Στο Ράδιο Θεσσαλονίκη μίλησε το πρωί της Τετάρτης ο Δημήτρης Σαρηγιάννης, γραμματέας του τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Προέδρου του Κινήματος, Νίκου Ανδρουλάκη στη Θεσσαλονίκη.
Αναφορικά με το έργο του Flyover, ο κ. Σαρηγιάννης ξεκαθάρισε πως «δεν είμαστε κατά του συγκεκριμένου έργου», υπενθυμίζοντας ότι, όπως είπε και ο αρμόδιος υφυπουργός κατά την προχθεσινή επίσημη παρουσίαση, το Flyover περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του masterplan του 2012.
«Αυτό είναι, όμως, η μισή αλήθεια. Ο σχεδιασμός δεν προβλέπει μόνο το Flyover, αλλά δύο σημαντικά έργα που αφορούσαν το περιφερειακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης», επισήμανε, κάνοντας λόγο για δύο έργα απολύτως συμπληρωματικά. «Το ένα είναι η αναβάθμιση της υφιστάμενης περιφερειακής, που σήμερα ονομάζουμε Flyover, και το δεύτερο είναι ο εξωτερικός δακτύλιος της Θεσσαλονίκης», ανέφερε και διευκρίνισε ως προς το δεύτερο έργο ότι δεν πρόκειται για την εξωτερική περιφερειακή που είχε άλλη χάραξη και ήταν ένα φαραωνικό έργο.
Όπως εξήγησε ο κ. Σαρηγιάννης, μέσω του εξωτερικού δακτυλίου, που ξεκινώντας από την Ευκαρπία, περνά από Φίλυρο, Πεύκα, Εξοχή, Χορτιάτη και κατεβαίνει στη Ραιδεστό, μπορούν να εξυπηρετηθούν οι βαριές μετακινήσεις, δηλαδή κινήσεις από το λιμάνι και το αεροδρόμιο, εμπορευματικά φορτία, τουριστικές μετακινήσεις χωρίς να μπαίνουν μες την πόλη της Θεσσαλονίκης. «Και κυρίως εξυπηρετεί και συνδέει τα νοσοκομειακά κέντρα που αναπτύσσονται στην περιοχή. Για όλα αυτά, εμείς λέμε ότι έπρεπε να προηγηθεί ο εξωτερικός δακτύλιος, εξασφαλίζοντας και εναλλακτικές κινήσεις διαχείρισης κατά την κατασκευή του Flyover», ανέφερε.
Ο κ. Σαρηγιάννης ανέδειξε πως «υπάρχει μία κρυφή ατζέντα στο θέμα του εξωτερικού δακτυλίου. Δεν είναι φανταστικό έργο, αντιθέτως έχει οριστικές μελέτες ως δημόσιο έργο και έχει αδειοδοτηθεί από το 2018», ενώ ως προς το κόστος για το οποίο ακούγονται ποσά της τάξεως του 1-1,5 δισ. ευρώ, τόνισε πως η εκτίμηση της Εγνατίας Οδού, που έχει στην αρμοδιότητά της το έργο από το 2010, ανέρχεται σε 310 εκατ. ευρώ προ της έκπτωσης του αναδόχου. Έχουν ακόμη δαπανηθεί ήδη 6 εκατ. ευρώ για τη μελετητική του ωρίμανση.
Ως προς την επιλογή της μεθόδου του ΣΔΙΤ, έθεσε το ερώτημα τελικά πόσο θα κοστίσει το Flyover για το οποίο θα πληρώνονται στον ανάδοχο πληρωμές διαθεσιμότητας από το Δημόσιο για περίοδο 30 ετών.
Ο κ. Σαρηγιάννης έθεσε, όμως, και ένα γενικότερο ζήτημα για τη χρηματοδότηση των έργων της Θεσσαλονίκης. «Γιατί η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να πάρει λεφτά από το Ταμείο Ανάκαμψης και έχουμε μόνο ΣΔΙΤ; Γιατί δεν μπορούσαμε, δηλαδή, ενώ έχουμε ένα ώριμο έργο, να διεκδικήσουμε πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης; Η χώρα πήρε ένα δώρο δισεκατομμυρίων και η Θεσσαλονίκη δεν πήρε τίποτα», επισήμανε.