ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Όπου «Π»... πάρκινγκ και ιστορίες Θεσσαλονικιώτικης κυκλοφοριακής τρέλας

Άννη Καρολίδου01 Μαΐου 2023

City break τουρισμός στη Θεσσαλονίκη, χωρίς διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, για τους Βαλκάνιους επισκέπτες που έρχονται ένα διήμερο- τριήμερο για να ξεσκάσουν και να περάσουν ευχάριστα, δεν νοείται. Κι όμως, επειδή εδώ είναι... Θεσσαλονίκη, όλα είναι πιθανά, όπως το να κλείνει τα Σαββατοκύριακα, το 6ώροφο πάρκινγκ της ΕΤΑΔ, στην Πολυτεχνείου!

Πολλά όμως στραβά κι ανάποδα συμβαίνουν στο κέντρο της πόλης, που σε ό,τι αφορά την στάση και στάθμευση οχημάτων, στις κρίσιμες ημέρες για τον τουρισμό και το MICE, πιάνει από την περιοχή της Πλατείας Δημοκρατίας, νότια αλλά και βόρεια της οδού Εγνατίας και, φθάνει περίπου ως την περιοχή του Makedonia Palace.

Kαι για όλο αυτό τον χαμό που επικρατεί στο κέντρο της πόλης, ευθύνεται το παράνομο παρκάρισμα και, το παράνομο παρκάρισμα οφείλεται στην έλλειψη θέσεων στάθμευσης εκεί που τις θέλουν οι οδηγοί κι όχι εκεί που υπάρχουν, στην έλλειψη θέσεων πάρκινγκ στα περισσότερα ξενοδοχεία του κέντρου και, στις κακές συνήθειες των Ελλήνων οδηγών, τις οποίες μιμούνται οι ξένοι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.

Γιατί δυστυχώς, όπως βλέπουμε να συμβαίνει καθημερινές και σχόλες, σχεδόν όλες τις ώρες της ημέρας, όπου «Π» στη Θεσσαλονίκη και πάρκινγκ. Παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε πλατείες, σε πεζόδρομους, στο πλακόστρωτο της παραλίας, μπροστά από τις προσβάσεις πάρκων και παιδικών χαρών, αμάξια καβάλα στα πεζοδρόμια, ακόμη και στις ράμπες για ΑμεΑ. Κι ενώ τα περισσότερα παράνομα σταθμευμένα οχήματα έχουν ελληνικές πινακίδες, οι Έλληνες οδηγοί βρίσκουν κι αρκετούς Βαλκάνιους μιμητές, ακόμη και δυτικοευρωπαίους, καθώς αρκετές φορές έχουμε εντοπίσει Γερμανούς με αυτοκινούμενα να παρκάρουν παράνομα σε οδικές αρτηρίες που απαγορεύεται η στάθμευση.


Η δυσκολία του να βρεις θέση, νόμιμης στάθμευσης, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, είναι μεγάλη και βέβαια ο τουρίστας που έρχεται στην πόλη, δεν θέλει να πληρώσει περισσότερα για πάρκινγκ, απ’ όσα θα πληρώσει για τη διαμονή του σε ένα ξενοδοχείο π.χ. 3 αστέρων.

Η πόλη έχει πλέον πολύ ικανοποιητικές ξενοδοχειακές υποδομές, πάμπολλες επιλογές για ψυχαγωγία, εξαιρετικού ενδιαφέροντος αξιοθέατα, ποιοτικό φαγητό, προσφέρεται για shopping therapy, αλλά το πάρκινγκ στη Θεσσαλονίκη, είναι μία υπόθεση για γερά νεύρα, ενώ η παράνομη στάθμευση μπορεί να έχει και το έξτρα κόστος τσουχτερών προστίμων ή, ακόμη και τη μεγάλη αναστάτωση από την αφαίρεση πινακίδας κυκλοφορίας.

Το πάρκινγκ που... κάθεται το Σαββατοκύριακο

Το πάρκινγκ στην Πολυτεχνείου, αυτό το πολύ μεγάλο πάρκινγκ των 850 θέσεων που ανήκει στην ΕΤΑΔ, κλείνει το μεσημέρι του Σαββάτου και ξανανοίγει την Δευτέρα το πρωί. Ολότελα κλειστό μένει την Κυριακή, τις ημέρες των αργιών που πιθανότατα η πόλη δέχεται περισσότερους επισκέπτες, ενώ ακόμη δεν γνωρίζει τι θα πει 24ωρη λειτουργία.

