ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΣΕ: Ξεκινάει το έργο των 25 εκατ. για τις σιδηροδρομικές διαβάσεις- Δόθηκαν τα πρώτα 7 εκατ ευρώ

Άννη Καρολίδου05 Ιουλίου 2024

Ένα πολύ σημαντικό έργο που αφορά στην ασφάλεια των μεταφορών, σιδηροδρομικών και οδικών, ξεκινάει στο επόμενο διάστημα, καθώς ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας, ενέκρινε την καταβολή στον ΟΣΕ έκτακτης επιχορήγησης 7 εκατ. ευρώ, ποσό που είναι μέρος των 25 εκατ. που αφορούν στην ανανέωση και εκσυγχρονισμό 100 Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων, των ΑΣΙΔ.

Το έργο επείγει καθώς, στις μη λειτουργικές ΑΣΙΔ, έχουμε πολλά περιστατικά παραβίασης, ενώ το 80% των περιστατικών που συμβαίνουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, αφορά παραβιάσεις των ΑΣΙΔ από οδηγούς οχημάτων.

Να σημειωθεί ότι από τις περίπου 400 ΑΣΙΔ στο σιδηροδρομικό δίκτυο, παραπάνω από 200 – 230, βρίσκονται στη Bόρειο Ελλάδα, με πάρα πολλές από αυτές να μη λειτουργούν. Σαν αποτέλεσμα, όπως πληροφορείται το makthes.gr, αναγκάζονται οι μηχανοδηγοί να σταματούν τα τραίνα,  προσωρινά στη διάβαση, κάτι που συνεπάγεται καθυστερήσεις στα δρομολόγια αλλά και κόστος για τον πάροχο υπηρεσίας, όπως και για τον ΟΣΕ.

Είναι αδιανόητο, εν έτει 2024, να σταματάει το τραίνο, σαν μέσο αποφυγής ενδεχόμενου ατυχήματος σε ΑΣΙΔ, όταν, κατά τα λοιπά, οι αυτοματισμοί και τα έξυπνα συστήματα επιτήρησης, έχουν μπει στην καθημερινότητα των σύγχρονων μεταφορών.

Το makthes.gr απευθύνθηκε στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη ο οποίος και δήλωσε ότι αυτά τα 7 εκατ. της έκτακτης επιχορήγησης θα πρέπει να απορροφηθούν εντός του 2024, ενώ τα υπόλοιπα 18 εκατ., που έχουν επίσης εγκριθεί, θα εκταμιευτούν το 2025.

Όπως είπε ο κ. Τερεζάκης, ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης και στο επόμενο διάστημα θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ελέγχου των διαβάσεων αλλά και τη συντήρησή τους, για μία 5ετία, όπως επιδιώκεται.

Το έργο αφορά συνολικά 100 ΑΣΙΔ, οι 85 από τις οποίες βρίσκονται στη Bόρειο Ελλάδα, από τη Φλώρινα μέχρι την Αλεξανδρούπολη, με τις υπόλοιπες 15 να είναι διάσπαρτες, σε διάφορα σημεία του νότιου σιδηροδρομικού δικτύου.

Αυτές οι 100 ΑΣΙΔ που περιλαμβάνονται στο έργο, είτε είναι παλιές ( διαφόρων οίκων όπως Siemens, Alstom, Bombardier) και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για την επισκευή τους, είτε άλλες είναι σχετικά καινούργιες αλλά άσκημα βανδαλισμένες.

Oι 100 ΑΣΙΔ, θα έχουν ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίου τύπου και θα καλύπτεται η παρακολούθησή τους και με κάμερες που θα είναι συνδεδεμένες με τα δύο κέντρα παρακολούθησης των Διαβάσεων, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Αλεξανδρούπολη.

Ο κ. Τερεζάκης επισήμανε ότι σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., τα περιστατικά αυτά αποτελούν παραβιάσεις του Κώδικα ο οποίος είναι σαφής καθώς προβλέπει, ότι από τη στιγμή που υπάρχει η σχετική σήμανση ( σήμα STOP) στην ισόπεδη σιδηροδρομικού διάβαση, ο οδηγός οχήματος είναι υποχρεωμένος να σταματήσει, ασχέτως του αν λειτουργεί το σύστημα της ΑΣΙΔ, ασχέτως του εάν υπάρχει φύλακας.

Δυστυχώς, πολλοί οδηγοί, δεν τηρούν τον Κ.Ο.Κ., θέτοντας τους εαυτούς τους και τους συνεπιβάτες τους σε κίνδυνο, ενώ πολλές φορές έχουν προκληθεί και περιστατικά επικίνδυνα για τους επιβάτες αλλά και το προσωπικό των τραίνων που βρίσκονται σε κίνηση, πάνω στο δίκτυο.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.