Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, ενώ το θέμα με την επανακαταβολή των επιδομάτων θέσης ευθύνης και ανθυγιεινών είχε ήδη λυθεί από χθες με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας, γι’ αυτό της υπογραφής νέας Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΣΣΕ) δεν κατέστη δυνατόν να υπάρξει συμφωνία στη σημερινή συνάντηση στο υπουργείο η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγο.
Καπνός βγήκε από τη συνάντηση η οποία έγινε σήμερα το πρωί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το θέμα των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, αλλά το χρώμα του, εάν θα είναι λευκός ή μαύρος, θα ξεκαθαρίσει αύριο, στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου το οποίο θα κληθεί να αξιολογήσει όσα ειπώθηκαν σήμερα. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, ενώ το θέμα με την επανακαταβολή των επιδομάτων θέσης ευθύνης και ανθυγιεινών είχε ήδη λυθεί από χθες με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας, γι’ αυτό της υπογραφής νέας Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΣΣΕ) δεν κατέστη δυνατόν να υπάρξει συμφωνία στη σημερινή συνάντηση στο υπουργείο η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγο. Σε αυτήν συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ Γιάννης Δήμκας και οι επικεφαλής των παρατάξεων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο κ. Ξιφαράς ανέφερε ότι το σχέδιο ΕΣΣΕ το οποίο είχε συμφωνηθεί μεταξύ διοίκησης και σωματείου στον ΟΑΣΘ, τον περασμένο Δεκέμβριο, με διάρκεια για τη διετία 2021-2022 δεν μπορεί να προχωρήσει καθώς δεν μπορούν να καταβληθούν οι μη μισθολογικές δαπάνες που προβλέπονται στην ΕΣΣΕ για το έτος 2021.
Η πλευρά του σωματείου πρότεινε να υπογραφεί ΕΣΣΕ για τα έτη 2022 και 2023, με όσα προέβλεπε αυτή η οποία συμφωνήθηκε με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ αλλά δεν υπογράφηκε, καθώς δεν είχε εγκριθεί από τα συναρμόδια υπουργεία. Το σωματείο ζήτησε επίσης σε αυτήν τη σύμβαση να αυξηθούν κάποιες από τις μη μισθολογικές αμοιβές καθώς, στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι θα έχουν χάσει όσα προβλεπόταν να εισπράξουν για το 2021. Παράλληλα, δεδομένου ότι με τα σημερινά ισχύοντα, το καθεστώς λειτουργίας του ΟΑΣΘ υπό εκκαθάριση λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2022, θα κατατεθεί τροπολογία με την οποία θα επεκτείνεται αυτό το καθεστώς για τουλάχιστον έναν χρόνο ακόμη.
Τα νέα αυτά δεδομένα πρόκειται να αξιολογηθούν στην αυριανή συνεδρίαση του δ.σ. του σωματείου όπου θα αποφασιστεί εάν θα συνεχιστούν ή όχι οι προγραμματισμένες στάσεις εργασίας, αρχής γενομένης από μεθαύριο Παρασκευή 10:00 με 14:00.
Ο κ. Ξιφαράς ζήτησε από το σωματείο να δοθεί πίστωση χρόνου λίγων ημερών καθώς το υπουργείο επιδιώκει να κλείσει έως το τέλος του μήνες όλες τις ΕΣΣΕ στους Οργανισμούς της αρμοδιότητάς του.
Ερωτηθείς από το makthes.gr για το εάν θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις στον ΟΑΣΘ ο πρόεδρος του σωματείου Γιάννης Δήμκας παρέπεμψε στην αυριανή συνεδρίαση του δ.σ.
Πριν από τη συνάντηση υπήρχε θετική διάθεση και από τις δύο πλευρές μετά την κατάθεση τροπολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με την οποία ρυθμίζεται το θέμα με τα δύο επιδόματα, θέσης ευθύνης και ανθυγιεινής εργασίας που κόπηκαν τον περασμένο Μάρτιο. Υπενθυμίζεται ότι στην τροπολογία αναφέρεται ότι τα ποσά τα οποία καταβλήθηκαν στους εργαζόμενους και αφορούν αυτά τα δύο επιδόματα, από 21/7/2017 οπότε έγινε η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ «δεν αναζητούνται». Επιπλέον, διασφαλίζει τη συνέχιση της καταβολής τους έως την έκδοση των απαραίτητων Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων οι οποίες εκκρεμούν.
Ωστόσο αυτή, ήταν η μία από τις δύο βασικές διεκδικήσεις των εργαζομένων και χωρίς λύση στο θέμα της ΕΣΣΕ οι κινητοποιήσεις θα ήταν αδύνατον να ματαιωθούν.