Παράνομη και καταχρηστική κρίθηκε η απεργία που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να τονίζει με ανάρτησή της ότι: «Παράνομη και καταχρηστική έκρινε και πάλι τη νέα, προκηρυχθείσα απεργία ΔΟΕ-ΟΛΜΕ το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών. Κανονικά θα διεξαχθούν αύριο οι εξετάσεις «Ελληνική PISA», για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, που δίνει περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας».
Από την πλευρά της βέβαια η ΑΔΕΔΥ επισημαίνει πως: «Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., αφού έλαβε υπόψη της τις σχετικές αποφάσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, καθώς και το γεγονός ότι η Υπουργός Παιδείας, επιδεικνύοντας πρωτοφανή αυταρχισμό, προσφεύγει για μία ακόμη φορά στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, με απόφασή της κηρύσσει πανελλαδική στάση εργασίας την Τετάρτη, 10 Μαΐου 2023, τις τέσσερις πρώτες ώρες του πρωινού κύκλου μαθημάτων, για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την υπεράσπιση του δικαιώματός τους στην απεργία».
Από την πλευρά της η Δήμητρα Τραγάκη, πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης τονίζει στο makthes.gr ότι: "Καλούμε τους δασκάλους να μην συμμετέχουν στην αυριανή διαδικασία. Τα σχολεία που ανήκουν στη δύναμη της Α’ ΕΛΜΕ είναι τα εξής: 2ο και 30ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, το Γυμνάσιο Χαλάστρας και το Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (Γυμνάσιο-Λύκειο). Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τα σχολεία που συμμετέχουν είναι τελείως άνισα μεταξύ τους και αν τα συνδυάσετε με τις εξαγγελίες περί επιλογής σχολείων από τους γονείς, είναι εμφανές ότι προχωρούν σε κατηγοριοποίηση σχολείων".
Μάλιστα, η κ. Τραγάκη αναφέρει ότι αύριο είναι πιθανό να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις στα σχολεία της πόλης όπου θα γίνουν εξετάσεις PISA σε μαθητές της ΣΤ’ Τάξης Δημοτικού και της Γ’ Τάξης Γυμνασίου.
Σε ανακοίνωσή της μάλιστα η 'Α ΕΛΜΕ αναφέρει ότι:
"Με τις εξετάσεις PISA το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Επιδιώκει να βρει ένα μετρήσιμο μέγεθος για την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω σταθμισμένων τεστ με βάση τις επιδόσεις των μαθητών και άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών που θα οδηγήσει όχι μόνο σε κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους, αλλά και απολύσεις εκπαιδευτικών.
Το PISA αποθεώνει τις μετρήσεις, κατατάσσει, κατηγοριοποιεί και υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση, μετατρέπει τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνει και υποβιβάζει τη διδασκαλία και τη μάθηση, τις καθοδηγεί με τρόπο ώστε να προσαρμόζονται στην ανταπόκριση στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη. Τελικά «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει. Και όλα αυτά μέσα σε συνθήκες απόλυτης εγκατάλειψης των σχολικών μονάδων τόσο σε επίπεδο υλικοτεχνικών υποδομών και προγράμματος σπουδών που προτάσσει τις δεξιότητες σε βάρος της γνώσης, όσο και σε πάγιες ελλείψεις διδακτικού προσωπικού.
Οι εξετάσεις PISA έχουν συγκεκριμένες στοχεύσεις: Δια μέσου του εκβιασμού των «καλών» αποτελεσμάτων επιδιώκουν να δημιουργήσουν εκείνα τα εργαλεία ώστε να δώσουν δικαιολογίες για συνολική και, σε αντιδραστική κατεύθυνση, μετάλλαξη του εκπαιδευτικού συστήματος και τελικά να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό".
Οι εξετάσεις υπενθυμίζεται ότι θα διεξαχθούν αύριο Τετάρτη 10 Μαΐου, σε 600 σχολεία της χώρας σε θέματα γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών. Στη Θεσσαλονίκη θα λάβουν μέρος 18 Δημοτικά και 24 Γυμνάσια.
Σκοπός των εθνικών αυτών εξετάσεων, όπως επισημαίνει το υπουργείο, είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, «με ζητούμενο την έγκυρη και αξιόπιστη αποτύπωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών.
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών στα συγκεκριμένα μαθήματα».