ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι πιένες της Θεσσαλονίκης, το κακό κρατικό παράδειγμα και ο έκτος προβλήτας που ολοένα ξεμακραίνει. Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός07 Σεπτεμβρίου 2024

Μεγάλες πιένες γνωρίζει ήδη από την Πέμπτη η Θεσσαλονίκη, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο κατά την περίοδο των εγκαινίων της Διεθνούς Εκθέσεως. Τα προεόρτια ξεκίνησαν από τις αρχές της εβδομάδας με πρωταγωνιστές διάφορους υπουργούς οι οποίοι βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και συσκέψεις για θέματα του χαρτοφυλακίου τους. Χθες κατέφθασε και ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από στενούς συνεργάτες του και μερικά ακόμη μέλη του υπουργικού συμβουλίου. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε σε εκδήλωση όπου τιμήθηκαν οι άνθρωποι οι οποίοι βοήθησαν τα μέγιστα στη διάρκεια της φετινής δύσκολης αντιπυρικής περιόδου και το βράδυ έκανε ένα πέρασμα από το “Ηλέκτρα Παλάς” όπου γινόταν η καθιερωμένη χαλαρή συνάντηση των δημοσιογράφων με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη.

Το σημερινό πρόγραμμα του πρωθυπουργού περιλαμβάνει κυρίως ΔΕΘ. Το πρωί, γύρω στις 10:30 θα έχει συνάντηση με το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΘ-HELEXPO, στη συνέχεια θα κάνει τη βόλτα του στα περίπτερα και το βράδυ, στις 19:30 θα δώσει την καθιερωμένη ομιλία του στο συνεδριακό κέντρο “Ι. Βελλίδης”. Αργότερα ίσως περάσει από κάποιο από τα events τα οποία διοργανώνουν η ΟΝΝΕΔ και ο τομέας Οργανωτικού. Το πρόγραμμα του Μητσοτάκη κλείνει αύριο με τη συνέντευξη Τύπου η οποία θα ξεκινήσει στις 12.

Την ίδια ώρα οι υπουργοί πραγματοποιούν διάφορες συναντήσεις με εκπροσώπους φορέων που υπάγονται στην αρμοδιότητά τους, ενώ σήμερα και αύριο αρκετοί θα βρίσκονται στη ΔΕΘ, στα περίπτερα του υπουργείου τους ή Οργανισμών που εποπτεύονται από το υπουργείο τους. Πάντως, από τους πλέον περιζήτητους είναι, μαθαίνω, ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος ο οποίος, μάλιστα, συμμετείχε χθες στην κοινή συνεδρίαση των διοικητικών συμβουλίων της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας. Οι δήμαρχοι πολιορκούν τον υπουργό ζητώντας του επιτακτικά επιπλέον κονδύλια προκειμένου να μπορέσουν να καλύψουν το λειτουργικό κόστος των δήμων τους.

Από τους υπουργούς που ξεχώρισαν αυτές τις μέρες ήταν φυσικά αυτοί του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών λόγω μετρό. Αναφέρομαι στον Χρήστο Σταϊκούρα και στον Νίκο Ταχιάο, κατά κύριο λόγο, οι οποίοι ασχολούνται πλέον εντατικά ώστε να κλείσουν και οι τελευταίες εκκρεμότητες προκειμένου το μετρό να κυλήσει στις ράγες στις 30 Νοεμβρίου, έμφορτο με επιβάτες αυτή τη φορά.

Σε διπλό ταμπλό

Μιας και ο λόγος για τον Σταϊκούρα να σας πως ότι ο υπουργός ήταν μεταξύ των επιβατών που συμμετείχαν την περασμένη Τρίτη σε ένα από τα πρώτα δρομολόγια της νέας λεωφορειακής γραμμής η οποία εξυπηρετεί τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου. Ο οδηγός του συγκεκριμένου δρομολογίου, όπως μαθαίνω, είναι πολυτάλαντος καθώς τα βράδια ξεδιπλώνει το ταλέντο του στις πίστες και στα πανηγύρια. Μάλιστα ένα από τα σουξέ του έχει τίτλο “Πάρε το Scania κι άντε στο καλό, μην μου ζαλίζεις εμένα το μυαλό”. Είναι δε, τόσο δημοφιλής που αναγκάστηκε να δημιουργήσει τρία προφίλ στο facebook. Προαναγγέλει μάλιστα, ότι σε λίγες ημέρες πρόκειται να ξεκινήσει εμφανίσεις σε ξενυχτάδικο το οποίο βρίσκεται επί της οδού Παπαναστασίου το οποίο -δέστε σύμπτωση- βρίσκεται στο ισόγειο της οικοδομής όπου στεγάζεται ο ΟΑΣΘ. Πάντως ο πολυτάλαντος έχει προσληφθεί από το ΚΤΕΛ.

