ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Παλεύουν για να μη βάλουν λουκέτο τα ιδιωτικά πάρκινγκ της Θεσσαλονίκης

Δημήτρης Λαζόπουλος18 Μαρτίου 2021

Τον τζίρο τους να «εξανεμίζεται» βλέπουν οι ιδιοκτήτες χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη, εν μέσω του παρατεταμένου απαγορευτικού που έχει επιφέρει μείωση της επισκεψιμότητας στο κέντρο και στις γειτονιές της πόλης.

Μεταφέροντας την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, ο Απόστολος Συμεωνίδης, διευθύνων σύμβουλος εταιρείας που κατέχει 10 χώρους στάθμευσης στην πόλη, εξηγεί μιλώντας στο makthes.gr πως «η εμπορική διαφορά έγκειται σε δύο παράγοντες: την τοποθεσία και εάν είναι για διαβατικούς, ή μόνιμους πελάτες». Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τους μόνιμους πελάτες δεν καταγράφεται μεγάλη μείωση κατά τη διάρκεια των μηνών του απαγορευτικού. Αντιθέτως, σύμφωνα με τον κ. Συμεωνίδη, «συγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης, ειδικά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, είχαν μία αύξηση στους μόνιμους πελάτες της τάξης 5-10%».

Μεγαλύτερο πλήγμα στα πάρκινγκ του κέντρου

Από εκεί και πέρα, «τα πάρκινγκ που είναι στο κέντρο σίγουρα έχουν μεγαλύτερη πληγή, γιατί ο τζίρος που ερχόταν από τους διαβατικούς πελάτες, ήταν πολύ μεγαλύτερος από τους μόνιμους», επισημαίνει ο ίδιος και συμπληρώνει ενδεικτικά πως «αν ένα πάρκινγκ στο κέντρο έχει 100 θέσεις, τις 20 τις αφήνει για τους μόνιμους και τις 80 για τους μόνιμους». Υπό αυτό το πρίσμα αυτά τα πάρκινγκ κατέγραψαν μείωση του τζίρου τους από 20 μέχρι 40%, ενώ τους μήνες της καραντίνας, «η πτώση μπορεί να έφτασε και το 50% σε σχέση με το 2019, γιατί είχαμε κλειστή αγορά», διαμηνύει ο κ. Συμεωνίδης. Κατά την άποψή του, «με 20% πτώση τζίρου είσαι ίσα βάρκα, ίσα νερά στα λειτουργικά σου», κάτι το οποίο δείχνει το εύρος της ζημίας στους επαγγελματίες του χώρου.

Ολική ζημιά για όσους βασίζονταν στους περαστικούς οδηγούς

Πέραν αυτών, ο ίδιος διευκρινίζει ότι «όσα πάρκινγκ είχαν μόνιμους πελάτες, κρατηθήκαν για να βγαίνουν τα λειτουργικά έξοδα», αλλά στον αντίποδα υπήρχαν ιδιοκτήτες πάρκινγκ που πριν ακόμη την πανδημία είχαν επιλέξει να δουλεύουν με περαστικούς οδηγούς και όχι μόνιμους, με αποτέλεσμα στις περιόδους καραντίνας με κλειστή την αγορά, να έχουν κυριολεκτικά μηδενικό τζίρο, συμπληρώνει ο κ. Συμεωνίδης.

Στην ίδια μοίρα βρέθηκαν και τα πάρκινγκ στο μέγαρο μουσικής, τα οποία εξαρτώνται κυρίως από τις παραστάσεις του μεγάρου και από τους επισκέπτες της γειτνιάζουσας ιδιωτικής κλινικής. Είναι χαρακτηριστικό πως τον ενάμιση μήνα που διήρκεσε η επίταξη της κλινικής, ένα από τα πάρκινγκ είχε ημερήσιο τζίρο 20 ευρώ, λέει ο ίδιος.

Οι «τυχεροί» και η βοήθεια

Από την άλλη, μικρά συνοικιακά πάρκινγκ που δουλεύουν μόνο με μόνιμους πελάτες, δεν αντιμετώπισαν οικονομικό πρόβλημα, αλλά μπορεί και να κατέγραψαν μία μικρή αύξηση της επισκεψιμότητας κοντά στο 5%, συνεχίζει ο κ. Συμεωνίδης. 

Τον Απρίλιο του 2020 ο κλάδος εντάχθηκε στους πληττόμενους από την πανδημία και από τότε οι επιχειρηματίες λαμβάνουν την επιδότηση ενοικίου, συμμετέχουν στο πρόγραμμα αναστολής συμβάσεων εργαζομένων και στις επιστρεπτέες προκαταβολές, μέτρα τα οποία ο κ. Συμεωνίδης θεωρεί πως έχουν βοηθήσει.

Τα νέα... ήθη στα πάρκινγκ

Πάρα πολλοί πελάτες, περίπου το 70%, ζητούν πλέον να σταθμεύσουν μόνοι τους το όχημά τους, ενώ εντός των χώρων στάθμευσης οι υπάλληλοι και όσοι οδηγοί εισέρχονται πρέπει να φορούν μάσκα και τα οχήματα παραμένουν με ανοιχτά παράθυρα, περιγράφει ο κ. Συμεωνίδης. «Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο, αυτό το θέμα ήταν πολύ πιο έντονο, είχαμε τεράστια καχυποψία από τους πελάτες "ποιος θα μου το παρκάρει". Πλέον, επειδή ο κόσμος είτε γιατί έχει κουραστεί, είτε γιατί έχει συνηθίσει την κατάσταση, δεν φοβάται τόσο», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι είναι εξοπλισμένοι και με γάντια και οι χώροι με αντισηπτικά, προσθέτει ο κ. Συμεωνίδης.

Στιγμιότυπο από ιδιωτικό πάρκινγκ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Στιγμιότυπο από ιδιωτικό πάρκινγκ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης



This page might use cookies if your analytics vendor requires them.