ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ο φαρμακοποιός που... Είναι Χάπι, έχει χιούμορ και τα εξηγεί ωραία για τα φάρμακα (βίντεο, φωτ.)

Λίνα Πέτκου30 Νοεμβρίου 2022

Είναι φαρμακοποιός, είναι Youtuber και είναι… Χάπι! Ο Θεμιστοκλής Τσίτσος δίνει χρήσιμες πληροφορίες και οδηγίες για τη σωστή χρήση φαρμάκων και παράλληλα λύνει τις όποιες απορίες έχουμε, μέσα από τα ευρηματικά και χιουμοριστικά του βίντεο! 

Ο ιδρυτής της πρωτοβουλίας #ΕίμαιΧάπι και του themistoklistsitsos.gr, προσπαθεί να ξεφύγει από τη σκληρή καθημερινότητα που όλοι βιώνουμε, έχοντας βρει τη δική του διέξοδό του στα βίντεο που δημιουργεί, διαδίδοντας παράλληλα το χαμόγελο και την αισιοδοξία.


#ΕίμαιΧάπι, ΕΣΥ;

«Η καθημερινότητα ενός ανθρώπου σήμερα μες τις άκρες είναι: Ξυπνάς, πας δουλειά, γυρνάς, τρως, λίγη δουλειά ακόμη, κοιμάσαι, repeat. Άντε να πας και καμιά βόλτα. Μέσα σε όλο αυτό, Είσαι Χάπι; Είσαι χαρούμενος; Ή περιμένεις το Σαββατοκύριακο; Γιατί “το Χάπι σου” κάθε μέρα το δημιουργείς. Πιστεύω ότι όλοι μας μπορούμε να βρούμε έναν λόγο, ένα νόημα για να είμαστε Χάπι κάθε μέρα. Για να το εξηγήσω καλύτερα: Εγώ είμαι φαρμακοποιός. Ωραία; Αλλά δεν πουλάω φάρμακα ούτε γυρίζω βίντεο, προσφέρω ανακούφιση σε κάποιον που πονάει. Έτσι το έχω ονοματίσει για να με εμπνέει και να το κάνω με περισσότερη χαρά. Οπότε είμαι σίγουρος ότι κι εσύ, όποιος κι αν είσαι ό, τι κι αν κάνεις, μπορείς να κάνεις αυτό που κάνεις με περισσότερη χαρά και να είσαι Χάπι. Άρα, το #ΕίμαιΧάπι, ΕΣΥ; δεν είναι δήλωση, είναι μια πρωτοβουλία παρακίνησης, για να το κάνουμε όλοι μας», εξηγεί ο Θεμιστοκλής.

Τα βίντεο που δημιουργεί ο Θεμιστοκλής έχουν διάρκεια μερικών λεπτών και είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα. Μέσα από αυτά, με όχημα το χιούμορ και κυρίως την αγάπη προς τον συνάνθρωπο, μάς προσφέρει όλη του τη γνώση και μας αποκαλύπτει όλα αυτά που θα ήθελε κανείς να ρωτήσει το φαρμακοποιό του.

Γιατί όμως ένας φαρμακοποιός αποφάσισε να δημιουργεί βίντεο στα social media και να αποκτήσει κανάλι στο Youtube; Και πώς ξεκίνησε η ιδέα;

Όπως λέει, στο makthes.gr, δεν του αρέσει να κάθεται. «Η καρέκλα είναι ένα αντικείμενο το οποίο δεν το συμπαθώ πολύ. Μου θυμίζει στασιμότητα. Γιατί λοιπόν να μην μάθω κάτι που δεν ξέρω - πώς να κάνεις ένα βίντεο ας πούμε - και γιατί να μην μάθω εγώ σε κάποιον κάτι που δεν ξέρει; περισσότερα για τα φάρμακα και την υγεία; 2 σε1 δηλαδή. Κι έτσι ξεκίνησα. Στην εποχή υπερπληροφόρησης, μπορείς να μάθεις τα πάντα με ένα κλικ.

