Κραυγή αγωνίας, αυτή τη φορά για τις ελλείψεις οδηγών λεωφορείων και πούλμαν, υψώνει η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), ζητώντας από τους διαμορφωτές πολιτικής της ΕΕ να προβούν στη λήψη των απαραίτητων μέτρων.
Ειδικότερα, η IRU σε συνεργασία με τη Διεθνή Ένωση Δημόσιων Μεταφορών και τους Ευρωπαίους Φορείς Επιβατικών Μεταφορών, καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να εγκρίνει βασικές τροποποιήσεις στην αναθεώρηση της Οδηγίας για τις Άδειες Οδήγησης (Driving Licence Directive), όπως αυτές έχουν προταθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Ειδικότερα, για τον μετριασμό της έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές έχουν ζητήσει να επιτρέπεται σε οδηγούς 18 ετών αποκτούν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως 16 επιβάτες, εφόσον διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας.
Η IRU, επίσης, θεωρεί ότι καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση της ελκυστικότητας του επαγγέλματος θα είχε η άρση του περιορισμού διάνυσης έως και 50 χλμ. στον οποίο υπόκεινται οι νεαρής ηλικίας οδηγοί.
Σύμφωνα με την IRU, οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του δικτύου αστικής κινητικότητας της Ευρώπης, μεταφέροντας πάνω από 50 εκατ. επιβάτες ετησίως. Παρ’ όλα αυτά, ο κλάδος πλήττεται από από μια σφοδρή έλλειψη οδηγών.
Υπάρχουν πάνω από 105.000 κενές θέσεις εργασίας οδηγών λεωφορείων και πούλμαν, ενώ με δεδομένο ότι οι οδηγοί κάτω των 25 ετών αντιπροσωπεύουν μόλις το 3% και η μέση ηλικία είναι πάνω από 50 έτη, η έλλειψη αναμένεται να ξεπεράσει τις 275.000 μέχρι το 2028.
Η έλλειψη οδηγών ήδη επηρεάζει σημαντικά τις βασικές διαδρομές μεταφοράς, ειδικά στις περιφερειακές και αστικές περιοχές, όπου οι υπηρεσίες λεωφορείων και πούλμαν παρέχουν ζωτικές συνδέσεις, αναφέρει η IRU.
Η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών επισημαίνει ότι απαιτείται άμεση δράση από την ΕΕ για την αποφυγή εκτεταμένων διακοπών στην παροχή υπηρεσιών και προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα συστήματα δημοσίων μεταφορών θα παραμείνουν ανθεκτικά και προσβάσιμα σε όλους.
Η IRU έχει εστιάσει και στην έλλειψη οδηγών φορτηγών, κάνοντας λόγο για 500.000 κενές θέσεις εργασίας εντός της ΕΕ, οι οποίες χωρίς δράση αναμένεται να αυξηθούν κατά 17% μέσα στην επόμενη 5ετία.
Πηγή: carandmotor.gr