ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Π. Σκουρλέτης: Οι πρώτες απαντήσεις για την τραγωδία των Τεμπών αναδεικνύουν τη μεγάλη πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης

MakThes Team09 Μαρτίου 2023

Αναζητούνται ακόμη ξεκάθαρες και σαφείς απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα της κοινωνίας για την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ οι πρώτες εξηγήσεις της κυβέρνησης αναδεικνύουν τις σοβαρές πολιτικές ευθύνες της, τόσο ως προς το ζήτημα του βαθμού υλοποίησης των αυτόματων συστημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, που θα απέτρεπαν τις συνέπειες του ανθρώπινου λάθους, όσο και για την επιλογή απαξίωσης και συρρίκνωσης του ΟΣΕ και του προσωπικού του, επεσήμανε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία και υποψήφιος βουλευτής στον Βόρειο Τομέα Αθηνών, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Ακολουθούν σημεία της συνέντευξης:

Κρίσιμα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις

Γιατί δεν ολοκληρώθηκαν τα συστήματα που έπρεπε και που αν υπήρχαν, παρά το ανθρώπινο λάθος το τρένο θα σταματούσε; Το άλλο, πολύ μεγάλο ερώτημα είναι γιατί, με βάση τις επιλογές της κυβέρνησης, απαξιώθηκε και συρρικνώθηκε ο ΟΣΕ και φτάσαμε στο σημείο ώστε στη συγκεκριμένη βάρδια να υπάρχει ένας άνθρωπος; Γιατί φτάσαμε στο σημείο να έχουμε σχεδόν τους μισούς εργαζόμενους επί κυβέρνησης της ΝΔ, σε σχέση με αυτούς που ήταν επί ΣΥΡΙΖΑ, άρα και ελλείψεις και σε κλειδούχους και σε σταθμάρχες; Αυτό είναι πολιτική ευθύνη και αντανακλά μια ολόκληρη αντίληψη συρρίκνωσης όλων των δημόσιων επιχειρήσεων, διότι δεν παρατηρείται μόνο στον ΟΣΕ. Αυτές είναι οι μεγάλες, αντικειμενικές, πολιτικές ευθύνες.

Άκρως προβληματική η σύμβαση «717» επί Σαμαρά

Για την σύμβαση «717» δεν θα έπρεπε να μιλά αυτή τη στιγμή ο κ. Μαρκόπουλος, είναι η σύμβαση Σαμαρά, η βασική αιτία που δεν ολοκληρώθηκε το έργο. Το δώσαμε το 2018 ολοκληρωμένο κατά 68%. Η συγκεκριμένη σύμβαση είχε κριθεί τρεις φορές από το Ελεγκτικό Συμβούλιο διάτρητη, ανεφάρμοστη και προσπαθήσαμε συμπληρωματικά να καλύψουμε τα κενά της, γιατί εμάς δεν μας ενδιέφερε η αντιπαλότητα των συμφερόντων. Βάζουμε στην άκρη την αντιπαλότητα των συμφερόντων και των εταιρειών, για εμάς προέχει το δημόσιο συμφέρον, άλλοι δουλεύουν για τα ιδιωτικά συμφέροντα.

Για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο

Στο Άδενδρο η βασική αιτία ήταν η υπερβολική ταχύτητα, καθώς αντί για 60 που ήταν το όριο, το τρένο πήγαινε με 160 χλμ. Υπήρχαν επιβάτες -γι' αυτό είχαμε και αυτά τα θύματα- που απαγορευόταν να είναι στην καμπίνα της μηχανής της αμαξοστοιχίας, ήταν κατά παράβαση του κανονισμού. Μετά από αυτό μειώθηκε το μάξιμουμ ωράριο των μηχανοδηγών στις 5,5 ώρες και επιβαλλόταν να είναι τουλάχιστον δύο μηχανοδηγοί. Αυτό είναι το αποτέλεσμα του πορίσματος του 2017, που εφαρμόστηκε.

Ευθύνη της εταιρείας ο σταθμάρχης

Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτός ο άνθρωπος δεν έκανε γι' αυτή τη θέση. Το μεγάλο ερώτημα είναι κατά πόσο οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες πέρασε αυτός ο άνθρωπος είναι αξιόπιστες. Αυτό βαρύνει τη διοίκηση της εταιρείας κι όχι αυτόν που βάζει ως πλαίσιο και προϋπόθεση, δηλαδή τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, το να υπάρχουν αυτές οι διαδικασίες.

Ο ρόλος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων

Δεν την διόρισε ο ΣΥΡΙΖΑ τη διοίκηση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Ορίζεται από την Βουλή και είναι πενταετούς θητείας, περνά μέσα από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Το λέω για να ακριβολογούμε, διότι δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Οι διοικήσεις των Ανεξάρτητων Αρχών εκλέγονται για πενταετή θητεία, δεν μπορείς να τις αλλάξεις. Αν πας να τις αλλάξεις, αυτό συνιστά ωμή παρέμβαση.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.