ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Όσα έκανε και όσα σχεδιάζει για την καθαριότητα η διοίκηση Ζέρβα

Θεολόγος Ηλιού30 Ιανουαρίου 2020

Να παραμείνει η Θεσσαλονίκη πρώτη πόλη σε ανακύκλωση σε όλη την Ελλάδα και ταυτόχρονα να ενισχυθούν τα ποσοστά και να μεταβεί στο βιώσιμο μοντέλο της κυκλικής οικονομίας είναι οι στόχοι του δήμου Θεσσαλονίκης για τον τομέα της καθαριότητας. Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Νίκος Ζεϊμπέκης έκαναν τον πρώτο απολογισμό για την καθαριότητα από τότε που ανέλαβαν, ενώ παρουσίασαν όσα παρέλαβαν από την προηγούμενη διοίκηση, στηρίζοντας πως η κατάσταση ήταν κάτι χειρότερο από κακή.

«Ξεκινήσαμε από την αρχή. Παραλάβαμε ένα δήμο εκτός ελέγχου, στα όρια της διάλυσης, να σέρνεται κυριολεκτικά από την καθημερινότητα, χωρίς σχεδιασμό σε βάθος χρόνου και κυρίως χωρίς προοπτική στο εξαιρετικό σημαντικό ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και της προστασίας της υγείας των συνδημοτών μας» είπε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Ζέρβας που ως τον Δεκέμβριο είχε αναλάβει τον φάκελο της αντιδημαρχείας καθαριότητας. «Υποσχέθηκα πως θα τεθώ επικεφαλής για το πρώτο κρίσιμο διάστημα ώστε να υπάρξει ανάταξη αυτού του τομέα. Πρώτο μέλημα μας μια πόλη καθαρή. Η καθαριότητα είναι δείκτης πολιτισμού της πόλης και των ανθρώπων της» δήλωσε, σημειώνοντας πως ο Νίκος Ζεϊμπέκης δούλεψε αποτελεσματικά και για αυτό από εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα καθαριότητας, έγινε αντιδήμαρχος πλέον.

O αντιδήμαρχος Καθαριότητας πριν παρουσίασε όσα παρέλαβε η νέα διοίκηση, δήλωσε πως έως τον Αύγουστο «όλα πηγαίνανε στον αυτόματο πιλότο» και όλα δούλευαν «χάρη στη διάθεση κάποιων υπαλλήλων». Σύμφωνα με τον ίδιο η διοίκηση Ζέρβα κέρδισε το πρώτο στοίχημα που αφορούσε την καθαριότητα και δοκιμάστηκε ο σχεδιασμός και η ετοιμότητά της στις ημέρες της ΔΕΘ, στον νυχτερινό ημιμαραθώνιο, στη συγκέντρωση της 17ης Νοέμβρη κ.α. Επίσης επισήμανε τις στοχευμένες δράσεις σε οικόπεδα και περιοχές του δήμου.

«Το πρώτο κομμάτι της διοίκησης Ζέρβα πέτυχε όσο κι αν δεν θέλουν να το καταλάβουν. Υπάρχου σαφώς πολλά περιθώρια βελτίωσης αλλά σήμερα υπάρχει αξιοπρέπεια, πριν δεν υπήρχε. Ζητάμε από τον κόσμο να κάνει λίγο υπομονή και πιστεύω ότι η υπηρεσία του χρόνου θα είναι άλλη όπως και η πόλη» σημείωσε ο Νίκος Ζεϊμπέκης. Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, που ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, από το πρώτο πρόβλημα της πόλης, η καθαριότητα πλέον βρίσκεται στην τέταρτη θέση.

