Την προηγούμενη εβδομάδα η είδηση από το αστυνομικό δελτίο της Θεσσαλονίκης, που αφορούσε υπόθεση εκβιασμού παντρεμένης γυναίκας από 38χρονο με τον οποίο είχε σχέση, έκανε το γύρο του διαδικτύου.
Οι «πιπεράτες» ιστορίες είναι αυτές που συγκεντρώνουν την προτίμηση τεράστιου αριθμού χρηστών και άρα διαθέτουν ό,τι χρειάζεται, για να κάνουν… καριέρα στο internet.
Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι αποτελούν εξαιρετικό υλικό για τα sites, προκειμένου να μαζέψουν κλικ που θα τους επιτρέψουν βγουν μπροστά από τον ανταγωνισμό και να πάρουν διαφημίσεις με βάση τα analytics.
Τι λείπει;
Ένας πιασάρικος τίτλος. Λέξεις-κλειδιά που θα κάνουν τον χρήστη να «τσιμπήσει» και να κλικάρει.
Έτσι η συγκεκριμένη είδηση «έπαιξε» με τίτλους όπως «Σάλος στη Θεσσαλονίκη», «Ροζ σκάνδαλο στη Θεσσαλονίκη» κτλ.
Φυσικά, ούτε σάλος υπήρξε ούτε σκάνδαλο ήταν. Όμως από τη στιγμή που κλίκαραν οι χρήστες, ο στόχος επετεύχθη. Η απόσταση ανάμεσα στην πραγματικότητα και πώς αυτή παρουσιάζεται, φαίνεται ότι δεν απασχολεί την πλειονότητα των χρηστών.
Είτε λόγω κόπωσης είτε λόγω ιδιοσυγκρασίας, χαβαλέ ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο πολλοί είναι αυτοί που αφήνονται στη γοητεία του εντυπωσιασμού χωρίς, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, να γυρνούν την πλάτη σε αυτούς που εσκεμμένα δεν περιγράφουν την πραγματικότητα αλλά μια πιο δραματική της version.
Αλλά θα μου πείτε εδώ τον Κώστα Γαβρά τον πέθαναν, το φτιαχτό σκάνδαλο και ο δήθεν σάλος στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης μάς πείραξε;
Δεν πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε ότι αυτή η τάση, που φαντάζει ως προσωπικό δικαίωμα όταν γίνεται κυρίαρχη, παράγει κοινωνικό αποτέλεσμα. Ακριβώς όπως παράγει πολιτικό αποτέλεσμα το μεγάλο «ξαδερφάκι» του εντυπωσιασμού, ο περίφημος λαϊκισμός.
Το makthes.gr όπως και η ιστορική «Μακεδονία» έμειναν μακριά από αυτές τις πρακτικές.
Το ίδιο θα συνεχίσουν να κάνουν και τώρα που διεκδικούν και πάλι την εμπιστοσύνη σας.
Γιάννης Ιωαννίδης
δημοσιογράφος-υπεύθυνος makthes.gr