Λίγο μετά το δρομολόγιο στη βιομηχανική περιοχή, το πρωί της Τρίτης, Σταϊκούρας, Ταχιάος και λοιποί συμμετείχαν στην εκδήλωση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης όπου παρουσιάστηκαν ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης και το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Τον συντονισμό ανέλαβε μια εξ Αθηνών δημοσιογράφος της ΕΡΤ και το γεγονός συζητήθηκε στα διάφορα πηγαδάκια. Τόσο χωριό είναι τέλος πάντων η Θεσσαλονίκη, που οι διοργανωτές δεν βρήκαν ούτε έναν/μία ικανό/ή γι' αυτόν το ρόλο και αναγκάστηκαν να καταφύγουν στην πρωτεύουσα;

Το κακό παράδειγμα

Το συνεδριακό κέντρο “Ι. Βελλίδης” (και όχι 'Βελλίδειο” αγαπημένοι εξ' Αθηνών συνάδελφοι) είναι το επίκεντρο των εκδηλώσεων στο πλαίσιο της ΔΕΘ. Δεν είναι μόνον οι ομιλίες των πολιτικών αρχηγών που γίνονται εκεί. Είναι και διάφορα events τα οποία συγκεντρώνουν πολύ κόσμο. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, παρατηρώ την κακή συνήθεια, κρατικά αυτοκίνητα να σταθμεύουν επί ώρες (όσο διαρκεί η εκδήλωση) έξω από το συνεδριακό κέντρο, καταλαμβάνοντας τον ποδηλατόδρομο και παρεμποδίζοντας και τη διέλευση των αστικών λεωφορείων. Κι όλα αυτά, ενώ κάτω ακριβώς από το συνεδριακό κέντρο, αλλά και παραδίπλα, κάτω από το δημαρχείο υπάρχουν υπόγεια πάρκινγκ όπου θα μπορούσαν να σταθμεύσουν όλα αυτά τα οχήματα. Αντί να δίνουν το κακό παράδειγμα, προκαλώντας κυκλοφοριακά προβλήματα και καταπατώντας τον ποδηλατόδρομο.

Πέντε χρόνια πίσω

Ένα από τα επιχειρήματα υπέρ της παραχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη ήταν ότι τα ιδιωτικά κεφάλαια ήταν σε θέση να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή όλων των αναγκαίων έργων υποδομής που θα επέτρεπαν στο δεύτερο λιμάνι της χώρας να αλλάξει επίπεδο και να γίνει περισσότερο ανταγωνιστικό. Κορυφαίο όλων, βεβαίως, είναι η κατασκευή του έκτου προβλήτα. Η σύμβαση παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2018 και περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των επενδύσεων οι οποίες θα έπρεπε να έχουν ήδη ολοκληρωθεί.

Προχθές κατατέθηκε στη Βουλή, από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, νομοσχέδιο υπό τον τίτλο «Κύρωση της από 24 Μαΐου 2024 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 «Σύμβασης Παραχώρησης αναφορικά με τη Χρήση και την Εκμετάλλευση Ορισμένων Χώρων και Περιουσιακών Στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.».

Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται πενταετής παράταση, από το 2026 στο 2031, του χρόνου υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από την ιδιοκτήτρια εταιρεία, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, άρα και του κρίσιμου έργου της επέκτασης του έκτου προβλήτα.

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, με την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης αντιμετωπίζεται το ζήτημα της επικείμενης παρέλευσης ορισμένων κρίσιμων προθεσμιών, μετά τις οποίες θα ακολουθούσε η αξιολόγηση της απόδοσης του επενδυτή, ως προς την υλοποίηση της επένδυσής του. Για τον λόγο αυτόν, δίνεται πενταετής παράταση:

α) στην αρχική επενδυτική περίοδο, εντός της οποίας πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι αρχικές υποχρεωτικές επενδύσεις και η οποία λήγει στις 22 Μαρτίου 2026,
β) στην προθεσμία, μετά την οποία υποχρεούται ο επενδυτής στην επίτευξη ετήσιου στόχου διακίνησης εμπορευμάτων,
γ) στις επιμέρους προθεσμίες, μέσα στις οποίες πρέπει να έχουν επιτευχθεί οι διάφοροι στόχοι διακίνησης εμπορευμάτων.

Άλλη μία σημαντική επένδυση, κρίσιμη για την οικονομία της Θεσσαλονίκης, η οποία μετατίθεται από πενταετία σε πενταετία.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.