Διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου παραχώρησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, παρουσία των υφυπουργών Παιδείας Βασίλη Διγαλάκη και Σοφία Ζαχαράκη, για την παρουσίαση του νέου νομοσχεδίου για την εκπαίδευση και το νέο Λύκειο. Όπως τόνισε η κ. Κεραμέως «για πρώτη φορά γίνεται διαδικτυακά η συνέντευξη Τύπου του υπουργείου Παιδείας , γεγονός αναγκαίο λόγω των συνθηκών που δημιουργεί η πανδημία στη χώρα μας».
Αναφορικά με τις αλλαγές. Το νέο Νομοσχέδιο, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση περιλαμβάνει μια σειρά αλλαγών, με τις βασικότερες:
• Νέα προγράμματα σπουδών
• Νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα
• Ενίσχυση πληροφορικής και ξένων γλωσσών
• Θεσμοθέτηση της Τράπεζα Θεμάτων
• Ενίσχυση εκπαιδευτικού έργου με επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
• Θεσμοθέτηση 24 πρότυπων και 38 πειραματικών σχολείων
• Ρύθμιση για ασφάλεια στο σχολείο, με τη θεσμοθέτηση του Εκπαιδευτικού Εμπιστοσύνης
• Νέα προγράμματα σπουδών, με τα υφιστάμενα προγράμματα σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια να χρονολογούνται από το 2003 και στο λύκειο από το 1998
• Έμφαση σε καινοτομίες και μεθόδους διδασκαλίας
• Νέες θεματικές έρχονται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο
• Να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων. Τα εργαστήρια εφαρμόζονται σε 4 πυλώνες: 1) Ζω καλύτερα 2) Φροντίζω το περιβάλλον 3) Ενδιαφέρομαι και ενεργώ 4)Δημιουργώ και καινοτομώ
Αναλυτικότερα οι βασικότεροι άξονες στις βαθμίδες εκπαίδευσης:
Νηπιαγωγείο:
• Έμφαση στην πληροφορική και τη φυσική αγωγή
• Πιλοτική εισαγωγή των Αγγλικών, μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων
• Πιλοτική εφαρμογή των νέων θεματικών
Γυμνάσιο:
• Ενίσχυση πληροφορικής
• Πιλοτική εφαρμογή νέων θεματικών
• Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων από τα 4 στα 7
• Εξορθολογισμός των προϋποθέσεων προαγωγής /απόλυσης (10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο)
• Επαναληπτικές εξετάσεις μόνο Σεπτέμβριο
Λύκειο:
• Θεσμοθέτηση της Τράπεζας θεμάτων, με πρώτη εφαρμογή Α ’Λυκείου της χρονιάς 2020-2021
• Ενίσχυση πληροφορικής, ξενών γλωσσών, κλασικών γραμμάτων και φυσικής αγωγής
• Έμφαση στην ερευνητική εργασία
• 3 ομάδες προσανατολισμού από 4 που είναι σήμερα. 1) Ανθρωπιστικές σπουδές 2) Θετικές σπουδές και σπουδές υγείας 3) Σπουδές οικονομίας και πληροφορικής
• Αντικατάσταση Κοινωνιολογίας από Λατινικά
• Αύξηση γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων
• Ενίσχυση γενικής παιδείας- εισαγωγή «κόντρα μαθημάτων» στη Γ’ Λυκείου
Πανεπιστήμιο:
• Ενίσχυση της εξωστρέφειας και ενδυνάμωση του Πανεπιστημίου
• Εξορθολογισμός μετεγγραφών
• Ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων αυτόνομα από κάθε ΑΕΙ (χωρίς υπογραφή Υπουργού)
• Θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ
• Διευκολύνσεις για την προσέλκυση και διαμονή αλλοδαπών φοιτητών
• Θεσμοθέτηση θερινών προγραμμάτων στα ΑΕΙ
Αξιολόγηση:
• Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, αρχίζει από τον Σεπτέμβριο
• Θα είναι εσωτερική και εξωτερική από στελέχη εκπαίδευσης και από την ΑΔΙΠΠΔΕ
• Αξιολόγηση εκπαιδευτικών από τον Σεπτέμβριο του 2021