Όταν μιλάμε όμως για την υγεία μας, όμως, το πράγμα δεν είναι τόσο απλό. Η υπερπληροφόρηση φέρνει αναπόφευκτα παραπληροφόρηση. Αν googlάρεις αυτό που σε απασχολεί, μην είσαι τόσο σίγουρος ότι θα μάθεις την αλήθεια. Ο στόχος, λοιπόν, μέσα από όλο αυτό το εγχείρημα είναι να μάθουμε όλοι μας να κάνουμε καλύτερες επιλογές για την υγεία μας».

Βλέποντας κανείς τα βίντεο του αυτού του χαμογελαστού τύπου, θα αντιληφθεί από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα το χιούμορ με το οποίο είναι «ντυμένα», τις έξυπνες ατάκες του και την απλή εκλαϊκευμένη γλώσσα που χρησιμοποιεί. «Πώς μπορώ να εξηγήσω σε ένα βρέφος τι είναι το ποτήρι και πώς θα πιει νερό; Με αυτή την ερώτηση ξεκινώ να προσεγγίζω κάθε μου βίντεο. Ό, τι λέω μου βγαίνει αβίαστα. Οτιδήποτε άλλο θα ήταν ασυνέπεια προς τον εαυτό μου. Και είμαι ευγνώμων για αυτό που συμβαίνει».

Το πρώτο του βίντεο στο Youtube με θέμα «Οι πιο συχνές ερωτήσεις για τον κορονοϊό» ανέβηκε πριν από 34 μήνες, κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της πρώτης καραντίνας. Έκτοτε κάθε Πέμπτη δημοσιεύει νέο βίντεο στο κανάλι του. Κάποια βίντεο γυρίζονται στο φαρμακείο και κάποια στο σπίτι του, κάτι που προτιμά πια περισσότερο, όπως αποκαλύπτει. «Μου αρέσει το απλό, το πιο άμεσο. Και φαίνεται να αρέσει και στον κόσμο. Πλέον λοιπόν τείνω να προτιμώ περισσότερο το σπίτι. Τα λέω από τον καναπέ μου, σαν να πίνουμε μαζί καφέ»!


Τι απαιτήσεις έχει το πρότζεκτ «σκέφτομαι την ιδέα, μελετώ, ερευνώ, γράφω, επεξεργάζομαι, ανεβάζω» ένα βίντεο; Όπως λέει ο Θεμιστοκλής, δεν είναι απλό. «Ένα βίντεο για να δημιουργηθεί περνά από διάφορα στάδια: να βρεθεί το θέμα, να γίνει η απαιτούμενη έρευνα, ύστερα να μετατραπεί το γραπτό κείμενο σε προφορικό και να ενσωματωθούν στοιχεία όπως δημιουργική γραφή, παραδείγματα, χιούμορ μέχρι τελικά να γίνει η παραγωγή, το μοντάζ και η δημοσίευση σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όλο αυτό θα έλεγα ότι πλέον μπορεί να φτάσει τις 12-20 ώρες και εξαρτάται πολύ από τη θεματολογία».

Αυτή προκύπτει από μια τεράστια λίστα με σημειώσεις και θέματα που διαθέτει και η οποία συνεχώς μεγαλώνει. Για να βγει ένα θέμα από τη λίστα και να αρχίσει να γίνεται βίντεο, χρειάζεται να είναι σχετικό με την εποχή, να ενδιαφέρει πολλούς και να ενδιαφέρει φυσικά και τον ίδιο τον δημιουργό.

Ο πάγκος του φαρμακείο του δίνει καθημερινά ερεθίσματα για πιθανά βίντεο, μιας και οι απορίες του κόσμου είναι πολλές. «Τι βιταμίνες να επιλέξω για το άγχος; Ποια κρέμα είναι η καλύτερη για ένα δέρμα μικτό; Πειράζει να σπάω το χάπι στη μέση»; Επίσης, τα σχόλια που λαμβάνει στα βίντεό του είναι ένας γρήγορος τρόπος για να μάθει τι ενδιαφέρει τον πολύ κόσμο. «Σε όλα αυτά προστίθεται η προσωπική έρευνα σε τάσεις και εξελίξεις στον χώρο της επιστήμης και της υγείας που πρόκειται να αγγίξουν και εμάς εδώ στην Ελλάδα στο μέλλον», τονίζει.

