Ευρεία γκάμα ελληνικών τροφίμων παρουσίασαν 11 ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών, συμμετέχοντας σε πρόσφατη επιχειρηματική αποστολή στη Στοκχόλμη, που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος-ΣΒΕ και το Δίκτυο Enterprise Europe Network.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, η πρωτοβουλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων εξωστρέφειας του Επιμελητηρίου μέσω του Παγκόσμιου Δικτύου των Διμερών Γερμανικών Επιμελητηρίων σε 93 χώρες.
Οι συμμετέχουσες στην αποστολή εταιρίες παρουσίασαν σε Σουηδούς εισαγωγείς μεγάλο αριθμό κωδικών τροφίμων, ενώ είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας με ανώτερα στελέχη της Fontana Foods, μίας από τις δύο μεγαλύτερες Σουηδικές εισαγωγικές επιχειρήσεις, που κατέχει ηγετική θέση με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια των ισχυρότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, οι εταιρίες Alfa Leone, Ariston Hellas, Arkas, ΒιοΑγρός, Όμιλος Elea Cretan Land-Spartan Treasure-Strofilia Estate, Elmar Crete, Ktima Gkolezakis, Medbest, Γαλακτοκομικά Μυστακέλλη, Natprod και Θαυμάσιο Ρόδι πραγματοποίησαν περισσότερες από 60 συναντήσεις, με την υποστήριξη του Σουηδικού Επιχειρηματικού Φορέα Foretagarna και του Εμπορικού Γραφείου της Ελληνικής Πρεσβείας στη Στοκχόλμη.
Σημειώνεται ότι η Σουηδική οικονομία είχε σταθερή ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία με περιορισμένες επιπτώσεις από την πανδημία σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, ενώ το 2021 οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Σουηδία σημείωσαν σημαντική αύξηση, 21% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, διατηρώντας ισχυρές τις προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσης αυτής της τάσης.
Τα περισσότερα είδη τροφίμων στη Σουηδία είναι εισαγόμενα, τα προϊόντα μεσογειακής διατροφής έχουν ζήτηση, ενώ η χώρα αποτελεί τον 5ο μεγαλύτερο καταναλωτή φέτας στην Ευρώπη. Επίσης, στην τοπική αγορά υπάρχει εμφανής τάση για προϊόντα υγιεινά, οργανικά και vegan, οι καταναλωτές είναι σταθεροί στις προτιμήσεις τους, κυριαρχούν τα έτοιμα γεύματα, ενώ δίνεται μεγάλη σημασία στις ανακυκλούμενες συσκευασίες και στα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.
Από τις συζητήσεις διαπιστώθηκε, τέλος, ότι ποιοτικά ελληνικά τρόφιμα μπορούν να διεκδικήσουν μερίδιο αγοράς στη δύσκολη, αλλά υψηλού βιοτικού επιπέδου Σουηδική αγορά, ενώ χρειάζονται και συντονισμένες δράσεις προβολής κι επικοινωνίας, που θα αναδείξουν τη γευστική αξία των ελληνικών προϊόντων έναντι άλλων ξένων ανταγωνιστικών αγαθών, ώστε να γίνουν ευρύτερα γνωστά στους Σουηδούς καταναλωτές και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη τους.