Χωρίς αστική συγκοινωνία από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα θα μείνει ξανά αύριο Παρασκευή η Θεσσαλονίκη. Παράλληλα την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν δύο 24ωρες απεργίες, Δευτέρα 18/07 και Παρασκευή 24/07 και μία στάση εργασίας την Τετάρτη 20 Ιουλίου από τις 10 π.μ. έως τις 4 μ.μ.
Την απόφαση αυτή έλαβε πριν από λίγο το διοικητικό συμβούλιο του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ το οποίο συνεδρίασε προκειμένου να αξιολογήσει τα αποτελέσματα της χθεσινής συνάντησης των εκπροσώπων του με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο makthes.gr ο πρόεδρος του σωματείου Γιάννης Δήμκας “δυστυχώς ένα από τα βασικά μας αιτήματα που είναι η υπογραφή Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας παραμένει στον αέρα και μετά τη χθεσινή συνάντηση. Μας ζητήθηκε να κάνουμε άλλες δέκα μέρες υπομονή προκειμένου δήθεν να βρεθεί λύση, όταν τους έχουμε δώσει πίστωση χρόνου πολλών πολλών μηνών χωρίς να ικανοποιήσουν τα αιτήματά μας, αν και αναγνωρίζουν ότι είναι δίκαια». Σε αυτό το πνεύμα το δ.σ. αποφάσισε να γίνει κανονικά η προγραμματισμένη για αύριο στάση εργασίας και οι υπόλοιπες κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα. Το τι θα γίνει από εκεί και μετά θα αποφασιστεί από τη γενική συνέλευση των εργαζομένων, η οποία θα γινει την Παρασκευή 22 Ιουλίου.
Όπως εξήγησε στο makthes.gr ο κ. Δήμκας το πρόβλημα με την ΕΣΣΕ είναι ότι ενώ είχε συμφωνηθεί το περιεχόμενό της με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και αφορούσε το διάστημα 2021-2022, το υπουργείο, το οποίο καθυστέρησε να την εγκρίνει, ισχυρίζεται τώρα ότι όσα προβλέπονταν για το 2021 ουσιαστικά έχουν χαθεί και δεν μπορούν να πληρωθούν. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται περίπου πέντε με έξι ημέρες επιπλέον εργασία τις οποίες δούλεψαν όσοι εργάζονται σε κύκλωμα εργασίας (οδηγοί και τεχνικοί), οι οποίες δεν μπορούν να αποζημιωθούν, περιλαμβάνονται χρήματα για βρεφονηπιακούς σταθμούς τα οποία πλήρωσαν οι εργαζόμενοι και θα έπρεπε να τους καταβληθούν κ.ο.κ.
Υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων, όπως έχουν προγραμματιστεί τις τελευταίες εβδομάδες τάχθηκε και ο εκπρόσωπος της ΔΑΣ. Όπως εξήγησε στο makthes.gr ο Νικήτας Τσαρίδης «η κυβέρνηση εδώ και μήνες μας κοροϊδεύει. Επιπλέον, πέρα από τα δίκαια αιτήματά μας, υπάρχουν και πολλά άλλα, όπως η έλλειψη οδηγών, η έλλειψη λεωφορείων κ.λπ., εξ αιτίας των οποίων ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό».
Υπενθυμίζεται ότι στη χθεσινή συνάντηση που έγινε στην Αθήνα ο κ. Ξιφαράς είπε ότι το σχέδιο ΕΣΣΕ το οποίο είχε συμφωνηθεί μεταξύ διοίκησης και σωματείου στον ΟΑΣΘ, τον περασμένο Δεκέμβριο, με διάρκεια για τη διετία 2021-2022 δεν μπορεί να προχωρήσει καθώς δεν μπορούν να καταβληθούν οι μη μισθολογικές δαπάνες που προβλέπονται στο σχέδιο ΕΣΣΕ για το έτος 2021. Η πλευρά του σωματείου πρότεινε να υπογραφεί ΕΣΣΕ για τα έτη 2022 και 2023, με όσα προέβλεπε αυτή η οποία συμφωνήθηκε με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ αλλά δεν υπογράφηκε, καθώς δεν είχε εγκριθεί από τα συναρμόδια υπουργεία. Το σωματείο ζήτησε επίσης να βρεθεί τρόπος ώστε να πάρουν οι εργαζόμενοι αυτά τα οποία έχασαν για το έτος 2021 είτε μέσω δωροεπιταγών είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Στο τέλος της συνάντησης ο κ. Ξιφαράς ζήτησε από το σωματείο να δοθεί πίστωση χρόνου λίγων ημερών καθώς το υπουργείο επιδιώκει να κλείσει έως το τέλος του μήνες όλες τις ΕΣΣΕ στους Οργανισμούς της αρμοδιότητάς του, κάτι που τελικά το δ.σ. του σωματείου απέρριψε στη σημερινή του συνεδρίαση.
Σημειώνεται ότι το δεύτερο από τα βασικά αιτήματα των εργαζομένων που αφορούσε την επανακαταβολή των επιδομάτων θέσης ευθύνης και επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας επιλύθηκε με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας της οποίας επίκειται η ψήφιση. Σε αυτήν προβλέπεται ότι τα ποσά τα οποία καταβλήθηκαν στους εργαζόμενους και αφορούν αυτά τα δύο επιδόματα, από 21/7/2017 οπότε έγινε η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ «δεν αναζητούνται». Επιπλέον, διασφαλίζεται η συνέχιση της καταβολής τους έως την έκδοση των απαραίτητων Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων οι οποίες εκκρεμούν.