«Όνειρό μου είναι να εκπαιδευτούν τα παιδιά στα σχολεία για την πραγματική θέση του φαρμάκου στην κοινωνία»

Οι περισσότεροι από εμάς καταναλώνουμε φάρμακα που πολλές φορές δεν γνωρίζουμε επαρκώς τη σωστή χρήση τους. Γι’ αυτό και ο Θεμιστοκλής προσπαθεί να μας εκπαιδεύσει σε αυτό αποτελεσματικά.

«Ο κόσμος θέλει να μάθει. Ρωτάει συνεχώς και ζητά γνώση. Από την άλλη, πολλοί φοβούνται να πάρουν φάρμακα, γιατί γενικά φοβόμαστε κάτι όταν δεν το καταλαβαίνουμε, ή ζητούν φυτικά σκευάσματα, γιατί τα φάρμακα είναι χημικά· βέβαια και ο αέρας που αναπνέουμε είναι χημεία. Κάτι αξιοπρόσεκτο είναι και το ότι ο κόσμος φοβάται να πει ότι παίρνει φάρμακα. Μέσα από τις δράσεις μου προσκαλώ τον κόσμο να δείξει τα φάρμακά του #ΝαΤαΧαπιαΜου. Το φάρμακο δεν είναι ταμπού. Καλώς ή κακώς όλοι κάτι έχουμε. Το θέμα είναι να μάθουμε να ζούμε με αυτό και να εξερευνούμε τρόπους να το διαχειριζόμαστε καλύτερα. 

Ένα όνειρό μου είναι να εκπαιδευτούν τα παιδιά στα σχολεία για την πραγματική θέση του φαρμάκου στην κοινωνία. Μέχρι τότε, θα συνεχίσω να κάνω βίντεο και να προσπαθώ για αυτό. Ελπίζω και εύχομαι να ακολουθήσουν κι άλλοι».


Ο κοινωνικός ρόλος του φαρμακοποιού και τα φάρμακα που δεν δωρίζουμε

Στην Ελλάδα οι περισσότεροι έχουν τον προσωπικό φαρμακοποιό τους, που είναι ένας άνθρωπος που θα στηρίξει, θα συμβουλέψει, θα ενθαρρύνει, θα παρηγορήσει και κυρίως θα ακούσει. Αυτή η αλληλεπίδραση είναι ένας σημαντικός κοινωνικός ρόλος που το κράτος οφείλει να αξιοποιήσει περισσότερο, σύμφωνα με τον Θεμιστοκλή. 

Παράλληλα, μας προτρέπει να δωρίσουμε τα φάρμακα από το οικιακό μας φαρμακείο που δεν χρησιμοποιούμε στον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό GIVMED, που εξασφαλίζει την πρόσβαση σε φάρμακα σε άτομα που το έχουν ανάγκη. «Μα δεν είναι κρίμα; Αντί να κάθονται σπίτι και να λήγουν τα φάρμακα, δώρισέ τα. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν πρόσβαση στη φαρμακευτική αγωγή τους Μπορείς και εσύ: givmed.org».

Η υγεία δεν γίνεται να είναι σε έλλειψη

Δε θα μπορούσαμε να μην ρωτήσουμε τον Θεμιστοκλή και για το φαινόμενο της έλλειψης φαρμάκων στην ελληνική αγορά. Όπως σημειώνει: «Τα φάρμακα που λείπουν είναι πολλά και βασικά. Όποια κι αν είναι τελικά η πραγματική αιτία του προβλήματος, η ουσία είναι ότι κάποιος δεν μπορεί να βρει το φάρμακό του. Πώς μπορείς να πεις σε κάποιον ότι δεν μπορείς να βρεις το φάρμακό του; Τι θα έκανες; Αλλεπάλληλες εξαντλητικές επικοινωνίες με προμηθευτές που συχνά καταλήγουν σε εντάσεις. Επικοινωνίες με τον γιατρό μήπως βρεθεί κάποια εναλλακτική λύση φαρμάκου με παρόμοια δράση ή κάποιο γενόσημο. Κάποιες φορές η λύση βρίσκεται· όχι πάντα. Πρέπει να τελειώσει όλο αυτό. Η υγεία δεν γίνεται να είναι σε έλλειψη».








This page might use cookies if your analytics vendor requires them.