Νέα εποχή για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ανοίγει και επίσημα σήμερα, με τα εγκαίνια του Σταθμού Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων του ΟΑΣΘ και, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα να υπόσχεται ότι δεν “σταματάμε εδώ, προχωράμε σε ουσιαστικά έργα για την ενίσχυση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης”.
Σήμερα, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ και τοπικοί παράγοντες εγκαινίαζαν τον Σταθμό Φόρτισης και, λίγες δεκάδες μέτρα παραπέρα, στο Αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, εργαζόμενοι του Οργανισμού που πραγματοποιούν 24ωρη απεργία, διαδήλωναν επειδή “σκοντάφτει” στο Υπουργείο Οικονομικών η συμφωνία για αυξήσεις στις μη μισθολογικές παροχές.
Η σύντομη τελετή έκλεισε με την ομιλία του Υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, ο οποίος επισήμανε ότι η κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ, στη Θεσσαλονίκη, είναι ήδη μία πραγματικότητα που τη βιώνουν οι πολίτες από τα μέσα Μαΐου, ενώ εντός χρονοδιαγράμματος ολοκληρώθηκε και το έργο του σύγχρονου σταθμού φόρτισης, που δημιουργήθηκε σε έκταση 16 στρεμμάτων, στην Σταυρούπολη, πίσω από το Αμαξοστάσιο του Οργανισμού.
Μάλιστα, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι το έργο του Σταθμού, που είχε συνολικό κόστος 10 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτήθηκε εξ’ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, κάτι που αποδεικνύει ότι οι πόροι του Τ.Α.Α. δεν κατευθύνονται στους λίγους και τους μεγάλους, όπως ορισμένοι ισχυρίζονται, αλλά σε υποδομές με κοινωνική ανταποδοτικότητα.
“Ο νέος σταθμός αποτελεί μία νευραλγική υποδομή για την παροχή συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ, ο οποίος εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο στόλο αλλά και με νέος προσωπικό”, δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας και αναφέρθηκε στην προσθήκη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων στο στόλο του Οργανισμού, στην πρόσληψη 110 νέων οδηγών ενώ εξελίσσεται η διαδικασία αξιολόγησης επιπλέον 40 οδηγών προκειμένου να κυκλοφορούν καθημερινά, τους δρόμους της πόλης, 330 λεωφορεία, ήτοι 35% περισσότερα απ’ ότι πέρυσι.
Επίσης, όπως είπε ο υπουργός, υπογράφηκε εχθές η καταβολή της 7ης μηνιαίας δόσης του ΟΑΣΘ, ύψους 4,3 εκατ. ευρώ, επί συνολικού ετήσιου ποσού 52 εκατ. ευρώ. Η επιδότηση αυτή αφορά την κάλυψη λειτουργικών δαπανών.
Σε ότι αφορά το στόλο του ΟΑΣΘ, προχωράει ο διαγωνισμός για τη μίσθωση 160 μεταχειρισμένων λεωφορείων ντίζελ, για 3+1 έτη. Τα λεωφορεία αυτά μεσοπρόθεσμα, θα αντικατασταθούν με ηλεκτρικά λεωφορεία, από το νέο διαγωνισμό για την προμήθεια 700 λεωφορείων, για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη που θα διεξαχθεί το επόμενο διάστημα.
Ικανοποίηση αιτημάτων των εργαζομένων
Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στα αιτήματα των εργαζομένων , που σήμερα απεργούν, για να πει ότι σε συνεννόηση με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δρομολογείται, η έγκριση των μη μισθολογικών παροχών της ΣΣΕ για το 2024, συνολικής δαπάνης 3,2 εκατ. ευρώ, έναντι 2,1 εκατ. ευρώ του 2023, δηλαδή αυξημένη κατά 50%. Η αύξηση αυτή, είπε ο κ. Σταϊκούρας, είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει σε οποιοδήποτε φορέα για το 2024.
Εδώ και για τον Προαστιακό
Ο Υπουργός, υποσχέθηκε στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Νεαπολεως και Σταυρουπόλεως κ.κ. Βαρνάβα, ότι θα έρθει στη Θεσσαλονίκη, όταν αυτός τον καλέσει και πριν την 88η ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου, για “να δούμε επί του πεδίου”, το θέμα του Δυτικού Προαστιακού αλλά και την κατάσταση και τα προβλήματα που δημιουργούνται από τα πάμπολλά εγκαταλελειμμένα βαγόνια του ΟΣΕ, στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Στούς σύντομους χαιρετισμούς που δόθηκαν κατά την τελετή, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης, μίλησε για την είσοδο του Οργανισμού στην εποχή της ηλεκτροκίνησης με τη δρομολόγηση των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων , κάτι που δημιουργεί αισιοδοξία στην πόλη.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, αναφέρθηκε στη σημασία της δρομολόγησης νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, ενταγμένων στη στρατηγική για την πράσινη ανάπτυξη και περιβαλλοντική ουδετερότητα. “Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε πράσινες υποδομές για μια πιο καθαρή πόλη”, συμπλήρωσε ο κ. Οικονόμου.
Παρόντες στην τελετή ήταν ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ο Υφυπ. Εσωτερικών (ΥΜΑΘ) Κώστας Γκιουλέκας, ο Δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Κ.Μ. Κώστας Γκιουλέκας και ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγος Σπύρος Βούγιας.
Ο Σταθμός Φόρτισης
Ο Σταθμός Φόρτισης κατασκευάστηκε μέσα σε μερικούς μήνες, σε μία έκταση 16 στρεμμάτων που μέχρι πρότινος ήταν χέρσο χωράφι. Ο Σταθμός περιλαμβάνει 55 θέσεις παράλληλης φόρτισης, ώστε στον κάθε ένα να φορτίζονται δύο λεωφορεία.
Επίσης, εγκατάσταση δικτύου μεσαίας τάσης, έναν οικισμό κυψελών παροχής του ΔΕΔΔΗΕ, εγκατάσταση δικτύου απορροής ομβρίων, ηλεκτροφωτισμό, αντικεραυνική προστασίας , πυροπροστασία και, κλειστό σύστημα επιτήρησης από κάμερες ασφαλείας.