Όπως είναι γνωστό, η ΕΤΑΔ τον Ιανουάριο που πέρασε, προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την εκμίσθωσή του πάρκινγκ και από τους οκτώ υποψηφίους που συμμετείχαν, πλειοδότησε βουλγαρική ξενοδοχειακή εταιρεία, η «Grand Hotel Plovdiv EOOP». Ο πλειοδότης ανακοινώθηκε πριν μερικές ημέρες και, όπως πληροφορήθηκε το makthes.gr, θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες ενέργειες για την μίσθωσή του για περίοδο τεσσάρων ετών. Ας ελπίσουμε ότι τάχιστα ο μισθωτής θα αξιοποιήσει το μεγάλο αυτό πάρκινγκ που βρίσκεται στην καρδιά του κέντρου.

Τουριστικοί επιχειρηματίες της πόλης επιμένουν ότι θα πρέπει άμεσα να δημιουργηθούν σε δημοτικά ακίνητα, χώροι στάθμευσης οχημάτων, ενώ από την άλλη πλευρά, επιχειρηματίες διαχείρισης πάρκινγκ υποστηρίζουν ότι θέσεις σε οργανωμένους σταθμούς υπάρχουν αρκετές, περισσότερες από 4.000 και πολλές μένουν κενές, παρότι μεγάλο μέρος καταλαμβάνετε από μόνιμους κατοίκους που νοικιάζουν θέση με το μήνα. Και μένουν θέσεις κενές, επειδή πάρα πολλοί οδηγοί, έχουν κακομάθει στην παράνομη στάση και στάθμευση. Το σημείο στο οποίο όλοι συμφωνούν, είναι ότι η πόλη σε ότι αφορά την παράνομη στάθμευση, δεν αστυνομεύεται. Παντού διπλο-τριπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, ένα χάος ατελείωτο σε μεγάλους και μικρότερους δρόμους και όχι μόνο.


Τις πάμπολλες φορές που το θέμα έχει συζητηθεί, τόσο η Τροχαία Θεσσαλονίκης, όσο και η Δημοτική Αστυνομία, υποστηρίζουν ότι το προσωπικό που διαθέτουν δεν επαρκεί. Ας επιληφθούν οι αρμόδιοι, για να γίνουν προσλήψεις αλλά και για να βγούνε περισσότεροι τροχονόμοι, από τα γραφεία, στο δρόμο.

Σε ό,τι αφορά στα πάρκινγκ του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως πληροφορείται το makthes.gr, για όλα τα δημοτικά οικόπεδα στο κέντρο της πόλης και στην έκταση που παραπάνω αναφέρθηκε, έχουν ήδη γίνει μελέτες και υπάρχουν εργολαβίες σε εξέλιξη.

Ο Δήμος σε ό,τι αφορά τους χώρους στάθμευσης, έχει εγκρίνει την εκπόνηση μελέτης, για τη δημιουργία, σε επόμενη φάση, υπόγειων πάρκινγκ κατά μήκος της οδού Μεγάλου Αλεξάνδρου( από το ύψος του Makedonia Palace ως την οδό Μαρία Καλλάς, στο Ποσειδώνιο) , περίπου 1.000 θέσεων ενώ, στο άκρο της 5ης Δημ. Κοινότητας και κοντά στο τερματικό του Μετρό, στη Νέα Ελβετία, πρόκειται να δημιουργηθεί πάρκινγκ 1.000 θέσεων.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, όπως επισημάνθηκε, δημιουργεί περί τις 700 θέσεις πάρκινγκ, σε 20 υπαίθρια πάρκινγκ, σε διάφορες γειτονιές της πόλης (π.χ. περιοχή Μεγάρου Μουσικής), αλλά στο κέντρο, απουσία ελεύθερων χώρων, δεν υπάρχουν δυνατότητες για πρόσθετες άμεσες παρεμβάσεις.

Το πρόβλημα στάθμευσης επισκεπτών αλλά και Θεσσαλονικέων, θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί σε ένα βαθμό, εάν εφαρμόζονταν στην πόλη η δοκιμασμένη συνταγή της Αθήνας, δηλαδή ένα σύστημα δακτυλίου για την είσοδο των οχημάτων στο κέντρο του πολεοδομικού συγκροτήματος. Αυτή είναι μία συζήτηση που γίνεται για πολλά χρόνια, αλλά που ως σήμερα δεν έχει καταλήξει, όπως άλλωστε και οι περισσότερες προτάσεις που αφορούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και σκοντάφτουν στις αντιδράσεις των εμπόρων με επιχειρήσεις στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Το θέμα της δημιουργίας χώρων στάθμευσης, πολυώροφων πάρκινγκ, θα πρέπει να εξετασθεί και κεντρικά, καθώς υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής τους σε σημεία που υπάρχουν πολύ παλιά κτίρια, είτε κατοικίες, είτε επαγγελματικά.

* Οι δύο εσωτερικές φωτογραφίες είναι δανεισμένες από σελίδες φίλων στο διαδίκτυο

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.