Για το θέμα της επικείμενης τελικής συμφωνίας μεταξύ του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, προκειμένου να εκτελούνται με ασφαλή και σύγχρονα λεωφορεία κάποια από τα περιφερειακά δρομολόγια για λογαριασμό του ΟΑΣΘ, μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τσιωνάς.
«Όπως γνωρίζετε πολύ καλά ο ΟΣΕΘ παλεύει σε τρία επίπεδα, ένα την ίδια τη δημιουργία του, ένα τη σημερινή κατάσταση και ένα για το αύριο των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Για το συγκεκριμένο θέμα γίνεται ένας αγώνας δρόμου για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία όσο γίνεται νωρίτερα. Όλα τα δρομολόγια της ΚΤΕΛ θα ξεκινήσουνε την 1η του Ιούνη, αλλά προσπαθούμε κάποια δρομολόγια να ξεκινήσουνε νωρίτερα, πιθανόν την μεθεπόμενη εβδομάδα οι επιβάτες της περιοχής να δουν στον δρόμο λεωφορεία της ΚΤΕΛ να κυκλοφορούν και να λειτουργούν κανονικά, με την αρίθμηση που γνωρίζουν μέσω ΟΑΣΘ και με το πρόγραμμα που γνωρίζουν», είπε ο κ. Τσιωνάς σε συνέντευξή του στον ραδιοσταθμό Κόκκινο Θεσσαλονίκης.
Επιπλέον, επιβεβαίωσε πως ουσιαστικά θα υπάρξει ενίσχυση των δρομολογίων στην υπό ανάθεση περιοχή αλλά και για όλες τις περιοχές που εξυπηρετεί ο ΟΑΣΘ, καθώς με τη συμφωνία θα απελευθερωθούν 17 οχήματα.
Για το πρακτικό μέρος που αφορά στο κόμιστρο και στην ισχύ των καρτών απεριορίστων διαδρομών, ο κ. Τσιωνάς επιβεβαίωσε πως δε υπάρχει καμία αλλαγή και όλα θα γίνονται όπως σήμερα.
«Το αύριο της Θεσσαλονίκης είναι το μετρό»
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ αναφέρθηκε και στη μελλοντική κατάσταση των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας πως «ο ΟΣΕΘ αφορά και το σήμερα και το αύριο. Το αύριο της Θεσσαλονίκης είναι άρρηκτα συνδεδεμένο και με το μετρό και με την καινούρια προμήθεια λεωφορείων που προχωράει το υπουργείο. Το σήμερα της πόλης είναι επίσης άρρηκτα συνδεδεμένο με την απαξίωση του ΟΑΣΘ που έχει ξεκινήσει από το 2010, με τη μη ανανέωση του στόλου κάτι που δεν ανατρέπεται σε μια μέρα. Άρα αυτή τη στιγμή κάνουμε ουσιαστικά μια διαχείριση για να μπορέσουμε να εξυπηρετηθούν οι πάντες και στον στρατηγικό σχεδιασμό που ήδη εκπονούμε για το αύριο της Θεσσαλονίκης , υπάρχει ρόλος και για τον ΑΣΥΘ που είναι οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και μπορεί να υπάρξει ρόλος και για ιδιωτικές μεταφορές με όρους ωφέλιμους και για το κοινό και την κοινωνία και για το κράτος».
Επιπλέον, στην εκπομπή «Κάτι παίζει στο Κόκκινο» συζητήθηκε και η διμερής συμφωνία μεταξύ ΟΣΕΘ και Αττικό Μετρό. «Η τελευταία φορά που έγινε συγκοινωνιακή μελέτη για τη Θεσσαλονίκη ήταν πριν περισσότερα από 15 χρόνια. Για τη μελέτη του μετρό, η οποία είναι ουσιαστικά μια γενική συγκοινωνιακή μελέτη, συμμετέχει ο ΟΣΕΘ με βάση μνημόνιο συνεργασίας το οποίο είχε συμφωνηθεί από τα τέλη του 2018 και υπογράφτηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Τώρα ανακοινώθηκε η προκήρυξη του έργου από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και θα χρειαστεί ένα βάθος διετίας για να παράξει αποτελέσματα με σημαντικό βαθμό της λεπτομέρειας. Αποτελεί μία μεγάλη μελέτη, με μεγάλο προϋπολογισμό και θα μπορέσουμε να έχουμε και μετρήσεις που λείπουνε, όπως είπαμε για 15 και πλέον χρόνια, αλλά να έχουμε και ένα ψηφιακό συγκοινωνιακό μοντέλο της πόλης, το οποίο θα μπορούμε να το αξιολογούμε εναλλακτικά σενάρια, μια δυνατότητα την οποία αυτή τη στιγμή την έχουμε με δεδομένα μιας πόλης που δεν υπάρχει πια, μιας πόλης προ 15 ετών. Ωστόσο εμείς στο ενδιάμεσο δεν έχουμε μείνει αδρανείς, αυτή τη στιγμή που μιλάμε συνεδριάζει σε διπλανή αίθουσα η αρμόδια ομάδα εργασίας. Εκπονούμε το στρατηγικό σχέδιο των μέσων της Θεσσαλονίκης, δηλαδή αξιολογούμε το μετρό, τα λεωφορεία, τη θαλάσσια συγκοινωνία, τραμ, προαστιακούς σιδηροδρόμους, γίνεται μια «προμελέτη» των μέσων που θα χρησιμοποιεί η Θεσσαλονίκη και αυτή θα εξειδικευτεί όταν θα έχουμε τα δεδομένα από την μελέτη του μετρό», τόνισε ο κ. Τσιωνάς.