Ομαδική αγωγή κατά του ελληνικού δημοσίου ετοιμάζουν οι «μετρόπληκτοι» που διατηρούν καταστήματα στον άξονα της Ενγατίας, πέριξ των εργοταξίων του μετρό, διεκδικώντας αποζημιώσεις για την πτώση του τζίρου που φτάνει έως και το 80%. Ήδη ενδιαφέρθηκαν τριάντα καταστηματάρχες ενώ το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθούν ενημερωτικές συναντήσεις στην Αγίας Σοφίας, τη Βενιζέλου και την Πλατεία Δημοκρατίας για να αυξηθεί ο αριθμός των εναγόντων.
Κατά το παρελθόν μεμονωμένοι καταστηματάρχες είχαν καταθέσει αγωγές κατά της Αττικό Μετρό, διεκδικώντας αποζημιώσεις όμως οι προσπάθειές τους έπεσαν στο κενό, γιατί το δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το επιχείρημα περί αδικοπραξίας κατά πολιτών, επειδή το μετρό είναι έργο κοινής ωφέλειας.
Τώρα οι καταστηματάρχες θα στραφούν όχι κατά της Αττικό Μετρό αλλά κατά του ελληνικού δημοσίου, υποστηρίζοντας ότι έχουν υποστεί ζημία λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των εργασιών (η αρχική ημερομηνία παράδοσης του μετρό ήταν το 2012). Επίσης θα χρησιμοποιήσουν ως παράδειγμα τα έργα κοινής ωφελείας όπως οι δρόμοι, για τους οποίους γίνονται απαλλοτριώσεις και το δημόσιο καταβάλλει αποζημιώσεις.
Στην αγωγή θα περιληφθούν στοιχεία για την πτώση του τζίρου που είχε κάθε κατάστημα την περίοδο 2007-2020, την πτώση των αξιών των ακινήτων και το ακριβές ποσό που ο κάθε ένας διεκδικεί. Κάποια καταστήματα λειτουργούν στην ίδια θέση από το 2006, άλλα άνοιξαν αργότερα και είτε λειτουργούν είτε έκλεισαν λίγα χρόνια αργότερα. Υπάρχουν περιπτώσεις καταστηματαρχών που ρίσκαραν και άνοιξαν κατάστημα επί της οδού Εγνατία, βασιζόμενοι στις υποσχέσεις της Αττικό Μετρό ότι θα λειτουργούσε το 2016, επένδυσαν αρκετά χρήματα και τελικά είδαν τους κόπους τους να πηγαίνουν στράφι.
Ο Νίκος Παϊπούρογλου, εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας των μετρόπληκτων, εκτιμά ότι εξαιτίας του μετρό όλα τα προηγούμενα χρόνια έκλεισαν περί τα 200 καταστήματα επί των οδών Εγνατία και Δελφών. «Μεταξύ Αριστοτέλους και Αγίας Σοφίας, με κατεύθυνση ανατολικά, έκλεισαν περί τα 20 καταστήματα, στην θέση τους άνοιξαν άλλα και στη συνέχεια έκλεισαν, και σήμερα από τα 22 καταστήματα της γειτονιάς του τα 3 είναι κλειστά. Στην Αριστοτέλους, μόλις δημιουργήθηκε το εργοτάξιο έκλεισαν 14 καταστήματα, από την Αριστοτέλους προς τη Βενιζέλου με κατεύθυνση δυτικά έκλεισαν πάρα πολλά χρυσοχοεία, ενώ στο Βαρδάρι οι άνθρωπο έπαθαν μεγάλη καταστροφή».
Αναφορικά με τα αρχαία της Βενιζέλου, οι καταστηματάρχες εμφανίζονται διχασμένοι. Άλλοι πιστεύουν ότι θα έπρεπε να παραμείνουν τα αρχαία γιατί λόγω τουριστικού ενδιαφέροντος θα αυξηθεί και η αξία των ακινήτων αλλά και οι τζίροι των καταστημάτων, και γιατί πιστεύουν ότι έτσι θα τελείωνε πιο γρήγορα το έργο. Άλλοι είναι υπέρ της απόσπασης γιατί έτσι θεωρούν ότι θα ολοκληρωθεί ταχύτερα ή λεν ότι δεν τους ενδιαφέρει ποια λύση θα επιλεγεί, αρκεί κάποτε να τελειώσει το μετρό.