Με σκοπό την ενίσχυση της παρουσίας της σε ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές αλλά και την ανάδειξη της περιοχής σε ανταγωνιστικό τουριστικό και κινηματογραφικό προορισμό συμμετείχε στο “Shooting Locations Marketplace 2024”, στο Valladolid της Ισπανίας, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε με δύο στοχευμένες δράσεις προώθησης του προορισμού.
Πρόκειται για μια διεθνή διοργάνωση για κινηματογραφικούς προορισμούς από όλο τον κόσμο, που δικτυώνει location managers, παραγωγούς και προορισμούς. Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν 50 διεθνείς προορισμοί γυρισμάτων, ανάμεσά τους και η Κεντρική Μακεδονία. Στο πλαίσιο του “Shooting Locations Marketplace” πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1.300 επαγγελματικές συναντήσεις με location scouters, παραγωγούς και creative directors, που εργάζονται για μεγάλες εταιρείες της κινηματογραφικής βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων οι HBO, Warner Bros, Paramount, Netflix κ.ά. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν σημαντικές παρουσιάσεις και συναντήσεις δικτύωσης με τη συμμετοχή εκπροσώπων Film Offices και Film Commissions από όλη την Ευρώπη και επαγγελματιών από την οπτικοακουστική βιομηχανία.
Στο επίκεντρο των συναντήσεων αυτών βρέθηκαν θέματα που αφορούν τους τρόπους ανάδειξης και προώθησης των κινηματογραφικών προορισμών αλλά και τη σύνδεση των γραφείων υποστήριξης των παραγωγών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες της αγοράς.
Η Κεντρική Μακεδονία ήταν φέτος ο μόνος ελληνικός προορισμός που συμμετείχε στο “Shooting Locations Marketplace”. Συγκέντρωσε, μάλιστα, την προσοχή πολλών διακεκριμένων επαγγελματιών από τον οπτικοακουστικό κλάδο –ανάμεσά τους η Warner Bros και η Paramount Studios- που ενδιαφέρθηκαν να γνωρίσουν περισσότερα για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και την ποικιλομορφία των τοπίων και των υπηρεσιών που προσφέρει η περιοχή για κινηματογραφικά γυρίσματα.
Ακόμη, η Κεντρική Μακεδονία παρουσιάστηκε ως τουριστικός προορισμός αναφοράς σε workshop, που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά στη Μαδρίτη, με τη συμμετοχή και του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής. Στόχος της δράσης αυτής ήταν η προβολή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και των τοπικών προϊόντων στην αγορά και στους τουριστικούς φορείς της Ισπανίας.
Η επιλογή της Μαδρίτης έγινε με κριτήριο την ιδιαίτερη δυναμική που παρουσιάζει η ισπανική αγορά για την Κεντρική Μακεδονία. Τα τελευταία χρόνια η Κεντρική Μακεδονία προσελκύει ολοένα και περισσότερους επισκέπτες από την Ισπανία, γεγονός που επιβεβαιώνεται, πέραν όλων των άλλων στοιχείων, και από τη σημαντική αύξηση που καταγράφεται στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”.
Η εκδήλωση τέθηκε υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Μαδρίτη και υποστηρίχθηκε από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και το Ελληνοϊσπανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν, ακόμη, μερικές από τις πιο αντιπροσωπευτικές τουριστικές διαδρομές σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, που περιλαμβάνουν αποδράσεις σε παραλίες και ορεινά τοπία μέχρι γαστρονομικές περιηγήσεις αλλά και μοναδικές εμπειρίες οινοτουρισμού.
«Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε αυτή τη δυναμική και να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια της Κεντρικής Μακεδονίας ως ανταγωνιστικού προορισμού στο εξωτερικό σε πολλά επίπεδα, στον πολιτισμό, στον τουρισμό, στον κινηματογράφο, κ.α. Προς αυτή την κατεύθυνση ενισχύουμε τις συνεργασίες με κάθε δυνατό τρόπο», υπογράμμισε η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Βίκυ Χατζηβασιλείου.