Όσα παρέλαβαν και όσα έκαναν

Την πλήρη απαξίωση του μηχανολογικού εξοπλισμού και την απουσία απαραίτητων συντηρήσεων και επισκευών, στήριξε ότι βρήκαν ο Νίκος Ζεϊμπέκης. Συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλα είπε πως από τα τέσσερα μεγάλα σάρωθρα λειτουργούσε το ένα και από τα μικρά κανένα, από τα 25 τρίκυκλα κυκλοφορούσαν τα 5 και 30 απορριμματοφόρα ήταν παροπλισμένα. «Παλεύαμε στα 45 οχήματα ενώ τώρα κυκλοφορούν 93» είπε για τα απορριμματοφόρα που καθημερινά κυκλοφορούν στην πόλη.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Καθαριότητας, επισκεύασαν 9 υδροφόρες, έθεσαν σε λειτουργία τρια μεγάλα και δυο μικρά σάρωθρα, θα προμηθευτούν ελαστικά για τα οχήματα, ενώ επισκεύασαν 36 press container. Ο κ. Ζεϊμπέκης είπε επίσης πως θα υπάρχει ανακατασκευή και βελτίωση των εγκαταστάσεων του ΣΜΑ, ωστόσο όπως είναι γνωστό αυτό είχε γίνει από την προηγούμενη διοίκηση. Όσο αναφορά τις πρέσες, συνεχίζουν να υπάρχουν προβλήματα.

Αυστηρή κριτική υπήρχε από τον Κωνσταντίνο Ζέρβα και τον Νίκο Ζεϊμπέκη για τις προμήθειες και τις συμβάσεις στην καθαριότητα. Όπως τόνισε, «υπήρχε καθυστέρηση στους διαγωνισμούς, κακός σχεδιασμός των όρων των διαγωνισμών, όπως για παράδειγμα με τους υπόγειους κάδους και 20 εκατ. ευρώ περίπου αδιάθετα για την καθαριότητα από τα δημοτικά τέλη». Για τους υπόγειους κάδους, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ενημέρωσε πως θα υπάρχει νέος διαγωνισμός έως τον Απρίλιο, ενώ αναμένεται να προμηθευτούν δυο απορριμματοφόρα ανακύκλωσης από την ΕΕΑ, όπως επίσης θα υπάρξει συμπληρωματική προμήθεια οχημάτων μέσω leasing.

Ομάδα ευταξίας και πρόστιμα στους καταστηματάρχες

Τις τελευταίες διευκρινήσεις και βεβαιώσεις μελετούν στο νομικό τμήμα του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε ο δήμος Θεσσαλονίκη να μπορεί να κόψει κλήσεις σε καταστηματάρχες που αφήνουν σκουπίδια, κούτες, μπουκάλια γύρω από κάδους. Για την συμμόρφωση όσων ρυπαίνουν τα πεζοδρόμια της πόλης, θα δημιουργηθεί μια Ομάδα Ευταξίας που θα αποτελείται από μεικτά κλιμάκια του τμήματος Καθαριότητας και της δημοτικής αστυνομίας.

«Αυτή η εικόνα είναι σε βάρος των ιδίων των καταστημάτων. Χρειάζεται μια ενημέρωση για το τι πρέπει να γίνει. Αλλά λυπάμαι που το λέω αλλά χωρίς την προοπτική ενός προστίμου, ίσως κάποιοι δεν θέλουν να ζοριστούν και να κάνουν αυτό που πρέπει. Δεν είναι για την δικιά μας την ευκολία, είναι για την εικόνα της πόλης» δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας. Πριν την επιβολή των προστίμων, θα υπάρχει μια περίοδος ενημέρωσης από την Ομάδα Ευταξίας.

Επίσης, ο δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει την τοποθέτηση 1.000 καινούριων πράσινων κάδων, την συνεχής αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων, συστηματικό σάρωμα καθημερινά σε όλες τις οδούς, αύξηση συχνότητας πλυσίματος κάδων, πλύσιμο δρόμων, εφαρμογή κανονισμού καθαριότητας και την εξασφάλιση βιώσιμου και υγιούς περιβάλλοντος.

Για την επίτευξη όλων των στόχων, αναμένεται να ολοκληρωθούν 138 διαγωνισμοί και θα γίνουν στοχευμένες επικοινωνιακές καμπάνιες.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.