί η επίδραση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος που βασίζεται σε δύο καλά τεκμηριωμένα ερευνητικά πεδία, αυτό της Θετικής Εκπαίδευσης (Positive Education) και της Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (Positive Behavior Support). Η βασική υπόθεση του ProW είναι ότι η ενίσχυση της ευημερίας των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας και η ανάπτυξη της ικανότητας τους να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν προγράμματα προώθησης θετικής συμπεριφοράς, θα έχει άμεση επίδραση στην επαγγελματική ικανοποίηση και αυτό-αποτελεσματικότητα, ενώ θα μειώσει και τα επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης τους.

Το έργο είναι σε πλήρη ευθυγράμμιση με όσα αναδείχθηκαν στα πλαίσια των ομάδων εργασίας ΕΤ2020 της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ET 2020 Working Group on Schools & on Early Childhood Education & Care) οι οποίες έθεσαν ως βασικό στόχο μια ελκυστική και βιώσιμη σταδιοδρομία των παιδαγωγών, μέσω της προσφοράς συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης, της ενίσχυσης των ικανοτήτων τους και της βελτίωσης της ευημερίας τους.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.